Ildrød pigeon smager ikke rigtigt!
Fra : edob

Dato : 16-08-05 13:52

Hej NG.

Vi har 15 frugttræer, der iblandt et æbletræ af sorten Ildrød Pigeon - men,
men æblerne har slet ikke den karakteristiske pigeonsmag. Jeg er ikke i
tvivl om at det er et Ildrødt Pigeon træ, men der er åbenbart et stort antal
varianter.

Hvilken variant Pigeon skal jeg pode på, få at få æbler med den "rigtige"
pigeonsmag?
(den jeg kender for mange år tilbage som vi købte omkring juletid).

Venlig hilsen, Frank

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-08-05 19:59

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har 15 frugttræer, der iblandt et æbletræ af sorten Ildrød Pigeon -
> men,
> men æblerne har slet ikke den karakteristiske pigeonsmag.

Jamen er det ikke alt for tidligt at vurdere nu - når de først er modne i
december...

Hilsen Inger

Fra : edob

Dato : 16-08-05 21:18

- når de først er modne i
> december...
>
> Hilsen Inger

Glemte at fortælle at æblerne falder af træet / er plukkemodne allerede
medio september måned !! Jeg mener at huske fra mine forældres have, at vi
plukkede pigeonerne i december måned.

v.h. Frank

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-08-05 21:40

> [...]
>
> Glemte at fortælle at æblerne falder af træet / er plukkemodne allerede
> medio september måned !! Jeg mener at huske fra mine forældres have, at

Er du så HELT sikker på, at det er pigeoner...

Hilsen Inger

Fra : edob

Dato : 17-08-05 08:39

> Er du så HELT sikker på, at det er pigeoner...
>
> Hilsen Inger

Svaret er JA.

V.h. Frank

Fra : edob

Dato : 16-08-05 21:14

> Jamen er det ikke alt for tidligt at vurdere nu - når de først er modne i
> december...
>
> Hilsen Inger

Hej Inger. Træet har givet æbler de sidste 3 år, så jeg kender godt smagen.
Smagen er helt uden den karakteristiske pigeonsmag.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-08-05 20:57

> Vi har 15 frugttræer, der iblandt et æbletræ af sorten Ildrød Pigeon -
> men,
> men æblerne har slet ikke den karakteristiske pigeonsmag.

Du har husket, at de skal have frost før de spises, ikke?
Vores tidligste æbler er knap modne endnu.

Mvh Maria