Varmeflytning (brændeovn)
Fra : Robert Andersen

Dato : 18-08-05 07:15

Vi overvejer at installere et varmeflytningsanlæg som dette:
http://www.dukaventilation.dk/Default.aspx?ID=6065

Er der nogen der har tilsvarende ? er det effektivt, eller får man bare
varme under loftet og kolde tæer ?

pft.

/Robert

Fra : Bent Løkke

Dato : 18-08-05 08:21

Prøv at se hos vvs grossisten www.vvs-grossisten.dk der er ingen der slår
deres priser. Selv om det er billigt er det kvalitetsvarer de har.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 18-08-05 09:34

On Thu, 18 Aug 2005 09:21:01 +0200, "Bent Løkke" <bent.lk@get2net.dk>
wrote:

>Prøv at se hos vvs grossisten www.vvs-grossisten.dk der er ingen der slår
>deres priser. Selv om det er billigt er det kvalitetsvarer de har.

Det skulle da lige være Harald Nyborg (men om det er kvalitet ved jeg
ikke rigtig)

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6129&n=10&KundeID=LpOD9X0e4TeR352DT6DHAcYceeX6X8R

Lars

Fra : Robert Andersen

Dato : 18-08-05 15:27

> Det skulle da lige være Harald Nyborg (men om det er kvalitet ved jeg
> ikke rigtig)

Anlægget fra HN er med plastic rør, og lyddæmperen er næsten som en isoleret
pose.... Det kan også laves FOR billigt, derfor har jeg kigget på dukavent,
som er klasser over.

/Robert

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 18-08-05 08:25

> [...]
> http://www.dukaventilation.dk/Default.aspx?ID=6065
>
> Er der nogen der har tilsvarende ? er det effektivt, eller får man bare

Jeg har ikke prøvet, men naturlovene kommer vi ikke uden om, og de siger at
den kolde luft er ved gulvet, så hvis du blæser varm luft ind i den anden
ende af huset, vil du få den kolde luft ind i rummet med brændeovnen, og det
kan vel give "fodkulde".
Så er der træk, støv og støj der skal tages med i overvejelserne
--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Brian Østergård

Dato : 18-08-05 16:06

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brændeovnen, og det kan vel give "fodkulde".
> Så er der træk, støv og støj der skal tages med i overvejelserne

Hej

Min "brændeovnsforhandler" anbefaler at man puster i rummet hvor brændeovnen
står og suger i de andre rum, mon ikke det vil hjælpe lidt på fodkulden ?

Brian :ø)

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-08-05 20:24

Brian Østergård <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote:

> [...]
> står og suger i de andre rum, mon ikke det vil hjælpe lidt på fodkulden ?

Jeg skal have lavet noget tilsvarende, Jeg vil blæse luft ned over
brændeovnen fra værelset ovenpå. Det vil få luften til at passere ovnen,
blæse gennem stuen, ud i gangen og ovenpå, hvor den igen blæses
nedenunder. Det skulle forhindre at få kold luft trukket ind i stuen.
Jeg tror og håber det virker tilfredsstillende.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan