10 timer i Sankt Petersborg
Fra : anders

Dato : 17-08-05 10:13

Min kæreste og jeg har på søndag en mellemlanding i Sankt Petersborg, hvor
vi skal vente 10 timer. Vi ankommer omkring kl. 15 lokal tid og rejser
videre igen kl. 01:00. Vi har overvejet om vi skulle tage ind til byen i
nogle timer, men vi vil selvfølglig kun gøre det, hvis vi er sikre på at
kunne nå vores fly videre.

Er der nogen her, der ved om lufthavnen ligger langt fra byen? Er det nemt
at komme frem og tilbage med tog eller bus? Hvad vil det evt. koste med en
taxa?
Eller vil du helt fraråde os at forlade lufthavnen?

Mvh
Anders

Fra : odg

Dato : 18-08-05 00:52

Har I visum - ellers slipper I ikke ud af lufthavnen.

Fra : anders

Dato : 18-08-05 08:37

Ja, vi har turistvisum til Rusland, da vi skal holde ferien i Rusland. Bare
ikke i Sankt Petersborg.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 13:01

"anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message

> Er der nogen her, der ved om lufthavnen ligger langt fra byen? Er det nemt
> at komme frem og tilbage med tog eller bus? Hvad vil det evt. koste med en
> taxa?

Lufthavnen ligger ikke så forfærdeligt langt fra byen, så det er ikke
afstanden der kan give jer problemer. Men tog/bus skal I ikke begynde at
satse på. Tog er der ikke, og bus tvivler jeg også på. Hvis I skal nogen
steder, så tag en taxa.

> Eller vil du helt fraråde os at forlade lufthavnen?

Ja!

Hvis I overhovedet kan komme ud, når I er transitrejsende, så skal I være
opmærksomme på at i Rusland er der toldkontrol INDEN i checker ind - og I
kan ikke tjekke ind før 1½ time før afgang.

Før dette tidspunkt kan I ikke komme igennem kontrollen, og hvis køen er
lang for at komme igennem kontrollen, kan I sagtens risikere at miste flyet
fordi I stadig står i kø!

Hvis I ellers kan komme ud (og ind igen!) så skal I absolut se slottet, og
hele midtbyen. Men jeg vil gætte på at I netto ikke har mere end 3-4 timer i
byen, inden I skal tilbage igen for at være sikre på at komme ind i
tide.......

I wouldn't do it - selvom det er jordens kedeligste lufthavn, så tag en god
stor bog med i stedet.Rusland er stadig ikke som Europa hvad sådanne ting
angår....
> Mvh
> Anders

Mvh Jesper