Danske funktioner (f.eks. HØJRE(), VENSTRE~
Fra : brix

Dato : 17-08-05 07:41

Hej

Jeg har en dansk MS Office 2000 med danske hjælpefiler. I den er der
både til Excel og til Access alle de danske kommandoer f.eks.
HØJRE(), VENSTRE() o.s.v. som man kan anvende til at behandle f.eks.
tekststrenge i forespørgsler/funktioner.

Mit problem er bare at både Access og Excel ser ud til kun ville
acceptere de engelske pendanter (f.eks. Right(), Left() ) til
kommandoerne!

Nu er de ovenstående eksempler jo ikke svære at "oversætte" men jeg
har ofte fundet lige præcis den funktion som jeg skulle bruge på
dansk og så ikke haft en ide om hvad den så vil hede på engelsk.

Jeg har umiddelbart tænkt på 2 løsninger:

- Er der en indstilling i min Office pakke som jeg overser?
- Er det muligt at downloade Engelske hjælpefiler som jeg så kan
anvende i stedet (Det vil faktisk være bedre end på dansk)?

Hjælp venligst.

Brix

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-08-05 09:07

"brix" <thomas.brix.lyng@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

I en dansk Excel bør du kunne bruge de danske betegnelser. I Access er du
nødt til at bruge de engelske.

[...]

Nej.

- Er det muligt at downloade Engelske hjælpefiler som jeg så kan
anvende i stedet (Det vil faktisk være bedre end på dansk)?
Det er jeg ikke sikker på, men der findes en oversættelse et sted. Jeg skal
lige se, om jeg kan finde den.
Jan

Fra : brix

Dato : 17-08-05 12:00

Tak for svaret. Jeg håber at der findes en løsning. En Engelsk
hjælpefil til begge programmer vil kunne gøre mig glad, da alt andet
programmering som jeg laver jo er engelsk syntax alligevel.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-08-05 12:48

Tak for svaret. Jeg håber at der findes en løsning. En Engelsk
hjælpefil til begge programmer vil kunne gøre mig glad, da alt andet
programmering som jeg laver jo er engelsk syntax alligevel.

I Hjælpen til VBA, burde alle funktionerne frindes på engelsk

Jan