Tillid
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 16-08-05 22:28

Kan tillid genopbygges?

Mvh.
Bjarke

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-08-05 22:51

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse
news:43025a4a$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan tillid genopbygges?
>
> Mvh.

Så kort et spørgsmål kræver da næsten et lige så kort svar.

Svaret er:
Ja.

Mvh. Brian

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-08-05 23:08

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse
> Kan tillid genopbygges?
>
> Mvh.
> Bjarke

Måske.

Boni

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-05 23:07

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse

> Kan tillid genopbygges?

Nej, selvom mange klynger sig til håbet derom.

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 16-08-05 23:13

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Kan tillid genopbygges?

Hvis jeg skal svare lige så kort som Brian Olsen, må svaret være:

Ikke altid.

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-08-05 23:32

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> "Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Hvis jeg skal svare lige så kort som Brian Olsen, må svaret være:
>
> Ikke altid.

Eller mere positivt: Somme tider.

Per V.

Fra : Zeki

Dato : 17-08-05 07:12

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message

> Kan tillid genopbygges?

Det afhænger af hvor naiv man vælger at være

Mvh
Zeki

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-08-05 13:36

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> "Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message

> Det afhænger af hvor naiv man vælger at være

Det er naivt at tro
at dette liv
kan leves hvis man
ikke er naiv.

(Kumbel)

Per V.

Fra : Benni

Dato : 17-08-05 09:09

Bjarke Walling Petersen wrote:
> Kan tillid genopbygges?
>
> Mvh.
> Bjarke

det sker da

--

Benni

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 17-08-05 10:33

Okay, det var da en række meget forskellige svar, alle nuancer fra ja
til nej, hvilket nok skyldes mit korte spørgsmål. Måske viser det også
at tillid er et svært emne.

Det er ikke altid lige nemt at være i et langdistance-forhold. Vi elsker
at være sammen, men det er jo desværre ikke hver dag vi er det. Der har
været nogle brud på tilliden fra os begge, måske fordi vi har været
usikre på vores grænser, men vi er endt sammen igen. Det bliver ikke
helt det samme, tror jeg, men på den anden side så holder vi meget af
hinanden. Tillid. Tror det er noget man skal arbejde på. Det er ret
grundlæggende i dette forhold, når man er væk fra hinanden. Men det er
vel egentlig grundlæggende i alle forhold.

Mvh.
Bjarke

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-08-05 11:29

> [...]
> Okay, det var da en række meget forskellige svar, alle nuancer fra ja til
> nej, hvilket nok skyldes mit korte spørgsmål. Måske viser det også at

Du bruger ordet tillid, men er det egentlig ikke troskab du mener?
Eller er det tillid, men i en anden betydning end jeg lige opfatter det her?

> [...]
> på vores grænser, men vi er endt sammen igen. Det bliver ikke helt det
> samme, tror jeg, men på den anden side så holder vi meget af hinanden.

Jeg tror altså stadig du mener troskab, men mener du tillid så uddyb
venligst, hvor det er gået galt.
Jeg regner med, at jeg høre dig sige, at I begge har været utro?
Men der er alle mulige forskellige ting, der gør sig gældende. Hvor gamle er
I? Hvor ofte / sjællent er I sammen? Osv.

Tillid. Tror det er noget man skal arbejde på. Det er ret
> grundlæggende i dette forhold, når man er væk fra hinanden. Men det er vel
> egentlig grundlæggende i alle forhold.

Man kan faktisk sagtens både elske hinanden og være hinanden utro. Jeg
kender f.eks. en, som knepper alt, hvad der kan krybe og gå, men som
garanteret elsker sin kone og børn over alt andet.
Men man skal virkelig være åben overfor hinanden og snakke godt og længe om,
hvad man hver især forventer af den anden og hvad man selv har tænkt sig at
leve op til.

Mvh. Brian

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 17-08-05 13:17

Brian Olesen skrev:
> Du bruger ordet tillid, men er det egentlig ikke troskab du mener?

Det tror jeg ikke, men muligvis en kombination.

> Eller er det tillid, men i en anden betydning end jeg lige opfatter det her?

Er ikke sikker..

> Jeg tror altså stadig du mener troskab, men mener du tillid så uddyb
> venligst, hvor det er gået galt.

Hun har været utro ved at kysse en fyr engang for lang tid siden. Vi
brød dengang med hinanden, men begyndte at komme sammen nogle måneder
efter. Hun har også fortrudt det meget. Det stoler jeg på. Det synes jeg
ikke har mærket os særlig meget, men måske fortiden har noget at sige.

