Fatter ikke hvorfor
Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 16-08-05 15:10

Hi
Subjekt --- hvorfor mon TDC indsætter en tæller i denne Htm ;

http://home20.inet.tele.dk/h-3d/2.htm

Havde det så været en Index.htm så kunne jeg fatte det, men hvordsn
hulen finder Tdc. ud af at jeg har uploaded en ny Htm. hvordan kan de
tillade sig at "tælle" besøgende på min hjemmeside eller
hvilkensomhelst Htm jeg uploader, hvad gør de med de oplysninger der
derved tilflyder dem , hvordan hulen kan de gå ind og rette i mine
files på min site ?????

Hvis så jeg selv kunne få adgang til de gemte oplysninger om hvem der
har besøgt de forskellige sites hvor de har sat en tæller ind, altså
uden mit vidende og uden min tilladelse har været inde og redigere i
mine dokumenter .

Prøv at gå ind på linken og få vist kildekoden, her tilsidst har
Tdc. ovenikøbet skrevet, at det de har rodet ind i kildekoden ikke må
slettes ; hvor kan man klage, jeg er da ikke sikker på at de der
kigger på mine tegninger er intereseret i at Tdc. kontrolerer at de
har været inde på mine sites.

Håber det er rette gruppe.

P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-08-05 15:18

per.corell@privat.dk wrote:

> Hi
> Subjekt --- hvorfor mon TDC indsætter en tæller i denne Htm ;
>
> http://home20.inet.tele.dk/h-3d/2.htm

[...]
> Håber det er rette gruppe.
>
> P.C.
> http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Det er noget svineri, men det har ikke noget med sikkerhed at
gøre. Jeg kan kun opfordre til, at du fortæller dem, at du
ikke vil finde dig i, at de ændrer på dine filer. Og hvis de
bliver ved må du jo finde dig en anden leverandør.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-05 17:02

Den 16 Aug 2005 07:09:38 -0700 skrev per.corell@privat.dk:
> [...]
>
> Havde det så været en Index.htm så kunne jeg fatte det, men hvordsn
> hulen finder Tdc. ud af at jeg har uploaded en ny Htm.

Det er nemt nok, du har jo uploadet den til deres server. Så ved
deres server det naturligvis også.

> hvordan kan de
> tillade sig at "tælle" besøgende på min hjemmeside eller
> hvilkensomhelst Htm jeg uploader,

Det står garanteret med små bogstaver i et eller andet du har accepteret
for at have din hjemmeside hos dem.

> hvad gør de med de oplysninger der
> derved tilflyder dem ,

Det må du spørge dem om.

> hvordan hulen kan de gå ind og rette i mine
> files på min site ?????

Hvordan kan de gå ind og rette i dine filer på *deres* server? Lige
så nemt som du kan gå ind og rette i filer på din PC.

> Prøv at gå ind på linken og få vist kildekoden, her tilsidst har
> Tdc. ovenikøbet skrevet, at det de har rodet ind i kildekoden ikke må
> slettes ;

Det har du sikkert også accepteret...

> hvor kan man klage,

Prøv 80 80 80 80

Mvh
Kent

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-08-05 20:51

Kent Friis skrev:

> Hvordan kan de gå ind og rette i dine filer på *deres* server?

Er filerne mon rettet på selve disken? Jeg har altid troet at det
blot var noget deres webserver satte ind i realtid.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-05 21:27

Den Tue, 16 Aug 2005 19:51:29 +0000 (UTC) skrev Klaus Alexander Seistrup:

> Er filerne mon rettet på selve disken? Jeg har altid troet at det
> blot var noget deres webserver satte ind i realtid.

Det kan han jo så kun selv undersøge, ved at hente dem ned igen på
samme måde som han har lagt dem op på serveren (ftp eller hvad de
nu bruger).

