Skærme
Fijala 3554
TFT skærm til bl.a. spil?
Fra : Vega

Dato : 19-08-05 17:23

Hej.

Hvilken skærm er pt at foretrække til spil primært og ellers normal brug?
Giv gerne en begrundelse for dit bud.
Det skal være en 19".

Mvh. Vega.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-08-05 18:34

On Fri, 19 Aug 2005 18:22:35 +0200, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Hvilken skærm er pt at foretrække til spil primært og ellers normal brug?
>Giv gerne en begrundelse for dit bud.
>Det skal være en 19".

Jeg er meget glad for min BenQ FP937S+. Jeg frygtede lidt at jeg ville
se "ghosting" når jeg tog springet til fladskærm, men det er der intet
af på den skærm (ihverfald ikke jeg kan se).

Den er på 19" som du ønsker det.

Toms Hardware har en anmeldelse af fladskærme hvor den er med:
http://www20.graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html

Citat:

"Gaming is obviously the FP937S+'s real forte. Like the L90D+, it's a
real treat for the eyes. The images are fluid, you don't lose a single
grain of texture during scrolling, and tracks are almost invisible.
Samsung has really done an admirable job on the 190EX-L01 panel.
Unfortunately, the pixel interpolation is about at the same level as
on the Hyundai. You'll have to play in native resolution or it'll
spoil your fun a little."

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-08-05 18:19

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har lige købt mig en LG Flatron L1915S.
Den rigtig god til spil, jeg er bestemt ikke ked af mit køb.

Benjamin

Fra : Pico

Dato : 20-08-05 21:21

Vega wrote:
> Hej.
>
> Hvilken skærm er pt at foretrække til spil primært og ellers normal
> brug? Giv gerne en begrundelse for dit bud.
> Det skal være en 19".

Jeg har i de sidste par uger været ude efter en fladskærm til
billedredigering, det er lidt anderleds end du ønsker, men prøv at kig
her:
http://flatpanels.dk/

Jeg fik også andre gode link så jeg kopiere lige teksten:

På den tyske hjemmeside Prad kan man finde en masse svært tilgængelige
oplysninger om alt der har med LCD skærme at gøre, og der er nu kommet
en
engelsk sproget afdeling: http://www.prad.de/en/

Og på denne underside kan man søge på fabrikanter, skærmstørrelser osv.:
http://www.prad.de/en/guide/ausstattung_auswahl.html

Der er også en dansk side der forklarer en masse om LCD'er:
http://flatpanels.dk/ og her er der der hjælp til paneltypevalg i
afsnittet
"->Hvilken ->Efter Paneltype" og "->Hvilken ->Efter Behov"
Pico