Skærme
Fijala 3554
Synkronisering
Fra : HHH

Dato : 19-08-05 16:03

Min datter har fået en ny fladskærm, 19" købt i Aldi for 2295 kr. Så langt,
så godt. Men når hun afspiller en film (downloaded på harddisken), sker der
det, at efter ca. 5 min passer tale og billeder ikke sammen. Hun påstår, at
med en anden fladskærm (på samme computer) var der intet problem. Kan
skærmen virkelig være skyld i manglende synkronisering efter få minutters
spilletid? Og hvad kan man gøre for at afhjælpe denne misere?

Mvh
hh

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-08-05 16:33

HHH wrote:

[...]
> Kan skærmen virkelig være skyld i manglende synkronisering efter få
> minutters spilletid?

Nej.

--
Mvh. Lars

Fra : HHH

Dato : 19-08-05 16:38

Nå! Jamen tak for det kortfattede svar. Men når nu du alligevel er i gang
med tastaturet, har du eventuelt en lidt længere forklaring på, hvad der
eventuelt kan være galt nå datteren nu påstår at med en slags fladskærm var
der ingen problem, og med en anden er der problem. I mine ører rimer det
heller ikke, men jeg sværger stadigvæk til min Trinitron 19" CRT skærm - den
er nu engang bedst til spil. Men det var nu en sidebemærkning, men blit for
at pointere, at jeg har ikke meget begreb om fladskærme.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-08-05 16:52

HHH wrote:

> Nå! Jamen tak for det kortfattede svar.

No problemo

> [...]
> lidt længere forklaring på, hvad der eventuelt kan være galt nå datteren
> nu påstår at med en slags fladskærm var der ingen problem, og med en

Nu skriver du ikke hvilken type film der giver problemer, men hvis det
handler om en avi eller mpeg fil, så kunne det dreje sig om et dårligt
codec... altså et software problem.

> I mine ører rimer det heller ikke,
[...]

Det lyder meget sært hvis skærmen er årsagen. Skræmen viser med det samme,
det computeren spytter ud... ikke andet.

--
Mvh. Lars

Skriv under det du kommenterer og fjern resten.

Fra : Pico

Dato : 20-08-05 21:25

Lars Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Det lyder meget sært hvis skærmen er årsagen. Skræmen viser med det
> samme, det computeren spytter ud... ikke andet.

En af mine venner har også købt den skærm. Der er ingen problemer med
den ang. synkron lyd og billed. Han arbejder meget med "kopiering" af
DVD og der er ingen problemer overhovedet.
Din datter må finde problemet et andet sted
Pico

Fra : Søren Lund

Dato : 21-08-05 19:01

> [...]
> var der intet problem. Kan skærmen virkelig være skyld i manglende
> synkronisering efter få minutters spilletid? Og hvad kan man gøre for

Som allerede nævnt har det intet med skærmen at gøre. Det skyldes derimod
filen og det associerede codec. Jeg gætter på at det er en AVI fil (divx),
hvor der efterhånden findes så mange afarter at man ofte kommer ud for manglende
synkronisering. Prøv at installere nyeste codec og se, om det ikke skulle
løse problemet.

Jeg bruger selv K-lite codec pack, som jeg kun meget sjældent har problemer
med.

---
Med venlig hilsen,
Søren Lund