Det er sådanne små ting, som at undlade at sige noget i et stykke tid.
Jeg synes det er vigtigt at vi er meget åbne overfor hinanden. F.eks.
hver vores forventninger til sex. Og jeg vil mene det handler om tillid.
Der er flere eksempler, men det er de små ting der gør det. F.eks. en
dag vi havde analsex, hvor jeg ikke havde kondom på.. det var skønt og
sådan opfattede jeg også hun havde det. Hun skulle hjem samme dag og
fortalte så et par dage efter at hun havde taget fortrydelsespiller den
dag, fordi hun var så meget i vildrede om der kunne ske noget, når jeg
nu ikke havde kondom på. Hun sagde at hun havde været nervøs lige efter.
Jeg forstår ikke at hun ventede med at sige det et par dage efter. Da vi
begyndte at tale mere om det fandt jeg ud af at hun egentlig er nervøs
omkring sex, men aldrig har sagt noget om det. Det har jeg det lidt
dårligt med. Vi fik talt meget om det og er ved at komme over det. Jeg
vil bare gerne have hun skal være ærlig, men det er svært at sige "Jeg
vil gerne have du er ærlig", for hvor er min tillid til hende så? Jeg må
stole på hun fortæller mig når der er noget i vejen eller hun har noget
på hjerte. Det siger hun at hun gør, men det er svært hvis der sker alt
for meget mere, hvor mistilliden vokser.
Det har også gået den anden vej rundt, hvor jeg f.eks. først har sagt
noget om en dårlig periode i mit liv senere, og hun gerne ville have at
jeg sagde det dengang. I det tilfælde kan jeg så lige pludselig godt
forstå at det kan være svært at sige tingene, når de sker. Sådan må hun
jo også have det. Men hvad skal man snart gøre?

> Jeg regner med, at jeg høre dig sige, at I begge har været utro?

Det var nu ikke det primære. Det har vi talt om så meget, så på det
punkt kender vi hinanden og hinandens grænser rigtig godt.

> Men der er alle mulige forskellige ting, der gør sig gældende. Hvor gamle er
> I? Hvor ofte / sjællent er I sammen? Osv.

Hun går i 3.g, jeg skal på uni nu, hvis det giver en ide om alderen
Vi prøver selvfølgelig at være sammen så meget som muligt, men nogle
gange går der 2 uger eller mere mellem vi ses. Det kan være træls somme
tider, men heldigvis er vi ikke uden dyrtbetalte mobilabbonnementer og
internet!

> [...]
> hvad man hver især forventer af den anden og hvad man selv har tænkt sig at

I vores tilfælde handler det vist om noget andet, men kan godt se hvad
du mener.

Mvh.
Bjarke

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-08-05 14:58

> Det tror jeg ikke, men muligvis en kombination.

Så afgjort en kombination.

> [...]
> Hun har også fortrudt det meget. Det stoler jeg på. Det synes jeg ikke har
> mærket os særlig meget, men måske fortiden har noget at sige.

Fortiden har altid noget at sige fordi du har følt, at du er blevet svigtet
en gang og derfor er blevet såret dybt. Da jeg sandsynligvis er noget ældre
end dig kan jeg måske tage let og afslappet på et enkelt kys, men ved, hvor
fucking ondt det gør, når man er ung og nyforelsket.
Men ja. Det er meget sandsynligt, at denne oplevelse hænger over dig som en
sort skygge. Du har så flere muligheder. Enten, at lade dette gamle
smertende nag ødelægge det hele, eller at tage skeen i den anden hånd og
virkelig forsøge at få disse negative tanker ud af systemet. Dette gør du
ved at nægte at tænke dem. Hvis du pludselig mærker denne følelse komme
tvinger du dig selv ved viljens kraft til at tænke på noget andet og mere
positivt. Ved det er lettere sagt end gjort.

> [...]
> mig når der er noget i vejen eller hun har noget på hjerte. Det siger hun
> at hun gør, men det er svært hvis der sker alt for meget mere, hvor

Men du skal så bare lige tænke på, at hun er en ung og måske lidt genert
pige, så her er overhovedet ikke tale om ærlighed, men derimod måske om
utryghed fordi du måske maser for meget på uden at vise hende kærlighed og
forståelse. Sæt lige tempoet lidt ned og lad være med at forvente, at hun
altid er med på den værste og klar til både det ene og andet og at det hele
helst skulle have været i går.
Analsex er bestemt spændende for os fyre, men ikke alle piger er helt trygge
ved det, så vær lidt mere blid og forstående og lad være med at presse for
meget på. Som sagt hun er garanteret ikke spor uærlig overfor dig, men
derimod meget ussiker og beklemt ved situationen.

