Erfaringer med kompas
Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-08-05 17:05

Jeg skal have købt kompas, men er i tvivl hvilket.

Jeg kan til min Suunto konsol enten få et (SK7), der enten sidder på
bagsiden af konsolen eller i forlængelse af manometer og computer.

Men er det praktisk at have kompasset i konsolen? Er det lettere at bruge
det, hvis man køber et til montering omkring hånden?

vh
Michael Kristensen

Fra : Thomas VJ

Dato : 16-08-05 18:37

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men er det praktisk at have kompasset i konsolen? Er det lettere at bruge
> det, hvis man køber et til montering omkring hånden?

Det er lidt en smagssag... Nogle foretrækker at have kompas (og evt.
computer) siddende på armen.

Jeg foretrækker at have mit kompas på min konsol. Jeg bruger en retractor
til at sætte konsollen fast på BCD'en med således at konsollen ligger lige
over min venstre arm og jeg behøver derfor kun at kigge nedad for at
kontrollere dybde, tank tryk, NDL mv. Når jeg skal bruge kompasset trækker
jeg det ud foran mig. Virker perfekt og med den figuration behøver jeg
heller ikke at bekymre mig om hvorvidt jeg har fået det hele med. Når jeg
har fået BCD'en på ved jeg, at alt mit basis udstyr er med mig ...

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Lars

Dato : 17-08-05 11:47

Hej

Jeg har det også til at hænge i en snoroprulningsting, jeg har det
dog ikke i konsollen, da jeg har oplevet at kompasset bliver forstyrret
af metal fra mit konsol (eller også er det fra elektronikken i min
computer). Jeg startede med at have det på armen, men syntes ikke det
var praktisk og skiftede til at have det hængende.