Afgift på CBR 600 f2
Fra : SYL

Dato : 05-06-01 15:12

Jeg har en CBR 600 f2 fra '92 som har kørt 26.500km. Jeg har fået afgiften
vurderet til 41.500,-.

Det jeg så gik og tænkte på var, om der er andre her på NG, som har har
betalt afgift på såddan en fætter, og hvor meget i har betalt. Hvor stor er
chancen for at få penge tilbage hvis jeg kører den til vurdering (den er
pæn)?

Mvh.
Søren Larsen
(desperat for at komme til at kører CBR)

Fra : Michael K.S.

Dato : 05-06-01 15:48

On Tue, 5 Jun 2001 16:12:12 +0200, "SYL"
<sylarsen@i9stud1.iprod.auc.dk> wrote:

>Det jeg så gik og tænkte på var, om der er andre her på NG, som har har
>betalt afgift på såddan en fætter, og hvor meget i har betalt.

Fik en ligeledes 92 F2'er med 29kkm på uret afgiftsvurderet sidste år
til ca. 40.500 kr.

> Hvor stor er
>chancen for at få penge tilbage hvis jeg kører den til vurdering (den er
>pæn)?

Lille desværre - cyklen ligger antagelig vurderet på en afgiftspligtig
værdi på ca. 24.000 og således en samlet værdi på 65.000,hvilket vel
nok er ca. prislejet (65-70 kkr) for tilsvarende cykler herhjemme,så
du skal ikke regne med at få noget tilbage.Betal og glæd dig over at
du får en særdeles fin cykel...

-M

Fra : Armand

Dato : 05-06-01 15:59

SYL <sylarsen@i9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en
> Jeg har en CBR 600 f2 fra '92 som har kørt 26.500km. Jeg har fået
afgiften
> vurderet til 41.500,-.

Generelt skønnes afgiften til at skulle dække 60% af den for tiden
værende brugtpris!
Hvis de opgivne 41.500,- skal udgøre 60%, skønnes dagsprisen derfor at
være
lige under 70.000,-, og det lyder ihvertfald ikke for dyrt :-/
Hvis det ender med at blive for dyrt er det kun fordi at du har købt
600'eren til over de modsvarende 40% (= 27.500.-)!

Mit generelle tip til afsøgning af egenimport-mulighed er at focusere på
priser der er på 1/3 af det danske brugtprisleje, for at være sikker på
et overskud i handelen (og det er jo det der skulle være argumentet ved
egenimport)!

Der er en god chance for at få en sum tilbage af depositum'et. Men på
den anden side, er det ikke et spørgsmål om at du nu kun har én vej
efter
at 600'eren ér købt, og at du derfor bliver nødt til at "go the full
monty" hvis ikke at du skal stå med 20 - 30.000 fejlinvesterede kr :-/

Go the full monty!!!

--
Armand.