God dive timer
Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-08-05 22:07

Jeg har brug for en fornuftig divetimer. Dvs. robust og let at aflæse
uden uden alt muligt tingel-tangel jeg ikke har brug for; helst bare
dybde og tid.

Nogen forslag?

Jeg har kig på UWATEC's digitale divetimer, selvom den kan for meget.
Men den ser rimelig billig ud. Nogen der har noget godt, brugt de vil
af med?

Jens Olsen

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-08-05 11:31

jenspolsen@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> Jeg har kig på UWATEC's digitale divetimer, selvom den kan for meget.
> Men den ser rimelig billig ud. Nogen der har noget godt, brugt de vil

Den er god. Vandtemperatur er placeret lidt for fremtrædende, og kunne
sagtens undværes, men derudover mener jeg ikke at der er overflødige
ting i den.
Hvorfor vil du ikke have max. dybde og opstigningshastighed?

Den er noget af det bedste, mest stabile og afprøvede sportsdykkerudstyr
der findes - derudover er den billig, jeg gav ca. 650 kr i England.

Negative ting:
Sex-appeal er kold. Street-credit er ringe, men kan forbedres hvis du
selv laver dine tabeller ;)

--

Flemming

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 19-08-05 12:45

"Flemming Jensen" <fj-dyk@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Negative ting:
> Sex-appeal er kold.

Aaah.. har du set de nye, de er faktisk lidt mere sexede..

>Street-credit er ringe, men kan forbedres hvis du
> selv laver dine tabeller ;)

Du for vel lidt credit for at være ualmindelig old-school.

mvh
Jonas

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 19-08-05 14:16

Flemming Jensen wrote:
> [...]
> ting i den.
> Hvorfor vil du ikke have max. dybde og opstigningshastighed?

Ej, det skader da ikke at de er der. Men de skulle helst ikke gøre
displayet rodet.

> Negative ting:
> Sex-appeal er kold. Street-credit er ringe, men kan forbedres hvis du
> selv laver dine tabeller ;)

Jeg havde nu ikke tænkt at lave dem helt selv, men lade V-planner om
det hårde

Jens Olsen

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-08-05 15:09

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> Ej, det skader da ikke at de er der. Men de skulle helst ikke gøre
> displayet rodet.

Det er ikke så galt. Der er jo ikke flimrende grafer eller oplysninger
der "scanner".

Dybde og tid står i de øverste hjørner, så de er hurtige at finde med
øjnene.

Glemte at skrive, at der ikke er baggrundslys. Til gengæld holder
batteriet i 10 år.

> Jeg havde nu ikke tænkt at lave dem helt selv, men lade V-planner om
> det hårde

Det er "EXPERIMENTAL" deco, så den er bare i vinkel. At være pioner
(aka: prøveklud) er altid sejt :)

--

Flemming

Fra : Jan Birk

Dato : 19-08-05 17:51

> Jeg har brug for en fornuftig divetimer. Dvs. robust og let at aflæse
> uden uden alt muligt tingel-tangel jeg ikke har brug for; helst bare
> dybde og tid.

Sådan en fyr leder jeg også efter. Dog vil jeg ogå gerne have et stopur
indbygget, hvis det findes???????

/Jan

Fra : Kalle

Dato : 22-08-05 19:14

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> Sådan en fyr leder jeg også efter. Dog vil jeg ogå gerne have et stopur
> indbygget, hvis det findes???????

Hej Jan

Jeg har lade mig fortælle at der er stopur i Suunto Stinger, som virker i
Gagemode

God dykning

Casper