Indsæt kode fra tekstfil i html-dokument
Fra : Jacob Jensen

Dato : 17-08-05 19:10

Hej

Er det muligt at indsætte et stykke kode som findes i en tekstfil i et
html-dokument?

Jeg har en stump kode som går igen og igen på alle mine sider (fordi den er
bygget op som et skema med 2 kolonner hvor den venstre agerer menu).

Det kunne være rart ikke at skulle rette samtlige sider hvis menuen skal
rettes. Jeg tænker om der findes en tab der indsætter tekst fra en anden
fil.

Hvis ikke kan jeg måske gøre det med et javascript? Det ville jeg gerne
undgå.

Jacob

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-08-05 19:28

> [...]
> fil.
>
> Hvis ikke kan jeg måske gøre det med et javascript? Det ville jeg gerne

Hej Jacob

Jeg ved ikke, om jeg har forstået dig rigtigt.
Man kan jo bruge forskellige include metoder, hvor man laver
menuen en gang for alle og så inkluderer den på de sider, hvor den skal
bruges. På den måde, skal menuen kun rettes et sted.

Se f.eks. http://www.html-faq.dk/2014.asp

du kan også gøre det vha php ved at skrive

<?

include "menu.php";

?>

Hilsen Martin

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 17-08-05 19:53

Martin Ploug skrev:
> <?
>
> include "menu.php";
>
> ?>

.... hvis han vel at mærke kan køre PHP.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://www.sappy.dk/

Fra : Jacob Jensen

Dato : 17-08-05 20:22

> ... hvis han vel at mærke kan køre PHP.

Og det kan jeg ikke forestille mig hos TDC.

Jacob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-08-05 20:55

Jacob Jensen skrev:

>Og det kan jeg ikke forestille mig hos TDC.

Nej, men du kan evt. bruge en iframe, men ikke særlig
anbefalesværdigt med rammer i nogen former.

Opret et gratis webhotel, f.eks. http://1go.dk, er der for lidt
plads, så kan du jo have billederne liggende på din
TDC-hjemmesideplads og så sleve siderne hos 1go.

Eller køb et rigtig webhotel, det er faktisk meget billigt i dag.

200 - 300 kr. i oprettelse og 10 - 20 kr. om måneden og du får så
et rigtigt domæne.
--
Knud

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-08-05 20:24

> <?

> ... hvis han vel at mærke kan køre PHP.

Ja korrekt, det kræver det

Fra : Jacob Jensen

Dato : 17-08-05 20:22

> du kan også gøre det vha php ved at skrive

Jeg vil meget gerne lære PHP, men det bliver en anden gang. Lige nu er det
HTML og javascript :)

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 17-08-05 20:25

> [...]
> menuen en gang for alle og så inkluderer den på de sider, hvor den skal
> bruges. På den måde, skal menuen kun rettes et sted.

Jeg tror du har forstået.

> Se f.eks. http://www.html-faq.dk/2014.asp

Men det kræver jo ASP? Jeg tænkte på HTML.

Jacob

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-08-05 21:18

Jacob Jensen <omo@adslhome.dk> skrev:

> Men det kræver jo ASP? Jeg tænkte på HTML.

Du kan ikke inkludere noget med html - så er der kun
javascript-metoden tilbage, se:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#javascript

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 19-08-05 11:21

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fil.
>
> Hvis ikke kan jeg måske gøre det med et javascript? Det ville jeg gerne

Lyder umiddelbart som om at SSI kunne være løsningen (?)
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...