5 spørgsmål vedr. import fra Tyskland til ~
Fra : Juul

Dato : 16-08-05 21:11

Hej Gruppe

I forbindelse med import af en bil til Sverige har jeg 5 spørgsmål:

1) Hvordan afregner man moms, betaler moms i landet man køber og hvad så når
man kommer til Sverige (der må være en momsforskel)? Tænker mest på hvordan
man kan beregne totalprisen når alt er betalt...

2) Er der meget papirarbejde - tænker mest på når man skal have prøveplader
(jeg går ikke ud fra det kan betale sig at få den fragtet eller leje en
autotransport)? Kan man få hjælp af forhandleren?

3) Hvad vil det koste alt i alt. Jeg kan se at "prisforskellen" fra Tyskland
til Sverige på den bilmodel jeg tænker på (målt ved at tage
gennemsnitspriser og bruge valutakursen mellem SEK og EURO) i hvert fald er
ca. 20000 på topudstyrede modeller (og noget lavere km-tal end i Sverige).

4) Har nogen af jer erfaringer med at man kan forhandle prisen ved de tyske
forhandlere når man bare lægger pengene og kører afsted og aldrig kommer
tilbage?

5) Kan det betale sig at kigge ved danske forhandlere? Jeg regner bilens
pris ud som overslag (tager moms ud, afgift ud - regner valutaforskellen ud
og lægger svensk moms oveni)... Sælger de til eksport? Er det lettere end i
Tyskland?

Jeg tænker på en Volvo s60/v70 t5 i stil med:

http://www.mobile.de/SID8IF21TnjQz305gfQDFpgOg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB1
1Iindex_cgiJ1124226411A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C181%81K-t-
vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100E25100Bt5CPKWBT5HinPublicA2A0A0A0D2001/cgi
-bin/da.pl?bereich=pkw&top=2&id=11111111177435193&

Den er da billig! Eller:

[...]
-bin/da.pl?bereich=pkw&top=7&id=11111111169801116&

På forhånd tak!
MVH Juul

Fra : John Sahl

Dato : 16-08-05 21:14

Juul wrote:
> 1) Hvordan afregner man moms, betaler moms i landet man køber og hvad
> så når man kommer til Sverige (der må være en momsforskel)? Tænker
> mest på hvordan man kan beregne totalprisen når alt er betalt...

Sverige er med i EU = Glem alt om momsen, den er betalt med mindre
du henter i et land uden for EU.

> [...]
> gennemsnitspriser og bruge valutakursen mellem SEK og EURO) i hvert
> fald er ca. 20000 på topudstyrede modeller (og noget lavere km-tal

Der står en del om import til Sverige her:
http://www.autopower.se/?oppna=/importguiden/default.asp

> 4) Har nogen af jer erfaringer med at man kan forhandle prisen ved de
> tyske forhandlere når man bare lægger pengene og kører afsted og
> aldrig kommer tilbage?

Du kan næsten altid forhandle prisen...

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:24

"Juul" <jj7@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan
> man kan beregne totalprisen når alt er betalt...

Sverige har valgt at sige, at man ikke betaler anden moms (svensk),
når den tyske moms er betalt...

www.autopower.se/importguiden/default.asp

> [...]
> er
> ca. 20000 på topudstyrede modeller (og noget lavere km-tal end i Sverige).

Det er min opfattelse, at biler i Tyskland er noget billigere i D end S.
Derfor også den store import fra D til S...

> 4) Har nogen af jer erfaringer med at man kan forhandle prisen ved de
> tyske
> forhandlere når man bare lægger pengene og kører afsted og aldrig kommer
> tilbage?

Det er svært - kræver sin mand...

> [...]
> ud
> og lægger svensk moms oveni)... Sælger de til eksport? Er det lettere end

Det er nemmere at købe udenfor DK - så er du fri hele menageriet med
afgiften
retur osv. En Alfa-ejer jeg kender brændte fingrene på en Alfa Romeo, hvor
T&S "skred" fra forhåndsvurderingen ifm.export...
(der kører i princippet en sag på det)

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Juul

Dato : 16-08-05 21:38

Hej Mogens og John

Tak for (lad mig kigge på uret) - hmm - MEGET hurtigt input... Jeg havde
først regnet med at arbejde videre på sagen imorgen :)

Ifølge jeres link er det fristende - men der er godt nok meget at fixe før
den er på plader... Jeg overvejer stadig. Men jeres input var super!

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:40

> Hej Mogens og John

Hej Juul

> Tak for (lad mig kigge på uret) - hmm - MEGET hurtigt input... Jeg havde
> først regnet med at arbejde videre på sagen imorgen :)

Jep - John og jeg elsker import

> Ifølge jeres link er det fristende - men der er godt nok meget at fixe før
> den er på plader... Jeg overvejer stadig.

Jeg mente, at du havde solgt 325i'eren og allerede købt en anden?

Fra : Brizz

Dato : 17-08-05 00:01

Juul skrev:

> Ifølge jeres link er det fristende - men der er godt nok meget at fixe før
> den er på plader... Jeg overvejer stadig. Men jeres input var super!

Lige en ting.
sørg for at bilen er VELDOKUMENTERET med alt hvad der hedder
servicebog, reperationer osv osv. Svenskerne har en fobi overfor
importerede biler og specielt fra tyskland da der er ry for fusk med km
tæller. Dette er selvfølgelig ikke noget problem hvis du skal beholde
bilen til den dør men hvis den skal sælges en dag vil du være glad
hvis den er veldokumenteret.
Læs evt mere om bilimport til swea på www.sunddebat.com

Mvh Brian
---