Parkeringssensor - duer det til noget ?
Fra : edob

Dato : 14-08-05 11:28

Hej NG

Jeg har set at Biltema sælger et sæt "parkeringssensor" med 4 sensorer til
at anbringe i bageste kofanger, den giver både lyd og viser afstand - kr.
379,-

Er det noget værd i praksis - er der nogen som har erfaringer, evt. med
sættet fra Biltema ?

V.h. Frank

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-08-05 13:03

Hej,

On Sun, 14 Aug 2005 12:28:25 +0200, "edob"
<frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote:

> [...]
>379,-
>
>Er det noget værd i praksis - er der nogen som har erfaringer, evt. med

Ikke erfaring med sættet fra Biltema - men fra de fabriksmonteret i
kofangeren for og bag i min bil (4 sensorer for og 4 bag). Det
fungerer ganske glimrende og efter hensigten.

Min slår automatisk fra når man sætter bilen i drive og kører over 30
km/t - og automatisk til igen hvis man sætter den i bakgear eller
trykker på en knap til det. Det er nok en fordel så man ikke bliver
"beep'et" når nogen holder lidt tæt på en i kryds osv...

** Lars

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 14-08-05 14:03

> Ikke erfaring med sættet fra Biltema - men fra de fabriksmonteret i
> kofangeren for og bag i min bil (4 sensorer for og 4 bag). Det
> fungerer ganske glimrende og efter hensigten.

Enig med Lars. Jeg har netop fået min første bil med baksensor og må
konstatere, at det er endnu en af de ting jeg vil have i alle fremtidige
biler.

Ved dog ikke hvordan et eftermonteret sæt fungerer (og ser ud!!).

Henrik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-08-05 14:31

Hej,

On Sun, 14 Aug 2005 15:03:21 +0200, "Henrik Bøggild"
<slettes-hboggild@yahoo.dk> wrote:

>Enig med Lars. Jeg har netop fået min første bil med baksensor og må
>konstatere, at det er endnu en af de ting jeg vil have i alle fremtidige
>biler.

Hehe.. Ja - det er sjovt, jeg har altid syntes det var lige noget fis
med sådan en bip-bip for "man kan jo bare lære sin bil at kende" - men
må altså indrømme at jeg syntes det er rigtig praktisk i daglig brug.

>Ved dog ikke hvordan et eftermonteret sæt fungerer (og ser ud!!).

Jeg har set nogen der ligner de fabriksmonterede med nogen "dimser"
som man monterer i kofangeren (du borer fire huller i den, i med
følerne). Og så trække ledning osv. Ved heller ikke hvordan de præcist
virker og hvor lyden kommer fra - i min kommer lyden ud af de normalt
højttalere. Lyden er endda "placeret" der hvor man er tæt på noget.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 14-08-05 18:28

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> [...]
> virker og hvor lyden kommer fra - i min kommer lyden ud af de normalt
> højttalere. Lyden er endda "placeret" der hvor man er tæt på noget.

I min indledende sommerferie i Midttyskland - den starter "rigtigt den
25/8" - besigtede vi en Passat Variant TDI 115, hvor baksensoren var
eftermonteret. Det så herrens ud - nærmest påklistret. I kabinen lå en
lille box, hvor der var henholdsvis lyd og lys - den lå uhensigtmæssigt
henslængt i kardonboksen...

--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-08-05 19:36

> [...]
>eftermonteret. Det så herrens ud - nærmest påklistret. I kabinen lå en
>lille box, hvor der var henholdsvis lyd og lys - den lå uhensigtmæssigt

*phew* Jeg ville lede videre.....

Fra : edob

Dato : 14-08-05 20:16

besigtede vi en Passat Variant TDI 115, hvor baksensoren var

Men det siger jo mere om ham som "monterede" alarmen, end om systemets
anvendelighed generelt!

Tak for jeres svar.

V.h. Frank

Fra : Lasse

Dato : 15-08-05 10:40

Vi har baksensorer hele vejen rundt på bilerne på arbejde - og selvom det
er vw rugbrød, så har jeg aldrig synes andet, end at det var pisse
irriterende. Bip mig her og der. Det kan måske slås helt fra, det ved jeg
ikke. Men summasummarum: Det er edermame sjældent at det har været til gavn!
Det giver måske mening på større lastbiler / varevogne. Men personbiler: Det
er noget gejl, hvis du spørger mig...

Lasse

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-08-05 15:39

"Lasse" <spamlasse@roenlev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gavn! Det giver måske mening på større lastbiler / varevogne. Men
> personbiler: Det er noget gejl, hvis du spørger mig...

Det kan du godt sige, men det giver altså en fed fornemmelse at bakke ud af
en P-Bås hvor der står folk og kigger på en med vilde øjne indtil man
stopper 5 cm fra deres bil :)

Mvh
Jacob

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-08-05 16:50

Hej,

On Mon, 15 Aug 2005 16:39:17 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob*mammut*@rungwald.dk> wrote:

>Det kan du godt sige, men det giver altså en fed fornemmelse at bakke ud af
>en P-Bås hvor der står folk og kigger på en med vilde øjne indtil man
>stopper 5 cm fra deres bil :)

Hehe - når det har du også bemærket Man skal bare huske at smile
pænt

** Lars