Parketgulv der knirker!
Fra : Mrs Krabappel

Dato : 17-08-05 23:07

Uf!!! LIGE overfor toilet... kan man gøre noget som helst for at stoppe den
knirk hver gang man lister til toilettet om natten, eller kommer hjem MEGET
sent?
NB det er et "billig" gulv i en lejet lejlighed, trælister sømmet med
"sømpistol", i baner med en afstand på ca. 60cm.

På forhånd tak for alle ideer

Sandra
(undskyld den utekniske og urtodokse beskrivelse... men hvad ved jeg om
bygning og dansk sprog!!!)

Fra : Martin Bak

Dato : 18-08-05 00:28

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak for alle ideer
>
> Sandra
> (undskyld den utekniske og urtodokse beskrivelse... men hvad ved jeg om
Hvis det er rigtigt træ, så kan man. Hvis det er laminatgulv så kan man
også, men det bliver ikke pænt. Prøv at beskrive gulvet lidt nøjere??

Martin

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 18-08-05 00:44

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote in message
> Hvis det er rigtigt træ, så kan man. Hvis det er laminatgulv så kan man
> også, men det bliver ikke pænt. Prøv at beskrive gulvet lidt nøjere??

Yuppi! det er "rigtig træ" og jeg tror det er fyr eller bøg (har en "varm
gul" nuance), det er planker ca. 150cm lange og 12 bred (har ikke målt!),
som består af mindre "lister", og da der flyttes ofte i disse lejligheder
(ikke MIN!!!) de bliver slebet hver gang man flytter = det må være massiv
træ??? Min nabo har slebet og lakeret et par gange.
Hver planke er hæftet på brædderne (?) under med "søm" som ligner en klips,
du ved, den pistol-dims... ser sådan ud:
------------------------------
. . .
------------------------------
. . .
------------------------------
. . .
------------------------------

Sandra
WELL!!!! jeg håber at det er til at forstå, mangler lige at sende en lille
film med håndsprog - mit ordforråd på området er meeeget begrænset!

Fra : Steen F.

Dato : 18-08-05 01:05

Mrs Krabappel wrote:
> WELL!!!! jeg håber at det er til at forstå, mangler lige at sende en
> lille film med håndsprog - mit ordforråd på området er meeeget
> begrænset!

Hehe du er sgu da for sjov at høre på! Er du tilfældigvis single? For så
stiller jeg mig gerne til rådighed for en date!

MVH Steen

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 18-08-05 22:25

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message
> Hehe du er sgu da for sjov at høre på! Er du tilfældigvis single? For så
> stiller jeg mig gerne til rådighed for en date!

Du skal først svare positivt mindst 5 gange på det følgende spørgeskema:
a) du kan reparere parketgulv
b) du kan rense et skifertag
c) du kan skifte vinduer
d) du kan ordne haven
e) du kan male
f) du kan lægge parketgulv, fliser og klinker
h) du elsker Depeche Mode (dette giver dobbelt point)

Sandra

Fra : Steen F.

Dato : 19-08-05 02:13

Mrs Krabappel wrote:
> Du skal først svare positivt mindst 5 gange på det følgende
> spørgeskema:

> a) du kan reparere parketgulv
Ja, man skal ikke undervurdere effekten af en båndsliber, lidt savsmuld og
en tube lim. Men jeg er da lærenem...

> b) du kan rense et skifertag
Igen - en båndsliber, lidt savsmuld og en tube... nåh, skifertag siger du?
Jamen jeg er frisk!

> c) du kan skifte vinduer
Du tror det er løgn alt det man lærer inden for fængselsforsorgen! At
afliste vinduer og ta' glasset ud, uden at larme osv. Og så en båndsliber og
lidt savsmuld!! Eller noget...

> d) du kan ordne haven
Nogensinde hørt om RoundUp? Hallo!

> e) du kan male
Kinky tøs! Bodypaint... mmmmm!

> f) du kan lægge parketgulv, fliser og klinker
Altså... det blir småkedeligt hvis jeg kunne ALT selv, ik'? Såeh det har jeg
folk til.

> h) du elsker Depeche Mode (dette giver dobbelt point)
Jamen... (kigger ned på CD-samlingen) har da over 20 CD'er med dem, inkl.
diverse Razormaid remixes osv. Og har set dem live 2 gange i Valbyhallen.
Har fulgt dem tæt siden Black Celebration-albummet i mine glade
folkeskoledage.

