Hummer H2 - en møgspand...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-08-05 16:28

Hej folkens

Jeg så Top Gear forleden - og de havde Hummer H2 under behandling.

De kaldte det vel nærmest for en møgspand, og sagde at bilens bedst gemte
hemmelighed var, at det blot var en eller anden 20 år gammel GMC truck med
et andet udseende...

Den pågældende GMC truck har i øvrigt elendige køreegenskaber - både på vej
og i terræn.

H2 har ikke en pind med H1 at gøre - men er blot Genral Motors forsøg på at
malke Hummer H1 for dens gode navn og ry for penge i konsummarkedet. GM har
som bekendt rettighederne til at lave gadebiler med navnet Hummer.

Jeg troede egentlig, at H2 var en slags "Hummer H1 Light" - men det er det
overhovedet ikke - var der nogen, de vidste det - og er der nogen, der har
mere info om bilens svagheder..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 16:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> De kaldte det vel nærmest for en møgspand, og sagde at bilens bedst gemte
> hemmelighed var, at det blot var en eller anden 20 år gammel GMC truck med
> et andet udseende...

Intet nyt i det.

> [...]
> har
> som bekendt rettighederne til at lave gadebiler med navnet Hummer.

Intet nyt i det. Se bare Saab 9-2X og Saab 9-7.

> Jeg troede egentlig, at H2 var en slags "Hummer H1 Light" - men det er det
> overhovedet ikke - var der nogen, de vidste det - og er der nogen, der har
> mere info om bilens svagheder..?

Som sagt, har det været skrevet vidt og bredt i pressen.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-05 20:11

Hej!

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg troede egentlig, at H2 var en slags "Hummer H1 Light" - men det er det
> overhovedet ikke - var der nogen, de vidste det - og er der nogen, der har
> mere info om bilens svagheder..?

Hehe, det er en Chevrolet Tahoe den er bygget over, så der er ikke noget Hummer
over den i dén forstand.

Men den ser da cool ud

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-08-05 21:56

> Men den ser da cool ud

Ren narrefissem, IMO...

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-05 21:58

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Ren narrefissem, IMO...

Men hvilken narrefisse Selvom jeg da hellere trillede rundt i en pumpet '69
Charger R/T

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-08-05 23:09

> Men hvilken narrefisse Selvom jeg da hellere trillede rundt i en
> pumpet '69 Charger R/T

> Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Hvis du trillede i sådan en kasse.
Så ville du med sikkerhed være: Modified to fail

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Anders

Dato : 16-08-05 14:39

> [...]
> overhovedet ikke - var der nogen, de vidste det - og er der nogen, der har

Der er ingen tvivl om at det ikke er en Hummer H1... Men det gør det ikke
nødvendigvis til en dårlig bil. for hvad er en dårlig bil? Sammenligner du
med en X5 så kører en Hummer elendigt rent køreteknisk - ingen tvivl om det.

MEN... efter at have kørt 1000 km i "bjergene" omkring SanFransico i en
splinterny Hummer H2 for 3 måneder siden må jeg sige at jeg savner den lidt.
Den er fandme for morsom at køre i - vi var 3 gutter og jeg kan ikke huske
hvornår jeg sidst har grinet så meget af en bil. At cruise i den med den 8
cyl. 6 liters motor og fede, fede bose anlæg var sjov.

SÅ en BMW kører 100 gange bedre, men man griner sgu mere i en Hummer og
hvad er så bedst??