> [...]
> forstå at det kan være svært at sige tingene, når de sker. Sådan må hun jo
> også have det. Men hvad skal man snart gøre?

Hør her. Man krænger da ikke sin sjæl og hele sin livshistorie ud på en
enkelt dag. Både du og hun skal lære at forstå, at selvom man er vilde med
hinanden skal der tid og ro til før man afslører alle sine inderste tanker
for hinanden. Lyd livet og hinanden i stedet for og tag så hinanden i hånden
og gå sammen ad de farlige stier. På denne måde vil tilliden vokse og I vil
gradvist komme tættere på hinanden. Det andet med at gå og beskylde hinanden
for at være uærlige holder simpelthen ikke og så er det jo ikke engang
rigtigt.

> Det var nu ikke det primære. Det har vi talt om så meget, så på det punkt
> kender vi hinanden og hinandens grænser rigtig godt.

Ja, men ubehaget sidder nok stadig i knoglerne på dig, så hver gang du ser
denne fyr, eller ved, at hun skal være sammen med ham og du ikke er der er
du måske ubevidst bange for at det skal ske igen. Så du skal regne med, at
du stadig kan have noget tilbage fra denne oplevelse.

> [...]
> men heldigvis er vi ikke uden dyrtbetalte mobilabbonnementer og internet!
Godt at der er noget der hedder webcam og ip-telefoni.
Det er aller vigtigst, at I har det godt med hinanden, når I endelig er
sammen. Lad være med at gå og snakke om ting, som bare gør Jer kede af det
hver især. Det er tiden for kort til.

> I vores tilfælde handler det vist om noget andet, men kan godt se hvad du
> mener.

Jeg husker selv, hvor stærk man var i troen med de første kærester. Man
havde også en høj moral og mente hvert ord. Når man bliver ældre smuldrer
mange af disse idealer desværre bort og dekadancen og det søde liv får ofte
lov at styre mere og mere. Jeg håber I bare gør hvad I er nødt til at gøre,
men at I husker at gøre det godt!!! *ggg*
Tag din kæreste for det hun er og vis hende en masse kærlig opmærksomhed når
I endelig kan ses. Så har I stadig gode muligheder for at komme den nagende
tvivl lil livs hvis I virkelig vil.

Mvh. Brian

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 19-08-05 02:28

Brian Olesen skrev:
[snip]
> Tag din kæreste for det hun er og vis hende en masse kærlig opmærksomhed når
> I endelig kan ses. Så har I stadig gode muligheder for at komme den nagende
> tvivl lil livs hvis I virkelig vil.

Hej Brian.

Tak for dine meget opløftende ord, der fik mig til at indse nogle ting.
Du har i hvert fald fået nogle gode tanker i mit hoved. Så er det bare
med at klø på og give min kæreste den ekstra opmærksomhed. Vi skal ses
fra søndag, det glæder jeg mig til Håber også vi får snakket en masse.

Mvh.
Bjarke

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-08-05 08:38

> [...]
> klø på og give min kæreste den ekstra opmærksomhed. Vi skal ses fra
> søndag, det glæder jeg mig til Håber også vi får snakket en masse.

Jamen super godt at mit indspark kunne bruges.
Håber I får en god tid sammen!

Mvh. Brian

Fra : Sabina H.

Dato : 17-08-05 19:02

Bjarke Walling Petersen wrote:

> Det tror jeg ikke, men muligvis en kombination.

> Er ikke sikker..

jeg er mere ovre i at problemet her er kommunikation.....

> [...]
> efter. Hun har også fortrudt det meget. Det stoler jeg på. Det synes
> jeg ikke har mærket os særlig meget, men måske fortiden har noget at

hvordan mærket??
hvad havde du forventet? er kys utroskab?
har i defineret for jer selv og hinanden hvad i betragter som utroskab, og
hvad i betragter som "uheld"?

> [...]
> fortæller mig når der er noget i vejen eller hun har noget på hjerte.
> Det siger hun at hun gør, men det er svært hvis der sker alt for

her er det kommunikationen kommer ind.... når nu i har et langdistance
forhold, hvor meget tid bruger i så på at snakke sammen?? sådan rigtigt
snakke?
har hun/du nemmere ved at fortælle ting når i ikke sidder face2face? og
hvis det er tilfældet, er det så ikke ok, i lyset af den pågældende
situation?

