bil vil ikke starte ?
Fra : martin

Dato : 16-08-05 21:45

hvad kan der være galt når bilen prøver at starte (den brummer som den
plejer at gøre når man starter,men kun i ca. 2 sek,derefter er den helt
død,den siger intet ligemeget hvor mange gange man drejer nøglen,det er som
der mangler batteri,men det burde ikke være problemet da batteriet er ca. 1
år gammelt,hvad kan det være ?

Martin

Fra : Thomas

Dato : 16-08-05 22:39

"martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> [...]
> død,den siger intet ligemeget hvor mange gange man drejer nøglen,det er
> som der mangler batteri,men det burde ikke være problemet da batteriet er

Batteriet kan sagtens blive fladt af den grund. Måske lader den dårligt,
måske har du haft radioen tændt..... måske er vandstanden i batteriet
lavt. Jeg tror ikke at et 1 årigt batteri kan "klappe sammen", så måske en
opladning efter at radioen er slukket, er nok

Mvh

Thomas

Fra : martin

Dato : 17-08-05 06:17

> [...]
> lavt. Jeg tror ikke at et 1 årigt batteri kan "klappe sammen", så måske
> en opladning efter at radioen er slukket, er nok

den kan ikke starte !! så jeg kan ikke oplade med eller uden radio tændt,ej
heller med lyset slukket eller lign,den starter ikke på det batteri...

jeg har dog fået fat i et andet,og så startede den første gang :)

jeg har nu fået en ide men vil høre om det er sikkert/smart,kan jeg parallel
tilslutte det "gode" batteri (altså et startkabel på + på det "gode" til det
"dårlige" og det samme med - ??) og så prøve at starte og lade det stå og
oplade det "dårlige" ? eller er det risikabelt og kan jeg lige så godt gå ud
og købe et nyt batteri ?

Martin

Fra : Leonard

Dato : 17-08-05 08:36

"martin" <ole@ole.ole> wrote:

> [...]
>oplade det "dårlige" ? eller er det risikabelt og kan jeg lige så godt gå ud

I princippet kan du godt parallelforbinde batterierne, men så skal
bilen stå med motoren i gang i et par timer - køb eller lån en oplader
til bilbatterier, fx hos HN til 179,- kr.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Dennis Thomsen

Dato : 18-08-05 18:35

> [...]

> lade det stå og oplade det "dårlige" ? eller er det risikabelt og kan jeg
> lige så godt gå ud og købe et nyt batteri ?

Hvad med at lade det dårlige batteri sidde i bilen, starte bilen med
startkablerne og det gode batteri og så køre en tur. Så finder du jo ud af
om den lader på batteriet.

Mvh
Dennis T