Gode grunde
Fra : Helge Tengstedt

Dato : 16-08-05 19:19

Hej!

Ganske ny i Mercedes verdenen, og newbie in denne nyhedsgruppe - Håber i kan
bidrage med jeres erfaring og viden.

Jeg ser på at importere en brugt Mercedes fra 1995 - W124 serien -
stationcar. Enten en 280TE eller en 320TE - En af disse to modeller, fordi
en god ven og Mercedes entusiast anbefalede en v6'er grundet bilens
størrelse. Han er dog på ferie, derfor en post her....

Der er dog to ting jeg grunder lidt over, hvorfor jeg håber nogen kan
bidrage med input:

a) Hvorfor anbefalede han ikke også en 300TE?
b) Hvorfor benzin fremfor diesel eller omvendt? Skal jeg kigge på 250D eller
300D også?

Jeg har lagt mig "fast" på 1995, da jeg har forstået at fra 1996 modellerne
og en periode frem, da begyndte der at snige sig (mere) rust ind. Dette er
også sidste årgang af W124 serien.

Alt input værdsat.
Helge

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 20:25

"Helge Tengstedt" <ann_helge@tengstedt.dk> wrote in message

> Hej!

Hej

> Ganske ny i Mercedes verdenen, og newbie in denne nyhedsgruppe - Håber i
> kan bidrage med jeres erfaring og viden.

Måske...

> Jeg ser på at importere en brugt Mercedes fra 1995 - W124 serien -
> stationcar.

Go' idé :)
http://tkrath.dk/bilimport/

> Enten en 280TE eller en 320TE - En af disse to modeller, fordi en god ven
> og Mercedes entusiast anbefalede en v6'er grundet bilens størrelse.

Begge udgaver er R6 !

> Der er dog to ting jeg grunder lidt over, hvorfor jeg håber nogen kan
> bidrage med input:
> a) Hvorfor anbefalede han ikke også en 300TE?

Han synes nok, du skal have det nyeste kram...

> b) Hvorfor benzin fremfor diesel eller omvendt? Skal jeg kigge på 250D
> eller 300D også?

Det fahænger da fuldkommen af, hvor meget du kommer til at køre.
Og om du vil have en død dieselvogn...

> Jeg har lagt mig "fast" på 1995, da jeg har forstået at fra 1996
> modellerne og en periode frem, da begyndte der at snige sig (mere) rust
> ind. Dette er også sidste årgang af W124 serien.

Ja, de rustere som ind i helvede...
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Helge Tengstedt

Dato : 16-08-05 21:34

Hej Mogens+

Jeg regner med at køre 10.000, allerhøjst 15.000 km pr. år. Er der en
"break-even" på benzin/diesel?

Mvh
Helge

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 21:38

"Helge Tengstedt" <ann_helge@tengstedt.dk> wrote in message

> Jeg regner med at køre 10.000, allerhøjst 15.000 km pr. år. Er der en
> "break-even" på benzin/diesel?

Man kan regne lidt på det vha.disse link:
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp
www.dr.dk/forbrug/biler/FDM/diesel_benzin.htm

Fra : Helge Tengstedt

Dato : 16-08-05 21:57

Fine links - tak.

Så skal jeg "bare" finde frem til både EU-norm og realistiske vurderinger på
MB biler...

Fra : Mogens

Dato : 16-08-05 22:03

"Helge Tengstedt" <ann_helge@tengstedt.dk> wrote in message

> Fine links - tak.

Your welcome

EU-norm = www.hvorlangtpaaliteren.dk
Vurderinger = www.toldogskat.dk -> Motorkøretøjer
Danske priser = www.bilbasen.dk

Fra : Helge Tengstedt

Dato : 16-08-05 22:31

Åh - jeg mente realistiske vurderinger på benzin/diesel forbrug....de andre
har jeg været på og er med fremme

Fra : Helge Tengstedt

Dato : 16-08-05 22:38

Fantastiske informationskilder.

Ifølge disse links, kan det i forbrugsudgifter faktisk bedst betale sig at
købe en MB 320TE (benzin) med automatgear, ved et årligt forbrug på 10.000
km. Fremfor både 280TE og 300TD. Ved 15.000 km er kurven dog knækket en
anelse i favør for dieselen, men det er basseører.

TAK - Mogens - GODE LINKS!!

Fra : Mogens

Dato : 17-08-05 05:46

> [...]
> km. Fremfor både 280TE og 300TD. Ved 15.000 km er kurven dog knækket en
> anelse i favør for dieselen, men det er basseører.

Jeg prøvede lige selv at gøre en sammenligning mellem min Camaro Z28
og en dieselvogn til 250.000 kr. Jég ville spare knap 9.000 kr om året.
Jeg kører videre

> TAK - Mogens - GODE LINKS!!

Your welcome :)

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 17-08-05 09:36

a) Ved ikke. Har lidt færre hypper (180), er lidt mere tørstig men
skulle være ok hvis man holder sig fra 24v-versionen.

b) Ved benzin får man flere kræfter, og det er nemmere at finde en
der ikke har kørt 10x rundt om jorden - som taxa. Vi skal købe i
Schweiz, og der findes dieselbiler næsten ikke, diesel er nemlig ca 50
øre dyrere literen end benzin.

Min kommentar: Lad være med at hænge dig i om det er 93 eller 95.
Tilstand og pleje er meget vigtigere.

Vi skal senere på året på jagt efter en 230TE, 220TE (det hedder den
ikke rigtigt), 280TE eller 300TE. Jeg har fundet megen info på

http://www.mercefreaken.com/ (Norsk) og
http://w124-club.de/dss/Kaufberatung.pdf (Tysk)
http://www.f22.parsimony.net/forum43054/

God fornøjelse