> [...]
> godt forstå at det kan være svært at sige tingene, når de sker. Sådan
> må hun jo også have det. Men hvad skal man snart gøre?

man skal snakke, snakke og snakke, og være hudløs ærlig, og modtage både
godt og skidt uden at skabe problemer ud af det..... naturligvis er det
ærgeligt først at finde ud af nogle ting bagefter, fordi man jo så ikke kan
gøre noget i situationen, men hvis man blot tager det med oprejst pande og
siger noget i retningen af "jeg ville ønske du havde sagt noget dengang, så
jeg kunne have gjort noget anderledes" og MENE det..... så kommer det vel på
et tidspunkt at man er tryg nok til at være ærlig i situationen.....

> Det var nu ikke det primære. Det har vi talt om så meget, så på det
> punkt kender vi hinanden og hinandens grænser rigtig godt.

tillid i et forhold er mange ting..... men det handler i bund og grund om
tillid til hinanden og kærligheden til hinanden..... i dette tilfælde tror
jeg såmænd ikke det er tillid som sådan der er problemet, men mere et
spørgsmål om at i har svært ved at skære ind til benet og være ærlige
overfor hinanden uden at være bange for at såre hinanden.....

> [...]
> nogle gange går der 2 uger eller mere mellem vi ses. Det kan være
> træls somme tider, men heldigvis er vi ikke uden dyrtbetalte

så har i jo også alle muligeheder for at få gang i kommunikationen..... hvad
med at lave en aftale om at i hver især en gang om ugen (eller på skift)
fortæller noget meget intimt..... det kan være en intim oplevelse, eller
måske en fantasi, eller måske bare en fortrængt oplevelse fra barndommen....
helst noget man ikke sådan bare buser ud med.... i kan jo sagtens skrive det
til hinanden.... den slags har det med at sætte gang i kommunikationen, og
det skal naturligvis være tilladt at spørge ind til intimiteterne....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 19-08-05 02:23

Sabina H. skrev:

> hvordan mærket??
> hvad havde du forventet? er kys utroskab?
> har i defineret for jer selv og hinanden hvad i betragter som utroskab, og
> hvad i betragter som "uheld"?

[snip - har undladt at svare på dine andre spørgsmål, håber det er okay,
men tak for det du har skrevet!]

Jeg vil sige at det var meget den samme situation dengang det skete...
efter jeg tænker nærmere over det. Tanken skræmmer mig lidt.

Problemet var ikke så meget uheldet, at hun havde kysset en, men at hun
ikke ville sige det var et uheld. Hun sagde hun ikke vidste det, og at
alle hendes følelser var forvirrende, blandede. Vi talte meget om det,
men fandt ikke ud af det.. gik fra hinanden, men talte stadigt engang i
mellem. Hun ændrede nu mening et lille stykke tid efter, sagde at det
var mig hun ville have og virkelig elskede. Det brugte hun lidt tid på
at overbevise mig om, men til sidst faldt jeg jo for hende og vi
begyndte at komme sammen igen.

.... kort fortalt.

Problemer med at kommunikere? Det har du måske ret i.. håber vi kommer
over det.

Omkring utroskab.. vi har talt meget om det, og har sat nogle grænser
op.. dem har ingen af os brudt siden ovenstående skete.

Mvh.
Bjarke

Fra : Sabina H.

Dato : 19-08-05 07:06

> [snip - har undladt at svare på dine andre spørgsmål, håber det er
> okay, men tak for det du har skrevet!]

helt ok*G* bare man får sagt hvad man har på hjertet og det måske sætter
lidt tanker igang, så er målet jo nået ;)

> [...]
> brugte hun lidt tid på at overbevise mig om, men til sidst faldt jeg
> jo for hende og vi begyndte at komme sammen igen.

det er jo ofte sådan det løber af staben... netop derfor er kommunikation så
vigtig....
og helt ærligt, ville du virkelig have hun skulle have talt dig efter munden
og sige det var et uheld, hvis det ikke var sådan hun havde det?? så er det
jo så som så med ærligheden ikk?

> Problemer med at kommunikere? Det har du måske ret i.. håber vi kommer
> over det.

du kan selv gøre en stor indsats for det.... feks med at starte med at vise
hende denne tråd, eller i det mindste fortælle hende om den..... du kan ikke
forvente det løser sig af sig selv, forhold er sku hårdt arbejde.....

> Omkring utroskab.. vi har talt meget om det, og har sat nogle grænser
> op.. dem har ingen af os brudt siden ovenstående skete.

godtså, så er DEN side af sagen jo på plads...... så skal i bare definere
alle andre grænser også ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på