Planter hen over bil - hvilke sviner ikke?
Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 14-08-05 13:57

Hej

Vi vil gerne have en "garage" af den type hvor man planger noget vedben
henover nogen buer eller lign. Nogen planter sviner ret meget på
biler, hvilke gør ikke?

CAH

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 14:04

Jeg ville lægge nogle tagplader i PVC og så lade planterne kravle på
overfladen af dette. Så slipper man da for alt muligt klæbrigt på bilen og
at skulle gå og trimme grene væk hele tiden.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-08-05 14:05

Hej!

madsgormlarsen@gmail.com wrote:

> Vi vil gerne have en "garage" af den type hvor man planger noget vedben
> henover nogen buer eller lign. Nogen planter sviner ret meget på
> biler, hvilke gør ikke?

For alt i verden undgå at parkere under et kirsebærtræ*1! Det gør een af mine
venner og hans bil ligner _lort_ hele sommeren idet fugle spiser bærrene og
s..... på hans bil inden de smutter.

Det er godt nok ulækkert - hvorfor han ikke får flyttet p-pladsen er mig en gåde.

*1 Nok ikke aktuelt i dit tilfælde, men historien er til skræk og advarsel :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-08-05 22:09

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> [...]
mine
> venner og hans bil ligner _lort_ hele sommeren idet fugle spiser bærrene

Du har just beskrevet min parkeringsplads.

Og min bil

> Det er godt nok ulækkert - hvorfor han ikke får flyttet p-pladsen er mig
en gåde.

Hmm. er det ikke nemmere at fælde træerne?

Ofte er det den der kommer sidst hjem om aftenen, der får den mest
(be)skidte parkeringsplads.

> *1 Nok ikke aktuelt i dit tilfælde, men historien er til skræk og advarsel
:)

Jo, men så gør det til gengæld at man kan glæder sig over hver gang det
regner sommeren igennem

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-08-05 22:12

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev
>
> Hmm. er det ikke nemmere at fælde træerne?

For ham, nej :)

> Ofte er det den der kommer sidst hjem om aftenen, der får den mest
> (be)skidte parkeringsplads.

De har desværre faste pladser.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 06:43

| For ham, nej :)

Round-up min ven. Bor et par huller i stammen ved jorden, og fyld dem op
til, træet begynder at se "ked ud a'et" ;).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-08-05 20:24

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev :

>Round-up min ven. Bor et par huller i stammen ved jorden, og fyld dem op
>til, træet begynder at se "ked ud a'et" ;).

Du er da en modig mand - nu kommer alle træ-krammerne da efter dig ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-08-05 07:31

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Round-up min ven. Bor et par huller i stammen ved jorden, og fyld dem op
> til, træet begynder at se "ked ud a'et" ;).

Jeg er ikke sikker på at det er nødvendigt at bore huller.

Havde et kommunalt træ der dækkede ind over min indkørsel, og irriterede
mig når jeg skulle have en, op til 4 meter høj, trækker der ind.

Jeg havde en aftale med kommunen om at måtte klippe i grenene så meget
at der blev plads til lastbilen. Men det skal jo gøres op ti flere gange
om året.

Jeg har ikke gjort noget for at komme af med træet. Men her i foråret
ville den ene halvdel ikke vokse. Den var bare tør og død. Mens den
anden halvdel voksede fint.

Jeg ringede til kommunen. Og efter en besigtigelse blev vi enige om at
det nok var beds at fjerne hele træet, da der ellers ville være risiko
for at det ville vælte.

Jeg ved det ikke konkret, men jeg har en mistanke om at der er
sammenfald mellem at den del af rodnettet, der svarer til den del af
kronen der gik ud, er den del der går ud under min indkørsel. Som har
fået en tur med Round-Up.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 14-08-05 14:54

> Jeg ville lægge nogle tagplader i PVC og så lade planterne kravle på
> overfladen af dette. Så slipper man da for alt muligt klæbrigt på bilen og
> at skulle gå og trimme grene væk hele tiden.

Nu er det sådan, at jeg i forvejen nok ikke får nemt ved at få lov
af den hjemlige over kommando, til overhovdet at lavet noget der minder
om en garage. Jeg er under alle omstændiheder helt sikker på at hvis
jeg blot nævner PVC, så er det helt lukket land

Jeg synes jeg har set en del som bruger noget der minder om arkitektens
trøst - og det er som allerede antydet nok en ide at undgå bær.

CAH

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-08-05 15:56

Hej,

On 14 Aug 2005 06:54:20 -0700, madsgormlarsen@gmail.com wrote:

> [...]
>om en garage. Jeg er under alle omstændiheder helt sikker på at hvis
>jeg blot nævner PVC, så er det helt lukket land

Hun skal bare lige lære hvor lækkert det egentlig er at man ikke skal
skrabe ruder fri for is og sne om vinteren!

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 18:22

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Hun skal bare lige lære hvor lækkert det egentlig er at man ikke skal
> skrabe ruder fri for is og sne om vinteren!

Mange gange er problemet det, at det har de os mænd til

--
Tom

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 14-08-05 21:29

> Mange gange er problemet det, at det har de os mænd til

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv, hvorfra skulle hun vide
hvordan det er