Ups: Ad-Aware 1.06 SE har en ret stor bug
Fra : Frede Hansen

Dato : 19-08-05 13:03

Det var skutte for godt for Lavasoft der laver Ad-Aware programmet.
Tyske Computer Bild testede for ikke så længe siden spyware pogrammer
og Ad-Aware 1.06 SE stordumpede.
Den fandt under 1% af hvad de udsatte den for af forskellig spyware,
så det ladder vist til at den har en kæmpe bug den version.
Computer Bild anbefalede at man beholder sin gamle version 1.05,
for den er efter deres mening stadig en god og effektiv spyware
fjerner/beskytter.
Så har du den nye 1.06'er indstaleret, så må du vist hellere finde din
gamle 1.05'er frem igen.

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Ole C

Dato : 19-08-05 13:54

Frede Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> Den fandt under 1% af hvad de udsatte den for af forskellig spyware,
> så det ladder vist til at den har en kæmpe bug den version.

Kan ikke finde noget om det på Computer Bilds hjemmeside, hvor der tværtimod
er en anbefaling af Ad-aware SE 1.06 - og mulighed for at downloade
programmet..

--
vh
Ole C

Fra : Frede Hansen

Dato : 19-08-05 21:08

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in

> Kan ikke finde noget om det på Computer Bilds hjemmeside, hvor der
> tværtimod er en anbefaling af Ad-aware SE 1.06 - og mulighed for at
> downloade programmet..

Deres test står heller ikke på hjemmesiden, men i deres blad.
De afslører aldrig tests på hjemmesiden, for ellers ville folk ikke just
gå ud at købe bladet.
At den forefindes på hjemmesiden må være en fejl, for ellers ville de
ikke dumpe den 1.06'er i selve bladet.
testen kan læses i 15/2005 side 83. De har skrevet:
Mangelhaft (mangelfuld)
Plus: Den scanner hurtigt
Minusser: Skadelige programmer kan få programmet til at crashe.
Dårlig genkendelse af spyware.
Trojanere kan den dårligt se, backdoors er den næsten blind over for,
keyloggere og hijackere kunne sagtens smutte uden om uden problemer
overhovedet.
De afslutter med at fortælle at man hurtigst muligt skal hitte en anden
version af den hvis man fortsat sætter sin tillid til Ad-Aware.
Og her er det at 1.05 er den nærmeste.

Fra : Ole C

Dato : 20-08-05 08:09

> [...]

> just gå ud at købe bladet.
> At den forefindes på hjemmesiden må være en fejl, for ellers ville de

I mellemtiden er bladets nummer 17 udgivet - og ingen andre har i
mellemtiden opdaget at Ad-aware er så elendigt som du beskrev. Heller ikke
bladets egen hjemmeside, som dog skriver:

"Im COMPUTERBILD-Test 15/2005 hat das bekannte Anti-Spionage-Programm ein
"mangelhaftes" Testergebnis eingefahren. Nur 50 Prozent der klassischen
Spione konnten enttarnt und entfernt werden."

Altså 49 procent bedre end du skrev i dit oprindelige indlæg, men
selvfølgelig ikke godt nok. Jeg mangler dog endnu at høre samme dårlige
anmeldelse fra andre sider at det formentlig mest brugte
antispyware-program.

--
vh
Ole C

Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-08-05 11:24

"Frede Hansen" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in

> version af den hvis man fortsat sætter sin tillid til Ad-Aware.
> Og her er det at 1.05 er den nærmeste.

Der kommer jo ikke opdateringer til den version mere, så kan det jo være
ligemeget?

Mvh Sid

Fra : Frede Hansen

Dato : 30-08-05 20:10

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in

> "Frede Hansen" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der kommer jo ikke opdateringer til den version mere, så kan det jo
> være ligemeget?
>
> Mvh Sid

Jo da,der kommer stadig updates til 1.05
Har senest opdateret med SE1R63 lanceret 24/8 via Webupdate funktionen.