Dagens ret!
Fra : Troels Henriksen

Dato : 18-08-05 21:06

I dag steget jeg en hel spegetpølse til LÆKRE, SPRØDE skiver.
Velkrydret med chili, karry og spidskommen i dets eget fedt. Jeg brugte
en "klassiker fra Aalbæk", nemlig Baguette salame (godt med ISTER og
skært KØD). Klassisk og fyldig salamismag.

Stegt mad er GODT og VELSMAGENDE. Den knasende tekstur og en smag henad
BACON (kødets KRYDDERI) gør sig godt i grønne salater eller som
dejlig snacks.

Når de lækre skiver er stegte, kommes de tilbage i penisfutteralet
(PLASTIK), som nemt kan tillukkes og bruges til opbevaring. Skamfuldt
er futteralet tomt vidnende om hvor mange LÆKRE pølseskiver jeg har
spist.

Holder I af stegt pølse?

Oplæg til debat!

People who enjoy eating sausage and obey the law should not watch
either being made
Otto von Bismarck

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 18-08-05 22:04

Troels Henriksen <troelshenriksen@mailinator.com> skrev:
> [...]
>en "klassiker fra Aalbæk", nemlig
>Baguette salame (godt med ISTER og
>skært KØD). Klassisk og fyldig salamismag.

Jamen, det er da GODT at du har fundet en LÆKKER måde at lave
PØLSE på. Umiddelbart tiltaler det IKKE mig, men HVER mand sin
SMAG.

For at blive i stilen må jeg endelig huske at tilføje: tissemand.

Vh. JIB

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 20-08-05 12:04

> [...]
>en "klassiker fra Aalbæk", nemlig
>Baguette salame (godt med ISTER og
>skært KØD). Klassisk og fyldig salamismag.

Spiser du bare skiverne i mangel af bedre, eller kommer du dem i
en eller anden sammenkogt ret? Du spiser vel ikke kun salat med
pølse?
Lige hvordan jeg skal bruge opskriften kan jeg ikke se.
Håber på nogle ideer.
Ordsprog fra russisk kejser:
Pølser ind - pølser ud.

--
thomas

Fra : Troels Henriksen

Dato : 20-08-05 21:50

Thomas Peter Bitsch wrote:
> Spiser du bare skiverne i mangel af bedre, eller kommer du dem i
> en eller anden sammenkogt ret? Du spiser vel ikke kun salat med
> pølse?
Jeg ELSKER sprøde ting og den knasende tekstur der er i STEGT PØLSE
(speget - godt med ISTER og skært kød. Jeg kan anbefale "en klassiker
fra Aalbæk").
I øjeblikket spiser jeg Baguette Salami. En klassisk og FYLDIG salami
smag.

Når de først ligger velstegte på rad på fedtsugende papir, kan jeg
ikke dy mig for at spise dem som dejlige (og FEDTFATTIGE) SNACKS, når
jeg går forbi rad-fadet.

Forleden dag da jeg forlystede mig med KOLDT øl, fik de lækre
PØLSESNACKS hurtigt ben at gå på. (Jeg kan anbefale Danish Pride til
4,50 som en dejlig, frugtfrisk og læskende øl på 8%)

Andre gange, hvor det tomme rad-fad ikke står tilbage som skamfuldt
symbol på, at jeg har spist EN HEL pølse (når først pølsen er ude
af sit penisfuteral, kan den lige så godt steges), har jeg brugt dem
som KOLORIT i grønne salater (SPRØD iceberg + evt.
tomat/løg/majs/peber/etc. og dressing) eller som LÆKKER smagsgiver i
en SOVS-tomat til pasta (hjemmelavet til ca. 7 kr. pr. liter).

Mit næste projekt er at eksperimentere med SPEGETPØLSE i ovn (måske
grill). I øjeblikket steger jeg pølsestykkerne i dets eget fedt på
en middelvarm pande med karry, spidskommen og godt med CHILI. Der
kommer en dejlig stege-os af smeltefedtet og krydderier som giver
pølsestykkerne DEJLIG aroma.

Fedtet opsamler jeg i glas og bruger enten på grovbrød eller muligvis
i en confit de sausage.

Nogen der ved om man kan få velsmagende halal-pølser (velkrydrede) i
indvandrebutikkerne (med forbindelse til GODHEDSINDUSTRIEN) hvor kød
og andre varer sælges billigt på INDFØDT sprog, men stadig til
konkurrencedygtige priser i forhold til alm. lavprissupermarkeder (som
bevist i Rabatten på dr)?

> Lige hvordan jeg skal bruge opskriften kan jeg ikke se.
Experimentering og FORLKEOPLYSENDE (samfundsgavnende) debat er min
drivkraft.
Når TABUbelagte emner bringes op, går de tabu-UNDERTRYKTE i
forsvarsposition, og jeg bliver offer for mudderkastning og barnagtige
beskyldninger og tråden fyldes med snesevis af IRRELEVANTE og OFF
TOPIC indlæg i stedet for SAGLIG debat. Sjovt nok er det de samme
folk, der ellers fungerer som selvbestaltede NETBETJENER, der værner
om netikettet og deslige.

> Håber på nogle ideer.
Idéer har jeg nok af!

Oplæg til debat.

Pigerne i Magle-Ølse
Forstaar at lave herlig Pølse;
Man sætte Ølse for, man sætte Ølse bag,
Pølsen beholder dog sin Smag.
-Johan Herman Wesse

Happy is said to be the family which can eat onions together. They are,
for the time being, separate, from the world, and have a harmony of
aspiration.
-Charles Dudley Warner, My Summer in a Garden, 1871

Fra : JytteJ

Dato : 21-08-05 13:51

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tak for tippet, jeg kan godt lide pølser, især dem som ikke sejler i fedt.

VH.
JytteJ