Billigt billån
Fra : Martin

Dato : 14-08-05 13:55

Hvor er det billigst at låne til en bil.

Pt. syntes jeg diba er billigst...

Mvh
Martin

Fra : Jens Kristensen

Dato : 14-08-05 14:34

www.mybanker.dk

/Jens

Fra : Martin

Dato : 14-08-05 15:09

Jens Kristensen wrote:
> www.mybanker.dk
>
> /Jens
>

> "Martin" <dsdddd@wdeqde.com> skrev i en meddelelse

Ok, men hvad hvis man ikke giver en udbetaling?

Den liste som man kan få frem, giver kun en liste over de billigste
renter. Dvs renten når lånet har den mindste risiko-profil for banken.

savner lidt en oversigt over billån uden udbetaling.

Mvh
Martin

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-08-05 21:46

"Martin" <dsdddd@wdeqde.com> skrev i en meddelelse
> Hvor er det billigst at låne til en bil.
>
> Pt. syntes jeg diba er billigst...

Jeg har lige fået flg. lånetilbud fra *min* bankrådgiver :

Lånebeløb : op til 200000
Rente : 5%
Løbetid : max. 8år
Sikkerhed : Ingen
Oprettelsesgebyrer : Ingen
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin

Dato : 14-08-05 22:20

Brian Sørup wrote:
> "Martin" <dsdddd@wdeqde.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået flg. lånetilbud fra *min* bankrådgiver :
>
> Lånebeløb : op til 200000
> Rente : 5%
> Løbetid : max. 8år
> Sikkerhed : Ingen
> Oprettelsesgebyrer : Ingen
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Nominel og ikke ÅOP?
Men meget billigt... Hvor om man må spørge?

Formoder også at du har flere "ting" i din bank, og ikke kun dette billån.

/Martin

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-08-05 08:35

> Nominel og ikke ÅOP?

Jeg mener det er nominel med tilskrivning kvartalsvis, men er ikke 100%
sikker.

> Men meget billigt... Hvor om man må spørge?

Mindre lokalt pengeinstitut.

> Formoder også at du har flere "ting" i din bank, og ikke kun dette billån.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "ting", men vi har hverken lån eller
forsikring hos banken, dvs. vi har en lille forsikring der er tilknyttet
vores kreditkonti, jeg mener den koster omkring 75kr/kvt.
--
Hilsen
Brian Sørup

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-08-05 08:57

> Jeg mener det er nominel med tilskrivning kvartalsvis, men er ikke 100%
> sikker.

Med ÅOP menes hvad koster lånet totalt det første år, dette er meget
vigtigt, da man sagtens kan lave et lån med nul i rente men med meget høje
gebyre så du kommer op på 10% i ÅOP.

Og da du ikke kan trække gebyre fra er dette lån meget dyrere end et lån med
9% i rente og en samlet ÅOP på 10%.

Samtidig har gebyrerne en tendens til at være de samme hele lånet igenem så
din ÅOP bliver højerer og højerer.

Det bedste lån er således et hvor renten og ÅOP er så tæt på hinanden som
muligt.

Hilsen Jørgen

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-08-05 10:13

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> din ÅOP bliver højerer og højerer.
>
> Det bedste lån er således et hvor renten og ÅOP er så tæt på hinanden som

Det ved jeg godt, men prøv lige at læse mit første indlæg -
*ingen_gebyrer_eller_oprettelsesomkostninger*
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-08-05 22:26

Martin skriver:

> Hvor er det billigst at låne til en bil.
>
> Pt. syntes jeg diba er billigst...

Prøv at spørg din bank. Fortæl dem, hvad du har af forventninger til ÅOP
og hvad du kan få det til andre steder.

Min bank (Sparekassen Kronjyllan) lytter gerne til "alternative"
forslag....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 14-08-05 23:03

"Martin" <dsdddd@wdeqde.com> wrote in message

> Hvor er det billigst at låne til en bil.

Har du fast ejendom med lidt friværdi,
er det billigst at belåne dér...

--
Mvh MK