Juvel vask med hæve/sænke afløbsprop
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-08-05 20:28

Jeg har sådan en juvel vask med en hæve/sænke afløbsprop - og den virker
rigtigt dårligt...

Jeg har forsøgt næsten hvadsomhelst jeg kan finde på, men jeg kan ikke få
den til at virke ordenligt. Enten løber vandet ikke ud, eller også løber
alt skidtet ned i afløbet.

Er der nogen der har prøvet noget lignende, og har en løsning?

Mine svigerforældre har en tilsvarende, og tilsvarende problemer. Det er
vildt irriterende.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 22:31

har også haft en i 3 år.... kunne ikke få det til at virke.. når jeg
endnulig havde fundet den rette indstilling, gik der 3 dage og så havde den
skruet sig selv op eller ned igen ....
tror ikke det kan komme til at virke.. god ide - dårlig udførrelse

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-08-05 09:10

"M&G" <MichaelATodc.dk> wrote:

> [...]
> den skruet sig selv op eller ned igen ....
> tror ikke det kan komme til at virke.. god ide - dårlig udførrelse

Jeg fatter det bare ikke. Jeg havde en ældre juvel vask før, hvor man kunne
skrue den op og ned, istedet for at trække, og det virkede bare.

Der må da være nogen der har løst det problem?

Eller hvis der er flere der heller ikke kan, så må vi da kunne bede Juvel om
at forklare hvordan det skidt skal virke?

Mads
--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

"HELP, THE PRICE OF INFORMATION HAS FALLEN AND IT CAN'T GET UP"

- http://www.shirky.com/writings/information_price.html

Fra : Mads

Dato : 20-08-05 09:31

On Fri, 19 Aug 2005 21:28:06 +0200, Mads Bondo Dydensborg
<madsdyd@challenge.dk> wrote:

>Jeg har sådan en juvel vask med en hæve/sænke afløbsprop - og den virker
>rigtigt dårligt...

Hvilken model ?

>Mine svigerforældre har en tilsvarende, og tilsvarende problemer. Det er
>vildt irriterende.

Er det samme model ?

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-08-05 11:02

Mads wrote:

> Hvilken model ?

> Er det samme model ?

Jeg ved ikke hvad model det er, muligvis nogen som: Juvél IntraCaribbean - A
480 B 2 - den ligner ihvertfald meget på billeder.

Men det er vel primært konstruktionen af det jeg tror der hedder
"straineren", der er problemet? Og det er, så vidt jeg kan vurdere, den
samme.

Nogen ideer?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

Today, the record companies are saying MP3s are the biggest evil. Tomorrow
they're going to say they're the greatest thing when they figure
them out.
- Gene Kan, Gnutella developer

Fra : Mads

Dato : 20-08-05 14:08

On Sat, 20 Aug 2005 12:01:39 +0200, Mads Bondo Dydensborg
<madsdyd@challenge.dk> wrote:

> [...]
>
>Men det er vel primært konstruktionen af det jeg tror der hedder
>"straineren", der er problemet? Og det er, så vidt jeg kan vurdere, den

Ja, det har du da selvf. ret i. Det er bare nemmere at tjekke om det
er et kendt problem når man har en bestemt model type at spørge om.
Jeg er selv i branchen og jeg skal da lige prøve at snakke med en
af montørerne om de kender til problemet.
A 480 B serien er den mest solgte Juvel vask, så hvis der kan gøres
noget burde montøren da vide det.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 22-08-05 07:07

Mads wrote:

> [...]
> Jeg er selv i branchen og jeg skal da lige prøve at snakke med en
> af montørerne om de kender til problemet.

Det ville være super, hvis vi kunne få en løsning.

Jeg har altid smilet overbærende af mine svigerforældres problemer med
deres, men efter at have fået en selv, samt snakket med folk i
byggemarkedet om den, så begynder jeg at tro at 90% af os der har een,
simpelthen ikke kan finde ud af at bruge den.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

So the lesson of BBC is that if you're misleading about whether the
government misled you into war, management must resign. What about the
simpler case -- you're just misleading about going to war?

- Lawrence Lessig (30.01.2004) on BBC and the Iraqi war

Fra : Lars B

Dato : 20-08-05 10:12

Hej Mads.
Jeg ved at er findes 2 modeller, en uden knubber på underdelen af gummiet.
og en uden, men det virker bedst hvis du holder dig til den model med en
styrepind som går ned i afløbsristen.

Fra : Lars B

Dato : 20-08-05 10:13

else, der er knopper på den ene og ingen på den anden

Lars B

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-08-05 10:58

Lars B wrote:

> [...]
> og en uden, men det virker bedst hvis du holder dig til den model med en

Den har en styrepind men ingen knopper. I enden af styrepinden sidder en
bolt der kan skrues op i styrepinden. Som lås sidder der en møtrik.
Ligegyldigt hvad man gør, bliver møtrikken læs (måske noget at gøre med at
man hælder varmt vand ned på den rimeligt tit, så den formentlig udvider
sig), så indstillingen i højden mistes. I forvejen er vandringen meget
lille - jeg havde tidligere en vask med "skrue", der virkede meget bedre,
formentlig fordi vandringen var væsentligt højere.

Jeg har iøvrigt nu købt en ny bolt og sat to (2) møtrikker på. Det holder,
men vandringen er stadig for lille til at det virker ordentligt.

Nogen finter?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

There are many gods which Christians reject. I just believe in one less god
then they do. The reasons that you might give for your atheism toward the
Roman gods are likely the same reasons I would give for not believing in
Jesus.
- Dan Barker