VW Passat med DK pakken
Fra : Torben

Dato : 14-08-05 15:38

Hej gruppe
Jeg står for at skal have udskiftet min Golf TDI med en ny og større og har
nok besluttet mig til en brugt Passat.
Jeg kikker efter en der koster under 300.000 og kan se at det bliver nok en
fra 2003 der har kørt mellem 20.000 og 50.000 km. En del af dem indeholder
'''dk pakken".
Er der forskel på hvad denne pakke indeholder? Det ser ud til de alle har
klima, men nogle har også indbygget børnesæde...
Håber der er nogle der kan besvarre spørgsmålet.
Mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 19:22

> '''dk pakken".
> Er der forskel på hvad denne pakke indeholder? Det ser ud til de alle har

Som jeg husker er det :

Sædevarme foran
Regnsensor
Klima
Varme i sprinkler

Og det der barnesæde som vist er et sæde som kan løftes lidt op ( ligesom en
pude)
Men det mener jeg er standard.

Det er hvad jeg lige kan huske fra jeg selv undersøgte det for et par år
siden.

Søgte lige lidt på nettet og kunne ikke finde DK Pakken på nye VW'er.

Mvh. Allan

Fra : T. Hartung

Dato : 15-08-05 16:41

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Som jeg husker er det :
>
> Sædevarme foran
> Regnsensor *
> Klima
> Varme i sprinkler

og jeg kan tilføje til ovenstående:
automatisk nedblænding af bakspejl *
ekstra tonede ruder bagtil
højdejusterbar passagersæde
Rygerpakke*
i variant også netadskillelse.

MEN dette er DK II pakken den første DK var uden dem med * markerede.

> Og det der barnesæde som vist er et sæde som kan løftes lidt op ( ligesom
> en pude)
> Men det mener jeg er standard.

desværre ikke standard men tilkøbes for 6.700 kr.

> Søgte lige lidt på nettet og kunne ikke finde DK Pakken på nye VW'er.

nææ de skal jo have lidt i baghånden for at øge interessen med årene - så
mon ikke det kommer med tiden )

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 17:43

> nææ de skal jo have lidt i baghånden for at øge interessen med årene - så
> mon ikke det kommer med tiden )

Den spritnye Passat kan fåes med DK pakke, den koster ca. 9000,-
Men forhandlerne må give pakken væk, bare de får en dansk indregistreret bil
i bytte.
Men køber du den i ren handel kan du også sagtens handle prisen ned.

Lidt underlig konstellation - men det er for at holde eksporten af Passat
fra DK nede.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 15-08-05 18:59

> Den spritnye Passat kan fåes med DK pakke, den koster ca. 9000,-

Doooooh !! du har ret - vidste jeg jo godt - med dual Clima, sædevarme,
kørecomputer, sædevarme og sprinklerdyser opvarmet.

DOOOH!
Mon der snart kommer priser på Varianten ?? - min er lidt "slidt" ))))
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Christensen

Dato : 15-08-05 19:24

> Lidt underlig konstellation -

Hvor ser du stjerner og galaxer?

> men det er for at holde eksporten af Passat fra DK nede.

Lige præcis - en kollega fik 24.000 i rabat hos Toyota hvis han kunne
dokumentere at han fik kilometerpenge af sit firma hvis han brugte bilen i
arbejdshenseende....ja det lyder sgu mærkeligt - men det er samme princip
som ovenfor.

Summa fik han en Avensis D4D Sol Stationscar med en masse ekstraudstyr
(inkl. fyr) til 388.000,- alt i alt. Bilen stod så vidt jeg husker til
411.000,- på prislisten 5 mrd efter da han så endelig fik bilen....

/f christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 16:52

> Hvor ser du stjerner og galaxer?

Vidste ikke at det var en astronomisk term :)

> [...]
> (inkl. fyr) til 388.000,- alt i alt. Bilen stod så vidt jeg husker til
> 411.000,- på prislisten 5 mrd efter da han så endelig fik bilen....

Så er han jo blevet taget i røven, en af mine kollegaer fik små 60.000 i
flåderabat på en D4D avensis.
Indbytte bilen var en Avensis af samme model men vistnok med bensinmotor
(som han iøvrigt også havde fået kæmperabat på).

Jeg fik 17.000 kr. i rabat på min nye Golf på ren og skær
forhandlingsteknik.
Det er betydeligt nemmere at opnå stor rabat efter de nye afgiftsregler.
Hver gang forhandleren giver en krone giver told/skat jo kr. 1,78.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Torben

Dato : 16-08-05 07:19

Mange tak for svar. Dvs. På den forrige model Passat er der både en DK pakke
og en DKII pakke som T.Hartung har skrevet.
Mange tak.
Mvh. Torben