Peberfrugt i tre farver på en gang
Fra : newsgroup@dragic.com

Dato : 17-08-05 12:26

Hejsa

Min kone og jeg var i Helsingborg på en weekend ophold og til
morgenmaden var der på osten peberfrugt i tre farver på samme skive.
Farverne var rød, gul og grøn. Vi trak i skiven for at se om den var
limet samme pga. vi ikke havde set det før.

Nu leder vi med lys og lygte i alle butikker efter sådan noget
lignende men kan ikke finde det.
Er der nogen der ved om hvor man kan købe peber frugt i alle tre
farver på engang eller om hvordan det kan laves hvis den ikke var
sådan fra naturens side? Men det så 100 % ud som om at den bare var
skåret over og intet andet. Jeg er ked at mit kamera ikke var med så
jeg kunne have taget et billede af det.

På forhånd tak
Nenad

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 17-08-05 13:44

newsgroup@dragic.com skrev:

> [...]
> Farverne var rød, gul og grøn. Vi trak i skiven for at se om den var
> limet samme pga. vi ikke havde set det før.

Der er sikkert bare tale om en frugt der er plukket før den har været
helt moden.

http://www.museums.org.za/bio/images/enb7/enb07464x_peppers.jpg
http://finsonfarm.com/daily/images/08252001green-pepper-2.jpg
http://www.fs-imports.com/images/8068.jpg

Det du beskriver er ikke så udpræget på ovenstående, men det kan anes.

> Nu leder vi med lys og lygte i alle butikker efter sådan noget
> lignende men kan ikke finde det.

Nettos pakker med almindelige peberfrugter indeholder til tider det du
søger.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 19-08-05 14:18

newsgroup@dragic.com skrev:

> Hej Morten
>
> Det kan godt være at det er en umoden frugt der er plukket, men det
> så special ud.

Det er jo også en mulighed. Du kunne evt. spørge på den pågældende
restauration for alle tilfældes skyld.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : newsgroup@dragic.com

Dato : 19-08-05 08:15

Hej Morten

Det kan godt være at det er en umoden frugt der er plukket, men det
så special ud.
Den ligner det på billederne meget godt.

Mvh
Nenad