Overskud
Fra : Gorm Sørensen

Dato : 19-08-05 21:27

Hej.
Prøv at se her: http://www.airillusions.net/pre2/index.shtml
... og klik så videre på de andre menupunkter. Hvorfor er index-siden lige
netop et par pixels højere end de andre? Hvis I forstår hvad jeg mener.
Altså kig på den nederste linje ovenover menuen. Den (incl. menuen) "hopper
lidt ned" når man går ind på index-siden.

Hvad skyldes dette?

--
Gorm Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-05 21:54

Gorm Sørensen skrev:

> Prøv at se her: http://www.airillusions.net/pre2/index.shtml
> .. og klik så videre på de andre menupunkter. Hvorfor er
> index-siden lige netop et par pixels højere end de andre?

Jeg kan godt se problemet (der dog ikke virker syndeligt stort).
Hvis du validerer dine sider, vil jeg gerne prøve at kigge efter en
mulig årsag.

Se hvordan man validerer - og hvorfor det bør gøres - her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-08-05 22:21

Gorm Sørensen <gormsoerensen@lite.dk> skrev:

> Hvorfor er index-siden lige netop et par pixels højere
> end de andre?

Der er 2 linier - du har <div id="news-date">19-08-05: </div>
som den øverste.

Du må ikke have en <div> i en <p>.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 19-08-05 22:27

"Gorm Sørensen" <gormsoerensen@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså kig på den nederste linje ovenover menuen. Den (incl. menuen)
> "hopper lidt ned" når man går ind på index-siden.

Det skyldes simpelthen at du har én linie tekst mere på forsiden, end du har
på de resterende sider.

din <div id="mlmlinje2"> har en padding-top: 120px

altså vil din <div id="mlmlinje2"> der indeholder din <hr> være 120px under
din nederste linie tekst.

Jo mere tekst, jo mere rykker den nedad

/Kasper

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 20-08-05 10:36

Kasper Lindberg wrote:
> din <div id="mlmlinje2"> har en padding-top: 120px
>
> altså vil din <div id="mlmlinje2"> der indeholder din <hr> være 120px
> under din nederste linie tekst.
>
> Jo mere tekst, jo mere rykker den nedad

Okay, men hvordan får man den så til at blive på sin plads (altså hr'en)?
For det skulle jo helst ikke være sådan, at hvis nu jeg skal opdatere en
side med lidt mere tekst, for så derefter at skulle ændre hr'en igen.. Hvis
det altså er det der var problemet.
Kan man ikke få den til at blive et bestemt sted fra bunden fx? Altså i
stedet for padding-top:120px; - og så skrive noget med bottom?

--
Gorm Sørensen