Erfaringer med håndklædetørrer
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 19:15

Vi skal renovere badeværelse og tænker på at sætte en håndklædetørrer op
istedet for en radiator der alligevel skal fjernes.

Er en sådan effektiv, eller er det bare noget "gejl"? Hvad mener du?

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : ks

Dato : 16-08-05 19:49

> [...]
> istedet for en radiator der alligevel skal fjernes.
>
> Er en sådan effektiv, eller er det bare noget "gejl"? Hvad mener du?

Ved renovering af vores badeværelse for 2 år siden, fik vi en stor
håndklædetørrer i stedet for en radiator - det har vi aldrig fortrudt.
Vi har nu altid dejlig varme og tørre håndklæder, og temperaturen i
badeværelset er, som den skal være.

KS

Fra : Thomas Arge

Dato : 16-08-05 19:52

"Trekroner" <xx> wrote in news:43022d1f$0$27314
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Vi skal renovere badeværelse og tænker på at sætte en håndklædetørrer op
> istedet for en radiator der alligevel skal fjernes.
>
> Er en sådan effektiv, eller er det bare noget "gejl"? Hvad mener du?

Vi gjorde det samme, og var meget glade for den. Den er pænere end en
radiator, og mere praktisk.

Vi valgte en der buede lidt ud (som
http://www.billigvvs.dk/Images/Products/ProductCard/10fa34b3ebcd8e26280bd73
67e924747.jpg - bare længere, så der kunne hænge to store håndklæder til
tørre på den).

/Thomas

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-08-05 20:43

Hej Michael
Jo en håndklædetørrer er en god ide, den afgiver bare ikke så meget varme,
men er en godt suplement til gulvvarme.
Tommelfingerregl: Et rimeligt isoleret hus har et varmebehov på ca. 60 watt
pr. m2. ved normal lofthøjde.
En håndklædetørrer yder ca. 150 - 200 watt.
Så du kan jo nemt regne lidt på det.

Venlig hilsen

Altech vvs V/ Allan Lubke Rasmussen

Fra : Nygaard

Dato : 18-08-05 08:42

> [...]
> istedet for en radiator der alligevel skal fjernes.
>
> Er en sådan effektiv, eller er det bare noget "gejl"? Hvad mener du?

Hej,

Jeg fik totalrenoveret badeværelset for et år siden, og fik fræset et par
riller i væggen, hvor en gulvarmeslangen blev trukket en gang op og ned.

Efterfølgende har vi hængt en almindelig håndklædeholder op foran - Husk at
måle op hvor slangen er, til når der skal bores i væggen

Det virker rigtigt godt - håndklæderne er tørre på få timer, og det kan ikke
ses.

Mvh.
Nygaard

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-08-05 20:30

Hej,

On Thu, 18 Aug 2005 09:42:17 +0200, "Nygaard" <nejtaktil@spam.dk>
wrote:

> [...]
>måle op hvor slangen er, til når der skal bores i væggen
>
>Det virker rigtigt godt - håndklæderne er tørre på få timer, og det kan ikke

Jeps - det virker. Vi lavede en lidt mere "hi-tech" løsning med en
kasse i stål med kobberør inden i - og isolering bag. Der blev så
fræset et hul i væggen til den og monteret i flugt med væggen.

Det så ret cool ud i badeværelsets stil og stadig fyldte den absolut
intet i rummet. Der var så bare en række håndklædeholdere i toppen af
den som man hængte håndklædet på.

** Lars

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-08-05 09:17

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det så ret cool ud i badeværelsets stil og stadig fyldte den absolut
> intet i rummet. Der var så bare en række håndklædeholdere i toppen af

Lyder som en rigtig fed ide, den bliver lige skrevet i bogen. Jeg så også et
eller andet boligprogram for nogen tid siden, hvor folk havde lavet
"vægvarme", altså støbt varmeslanger ind i væggen. Det kunne man gøre i
stedet, hvis man ikke vil have en stålkasse. Så er der varme klinker bag
håndklæderne, men man skal passe på når man hænger krogene op

Keller