Mvh
Kent

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 16-08-05 20:28

Hi

Jamen jeg er slet ikke overasket , jeg bor på christianshavn hvor vi
snart ser flere politi i civil end beboere ------ faktisk er jeg selv
blevet generet temmeligt kraftigt, af først en karl smart i uniform
der da jeg gik forbi med nogle byggevarer direkte kraftigt insinuerede
at jeg på det nærmeste havde stjålet eller på anden måde kriminelt
havde scoret de byggevarer jeg slæbte på. Med jævn jysk accent og
tydeligt med en mere end små ondskabsfuld overfor lokale beboere. I
dag havde jeg min gang til den grønne hal på staden, hvor jeg altid
lovligt køber brædder søm og skruer , og i bådsmandsstræde udenfor
staden blev jeg nedstirret af en enlig unifomeret i en grad så enhver
ville føle sig dårligt tilpas --- vores unge herude er vi jo altid
forberedt på kan blive chikaneret nårsomhelst , sådan har det været
i årevis det er ikke noget nyt, og oveni har vi nu tre eller fire
myldretider på christianshavn , hvor bilkøen rækker genem hele
cristianshavn fra holmen; fra Holmen til Torvegade _en_ massiv stribe
af biler i mindre end luntetrav ,tre til fire gange i døgnet.
Hashmarkedet trives jo nu meget bedre i porte og ude på location og
istedet for at de danske unge , kunne undgå at få tilbudt hjerne
opløser og heroin hvilket jo ellers ikke var noget problem før, --
Jovist vi har verdens mest gennempatrulieret turist perle , medens
danske unge hvor de bor, nu kan slippe for den lange tur til den stygge
hovedstad.
Jeg må så, også helt off-topic tilføje at heldigvis har vi jo netop
fået kasseret en række spetakulære rigmandsboliger ,der ville have
betydet at endnu en trafik kø et andet sted på havnen, ville
forlænge problemerne med turistbusser i hobetal i to etager som vi ser
hver dag, foruden de utallige raids hvor politibiler med motoren viser
at der er gang i gaden, når de med vildmands hastighed raser fra den
ene ende, af christiania til den anden, gennem christianshavn, hvor
hunde og fulde folk blæses om kuld af fartvinden og den sirene de
åbenbart ikke må bruge, men alligevel bruger 10-12 gange om dagen .
Politiet erkender jo med årtier imellem, at der jo er brådne kar
overalt, det er jo blevet mindre med årene, det var faktisk værre at
være langhåret og kunstneragtig på christianshavn --- jeg står i
adskillige registre og har set hvordan ting jeg har ejet er blevet
beskrevet som "sansynligvis koster varer" , alle de ildsjæle der i
tidens løb har gjort lidt extra dem er der masser af. At stille sig
op med bondske fordomme og at garenteret ikke er et gram hash på
christianshavn i forhold til de mængder der nok omsættes i ethvert
provinshul, at opleve politiet som fordomsfulde ondskabsfulde
tilråbere i det miljø du bor og hvor dine børn er vokset op, næ jeg
er da ikke overasket over Tdc. det er bare en smule mere klamt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-08-05 07:20

On 16 Aug 2005 07:09:38 -0700, per.corell@privat.dk wrote:

> Subjekt --- hvorfor mon TDC indsætter en tæller i denne Htm ;
>
> http://home20.inet.tele.dk/h-3d/2.htm

Måske for derved at booste deres besøgstal. Måske for nemmere at
opdage 'mystisk' trafik, som de kunne have lyst til at undersøge
nærmere. Der kan sikkert også tænkes en myriade af konspirations-
teorier, hvis man er i Oliver Stone-humør.

Har du spurgt dem, hvorfor de gør det? Har du spurgt dem, hvor de
mener, du har sagt ja tak til det? Hvorfor ikke?

-A

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 17-08-05 09:13

Hi
Jeg har ikke spurgt men det var ikke sådan fra starten, jeg havde
flere htm'er stående halvanden år deromkring, men pludselig opdagede
jeg tillæget --- jeg tvivler på at der stod noget med småt , og det
blev jo ikke billigere for mig at Tdc. pludselig brugte de oplysninger
mine sites kunne give, men somsagt er jeg da ikke sikker på, at de der
kigger på mine sites er intereseret i evt. at blive videresolgt eller
hvad en trafikmåler på mine sites ellers kan gøre godt for.
Jeg har tidligere haft upload hos andre selskaber og aldrig været ude
for sådan noget, og kan de gøre det, jamen er der så grænser for
hvad de ellers kan finde ud af at gøre .
Jovist kan man blive mistænksom og tro at de paranoide er ude efter
en, men somsagt en lille rabat for at hjælpe Tdc. i deres statestk
ville da være rimeligt --- når det nu er dem der bruger den plads jeg
betaler for.
Og somsagt hvis der konsekvent blev sat en tæller i Index.htm , men
nej ikke kun den, og det synes jeg tyder på at det ikke bare bliver
gjort "automatisk". Jeg mener så handler det ikke om trafik på folks
hjemmesider. Men jeg vil kontakte dem om ikke andet for selv at få
advide, hvormange der har besøgt mine sites. Det er vist en del.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 17-08-05 16:55

per.corell@privat.dk skrev:

> [...]
> hjemmesider. Men jeg vil kontakte dem om ikke andet for selv at få
> advide, hvormange der har besøgt mine sites. Det er vist en del.

Det er *ikke en tæller* det er for at TDC kan læse
noget stadistik og den bliver indsat på alle sider der
ligger på Home serverne.

Lev med det eller find et andet sted at have dine sider.

--
Lars Fragstrup

Fra : Kent Friis

Dato : 17-08-05 17:01

Den Wed, 17 Aug 2005 17:55:07 +0200 skrev Lars Fragstrup:

> Det er *ikke en tæller* det er for at TDC kan læse
> noget stadistik og den bliver indsat på alle sider der
> ligger på Home serverne.

Hvordan laver man statistik uden at tælle?

Mvh
Kent

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 17-08-05 18:34

Eh -- nu er det jo helt fint at tingene er registreret ikke bare talt,
det betyder vel også at jeg har ret til at få oplyst hvad der står i
registret, ikke sandt.

Bortset fra altså, at det er en smule tyndt, at det teleselskab der
stadig har fat i mange gamle telefon kunder som har med kabelTV at
gøre ikke kan tilbyde en kunde det som jeg da ville have forventet, og
havde fået på andre teleselskabers server ; politiken må være at
spytte kunden i ansigtet , for der skal betales kabel og ADSL
alligevel, så jeg kan sikkert henvende mig i sverige for Tele.Dk's
skyld, ---- tja. måske se om de paranoide er ude efter en og ringe til
noget gratis advokathjælp som det første ?