Weeeeee... var det alt? Har jeg så vundet nu?? Jeg mener nemlig selv, at jeg
fik mindst 9 rigtige!

> Sandra
Steen

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-08-05 02:40

Nu siger du "parketgulv", men også "trælister" sømmet med sømpistol for hver
60 cm.

Et nyt parketgulv i træ (som ikke er billigt) skulle bestemt ikke have
synlige søm. Samme gør sig gældende med nyere laminatgulve (der som oftest
klikkes eller limes sammen - og kan være billige) eller nye bræddegulve der
altid sømmes i samlingen så det ikke kan ses når gulvet er færdigt.

De eneste gulve der har synlige søm, mig bekendt, er gamle skønne brædde
eller planke-gulve i alderen 100+ år - og de er så ikke sømmet med
sømpistol. - Alternativt kan der selvfølgelig være tale om et nyt gulv, der
er lagt af een der ikke var særlig god til det...

Hvad du kan gøre ved knirkeriet, afhænger meget af gulvtype, materiale, om
det er "svømmende", lagt på filt eller styroform, eller et selvbærende gulv
lagt på strøer. - Så du må nok enten vise os et billede eller forklare
nærmere. Det er vigtigt at du ikke bare prøver dig frem da du kan skade
gulvet og i værste fald, risikere at skulle betale for at få lagt et helt
nyt gulv, når du fraflytter lejemålet.

Parketgulv: http://www.coco.cc/bimg/4407.jpg
Plankegulv:
http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/billedar.nsf/IDLookup/X75DBE25EBC4DA161C1256CBF0047C6AD/$file/Plankegulv-brede-artikel.jpg
Laminatgulv: http://demoshop07.net4you.nu/acatalog/traegulvboeg.jpg

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Steen Madsen

Dato : 18-08-05 12:00

ja jeg har løsningen-- tager 30 min.--

Fra : Martin Bak

Dato : 18-08-05 15:51

"Steen Madsen" <steen@mail(***online***).dk> skrev i en meddelelse
> ja jeg har løsningen-- tager 30 min.--

Ja?? Fortæl..

Der er vist ingen tvivl om, at der er tale om et parketgulv i "en eller
anden træsort". Så er der heller ingen tvivl om, at gulvet er lagt forkert,
eller, at man efterfølgende har stiftet gulvet fast i underlaget, muligvis
fordi det knirkede?

Et parketgulv af den type, skal normalt lægges som flydende gulv, altså som
en stor løs skive der ligger uden at være gjort fast til underlaget.

Er gulvene i de andre lejligheder også stiftet fast?

Et sådant gulv kan godt slibes af, men ikke et ubegrænset antal gange, for
der er kun et relativt tyndt slidlag, det kan man altså komme til at slibe
igennem.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad man skal anbefale her til dette meget
"specielle" gulv.. Man _kan_ selvfølgelig udersænke et par skruer der hvor
gulvet knirker og efterfølgende proppe hullet af (nu da gulvet i forvejen er
gjort fast, mener jeg) . Det er ikke nogen korrekt løsning til denne
gulvtype, men det vil ret sikkert kunne løse problemet. Du er nok nødt til,
at få nogen til at se på gulvet. Det er forkert monteret, og måske kan du
redde dig et helt nyt gulv af den grund?

Martin

Martin

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 18-08-05 22:17

>Du er nok nødt til, at få nogen til at se på gulvet. Det er forkert
>monteret, og måske kan du redde dig et helt nyt gulv af den grund?

Du har sgu ret! Jeg ringer til viceværten.... så hvis de vil banke søm i
den, "I know nothing"!
Det er sikkert en billig l***gulv lige som resten af inventar, og jeg bor i
et præmieret bolig på Frederiksberg!!!

Noget andet er det beskædiget parketgulv i det hus jeg har købt i dag (mit
1. hus!!!!) der er et par vandskader ved en radiator og dør til terrassen,
hvor de små trælister er "gået fra hinanden", der er "fuger", og gulvet
sænker når man træder på den... argh!

Sandra

Fra : Steen Madsen

Dato : 19-08-05 09:49

hej- lyder som du har brug for en HandyM der også elsker DP

*SS*