Til Kennet og Pernille
Fra : Sanne

Dato : 19-08-05 17:30

Hejsa.

Har lige været inde og kikke jeres hjemmeside, da jeg skal til Kenya her til
Oktober.
Nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge : Hvad er "the big five...har
efterhånden hørt det nogle gange og er lidt pinlig ved, at indrømme, jeg
ikke ved, hvad det dækker over.
Tillægsspørgsmål...tror I også det er nødvendigt med en varm sovepose sidst
i oktober.

Mvh
Sanne

Fra : Stig Nielsen

Dato : 19-08-05 17:48

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ved, hvad det dækker over.
> Tillægsspørgsmål...tror I også det er nødvendigt med en varm sovepose

The Big Five er de fem dyrearter man SKAL se på en safari.

Løve, Bøffel, Elefant, Næsehorn og Leopard.

Har selv kun set The Big Four, da jeg mangler leoparden.

Med hensyn til soveposen, så tror jeg det er afhængigt af hvor du skal hen.
Skal du op på Kilimanjaro, så er den mere end nødvendigt

Stig

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-08-05 11:26

Stig Nielsen wrote:

> The Big Five er de fem dyrearter man SKAL se på en safari.

Arhhh - lidt af en tilsnigelse.

Egentligt er det de 5 trofæer man skulle have nedlagt, når man skulle være
rigtig højstatusjæger. Udtrykket sammer fra de såkaldte 'White Hunters'.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-08-05 13:04

Jan Bøgh wrote:

> Arhhh - lidt af en tilsnigelse.
>
> Egentligt er det de 5 trofæer man skulle have nedlagt, når man skulle
> være rigtig højstatusjæger. Udtrykket sammer fra de såkaldte 'White
> Hunters'.

Der skulle selvfølgeligt stå 'stammer'.

I øvrigt mener jeg at 'big five' er valgt fordi de er farlige for jægeren.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 19-08-05 18:27

".

> [...]
> ikke ved, hvad det dækker over.
> Tillægsspørgsmål...tror I også det er nødvendigt med en varm sovepose

Hej

Stig har svaret på det første. Leopard er svær at se, men de andre er ser du
garanteret!

Vedr. det andet spørgsmål - jeg tror ikke det er nødvendigt i oktober. Da vi
var afsted i juli, var det i den grad nødvendigt! Nætterne i Kenya er meget
kolde. Vi så ikke noget termometer, men et gæt lyder på, at det var 5-7
grader om natten. Det er lidt pudsigt at være i Masai Mara og se alle de
eksotiske dyr, og så knokkelfryse om natten. Om dagen sveder man til gengæld
som en gnu

Til trods for, at det er meget koldt, har de ingen form for opvarmning.
Argumentet er, at det jo kun er koldt et par måneder om året.

Der burde i øvrigt være en mail-adresse på vores hjemmeside, så du kunne
maile os direkte. Det kigger jeg lige på.

God tur.

Kennet
--
så er vi hjemme fra Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Kenneth Karskov

Dato : 20-08-05 09:38

> [...]
> ikke ved, hvad det dækker over.
> Tillægsspørgsmål...tror I også det er nødvendigt med en varm sovepose

Kig evt. her: http://www.bt.dk/rejser/artikel:aid=381278/

Handler godt nok ikke om Kenya, men om Sydafrika. Dyrene er dog de samme

Fra : Sanne

Dato : 21-08-05 20:52

> [...]
> ikke ved, hvad det dækker over.
> Tillægsspørgsmål...tror I også det er nødvendigt med en varm sovepose

Hej igen.

Tak for jeres svar.
Så blev jeg endelig det klogere...godt at turde spørge lidt dumt engang
imellem.

Så nu glæder vi os bare til turen, der desværre er 2 måneder til endnu

Mvh
Sanne