Hvilken belægning i indkørsel?
Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 17-08-05 10:07

Fra : Max

Dato : 17-08-05 10:17

Hej Finn

> Er der nogen her der har erfaringer med denne type belægning? Har den et
> specielt navn?

De hedder græsarmering og f.eks. SF sten har en løsning med dem.

> Belægingen skal kunne holde til alm. personbiler, samt være enten nem at
> holde fri for ukrudt, eller nem at holde nede med græstrimmer eller
> plæneklipper. Samt nem at skovle fri for sne

Jeg syntes 30x30 cm. fliser i 9 cm tykkelse er pæne og praktiske.

Mvh Max

Fra : TG4600

Dato : 19-08-05 06:51

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Finn

> De hedder græsarmering og f.eks. SF sten har en løsning med dem.

Ulempen ved disse er at de ikke er særligt børnevenlige - jeg tænker på
børnenes små cykler og andre køretøjer er ikke nemme (for børnene) at
håndtere på den noget ujævne overflade. Og så kunne jeg godt forestille mig
at det ville være vanskeligt at skrabe sne/fjerne blade fra, men det har jeg
ikke nogen konkret erfaring med...

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 11:30

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.aau.dk> wrote in message
> [...]
> for at der ikke kommer kørespor med tiden, samt at det ikke bliver til
> mudderbad på regnvejrs dage - forventer jeg.
>
> Er der nogen her der har erfaringer med denne type belægning? Har den et
> specielt navn?
>
> Eller forslag til andre belægninger? f.eks. stenmel eller store tykke
> fortovsfliser?
> Belægingen skal kunne holde til alm. personbiler, samt være enten nem at
> holde fri for ukrudt, eller nem at holde nede med græstrimmer eller
> plæneklipper. Samt nem at skovle fri for sne

Jeg er med på en lytter. Ovevejer selv "københavnerbelægning" (kvadratiske
køresten og chaussesten imellem (giver store tern).

/Jakob