Algefjerner effektivt på træterrasse?
Fra : HKN

Dato : 16-08-05 08:06

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedrørende brug af algefjerner. Jeg har fra flere
sider
hørt at det ikke er effektivt, når det handler om at bruge det på
træoverflader.

Jeg har en træterrasse, som i foråret som regel bliver lidt grøn af alger.
Normalt forsvinder det dog i starten af sommeren, når solen har fået
ordentligt fat. Det er jo så ikke rigtig sket de sidste 2 somre

Jeg har så læst at man kan bruge Round-Up istedet - altså vaske terrassen
af
i en opløsning med dette middel i - virker det?

Jeg har prøvet at vaske terrassen af med højtryksrenser - også med den
roterende børste, men det er ikke særlig effektivt, da kun det øverste lag
forsvinder.

Pft

Henrik

It has removed 1 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Rikke & Per

Dato : 16-08-05 14:38

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> It has removed 1 spam emails to date.
> Paying users do not have this message in their emails.

Jeg læste for nyligt, i Nordjyske Stiftstidendes boligtillæg under
"Værktøjskassen", at man kan vaske havemøbler (og det må også gælde
træterrasser) i en brintoverilteopløsning og så sætte "turbo" på processen
med salmiakspiritus. Desværre har jeg glemt alt om opløsningsgrad,
behandlingstider e.t.c., men det skulle være ganske effektiv. Vær dog lidt
varsom, for det er stærke sager!!!!

m.v.h.
Per

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 16-08-05 14:44

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Normalt forsvinder det dog i starten af sommeren, når solen har fået
> ordentligt fat. Det er jo så ikke rigtig sket de sidste 2 somre

Jeg bruger Sadolin Husrens - virker fint, men skal dog have et par
gange.

/klaus

Fra : Mads

Dato : 16-08-05 16:57

On Tue, 16 Aug 2005 09:06:04 +0200, "HKN"
<mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har så læst at man kan bruge Round-Up istedet - altså vaske terrassen
>af
>i en opløsning med dette middel i - virker det?

Nej, Round-up har ingen effekt på alger.
Brug Rodalon istedet. Vask træet over med en
10% Rodalon opløsning og lad det tørre.
Vent et par dage og nyd så resultatet.
( det virker desuden både på træ og fliser )

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Torben Bach

Dato : 16-08-05 22:04

> [...]
> sider
> hørt at det ikke er effektivt, når det handler om at bruge det på

Er overfladen malet eller ubehandlet?
Min terrasse ved sommerhuset er malet med almindelig træbeskyttelse, men
inden jeg frisker overfladen med en gang træbeskyttelse, renser jeg af med
en almindelig clorin 1 liter til 5 og bruger en alm. gulvskrubbe. D.v.s. jeg
smører det på og lader det sidde 5-15 minutter, inden jeg skrubber.
Min terrasse er ca. 35 kvdrm.

Det virker.

Ellers har jeg også brugt højtryksrenseren med universal rengøringsmiddel
tilsat doseringsbeholderen sammen med min nyindkøbte terasserenser til samme
højtryksrenser.
Førstnævnte virker mindst lige så godt.

Mvh
Torben