POR15 - er det godt ?
Fra : Peter

Dato : 14-08-05 21:12

Hej,

jeg har et par overfladeangrebne skærmkanter og en bagklap med rust, hvor
der har siddet en spoiler .

Påtænker at afprøve POR15 (black).

Nogen erfaringer med dette "vidundermiddel" - gode som dårlige erfaringer -
lad os få dem frem i lyset af folk der har prøvet det af, og eventuelt
sammenlignet med traditionel rustarbejde (slibe, zinkgrunder, male)

Tak

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-08-05 07:22

"Peter" <pollansa@hotmail.com> wrote in

> [...]
> erfaringer - lad os få dem frem i lyset af folk der har prøvet det af,
> og eventuelt sammenlignet med traditionel rustarbejde (slibe,

Det har indtil videre virket fint på min bil, men om det har holdt bedre
end de alm. måder at gøre det på kan jeg ikke sige noget om da jeg ikke har
prøvet dem

Jeg har haft lavet det på en skærmkant og nogle stenslag og lign.

Thomas

Fra : Peter

Dato : 15-08-05 08:07

Hej,

indtil videre - hvor lang tid er det ?

Det kan være jeg ikke er grundig nok, men afslibning (har ikke sandblæser),
grunding og lakering plejer ikke at holde mere end godt 1 år når jeg gør det

/Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-08-05 08:57

"Peter" <virkerikke@hotmail.com> wrote in

> Hej,
>
> indtil videre - hvor lang tid er det ?

Uhmm... det er ca. 1 år siden nu.

> Det kan være jeg ikke er grundig nok, men afslibning (har ikke
> sandblæser), grunding og lakering plejer ikke at holde mere end godt 1
> år når jeg gør det

Jeg sleb ned med stålbørste og fulgte afvisningen med POR15 (købte deres
startsæt med alt hvad man skal anvende for at lave en rep.). I skærmen er
der måske en lille opblomstring, men den har jeg vist selv bedt om da jeg
ikke har bearbejdet både ind og udvendigt. Men de andre rustramte områder
holder fint endnu. Endda også et sted hvor der var fuld gennemtæring, der
bahndlede jeg området en enkelt gang, spartlede og behandlede efterfølgende
2 gange både ind og udvendigt (var under en baglygte). Der er ikke siden
kommet vand ind og der er ikke antydninger til nye rustdannelser under
POR15'eren.

Jeg syntes bare det er en smule omstændigt at arbejde med hvis man ikke
lige har en garage eller lign. Der skal gå 6 timer mellem behandlingerne og
der skal gives 2, helst 3, omgange.

Thomas