Glaskaraffel - rengøring
Fra : Marianne

Dato : 16-08-05 11:57

Hej

Jeg har haft en glaskaraffel stående med en gammel portvin i. Nu er der ikke
mere portvin tilbage, men til gengæld noget 'snask' i bunden, som jeg
absolut ikke kan få ud. Har prøvet opvaskemiddel og ajax, men det tager
'snasket' sig ikke af.

Hvilke andre muligheder har jeg? jeg kan desværre ikke komme til at skrubbe
eller lignende.

mvh
marianne

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-08-05 12:08

I news:4301c663$0$23793$edfadb0f@dread14.news.tele.dk <Marianne>
<handelfjerndette@lundbak.dk> skrev:

> [...]
> ajax, men det tager 'snasket' sig ikke af.
>
> Hvilke andre muligheder har jeg? jeg kan desværre ikke komme til at

Lidt opvaskevand + 1 spk groft køkkensalt. Slyng blandingen rundt i
karaflen til snavset er væk.

Hvis karaflen kan tåle kogende vand (ens godstykkelse overalt) er der en
anden mulighed:
1 tsk bagepulver i bunden og fyld op med kogende vand. Lad stå i et par
minutter.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Max

Dato : 16-08-05 13:54

Hej Marianne

> Hvilke andre muligheder har jeg? jeg kan desværre ikke komme til at
skrubbe
> eller lignende.

Varmt vand og soda, fjerner f.eks. også belægninger i termokander.

Mvh Max

Fra : HKN

Dato : 16-08-05 22:06

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote in message
> [...]
> 'snasket' sig ikke af.
>
> Hvilke andre muligheder har jeg? jeg kan desværre ikke komme til at

Jeg plejer at komme ris i mine karafler sammen med lidt lunkent vand, og

en lille rystetur - så er de rene igen.

-Henrik

It has removed 1 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!