Mobilsnak
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-05 09:11

Det er ikke - jf. loven - lovligt at snakke i mobil hvis man har telefonen i
lommen og en snor op til øret.

Er det lovligt at have mobiltelefonen i lommen og bruge Blue Tooth til at
opnå det samme?

Eller er loven håbløs gammeldags allerede?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 09:16

> Det er ikke - jf. loven - lovligt at snakke i mobil hvis man har telefonen
> i lommen og en snor op til øret.

A Hva? Det er da (mig bekendt) lovligt, hvis du har håndfri - og en ledning
med højtaler og mi er da "håndfri"
Tommy

Fra : Ulrich

Dato : 14-08-05 09:24

> [...]
> opnå det samme?
>
> Eller er loven håbløs gammeldags allerede?

Jep, det er den.
Hvis det skal være helt rigtigt, skal fon'en være fastmonteret.

--
Hygge Ulrich

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-08-05 09:30

> [...]
> opnå det samme?
>
> Eller er loven håbløs gammeldags allerede?

Ifølge sidste nummer af FDM´s Motor er begge dele ulovligt
Hilsen Matthias

Fra : Vibeke

Dato : 14-08-05 10:22

> Ifølge sidste nummer af FDM´s Motor er begge dele ulovligt
> Hilsen Matthias

Iflg hvad? Har trafikministeren fastsat nogen nye regler?

/Vibeke

Fra : Brian

Dato : 14-08-05 10:28

Vibeke wrote:

> Iflg hvad? Har trafikministeren fastsat nogen nye regler?

Ifølge artiklen i FDM er reglerne uændret, så det har været som Matthias
beskriver siden 1998. Du må gerne bruge headset, telefonen skal bare
være fastmonteret.

/Brian

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-08-05 10:36

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Iflg hvad? Har trafikministeren fastsat nogen nye regler?
>
> /Vibeke

FDM skriver, at reglerne er uændret. Reglerne er de samme som da loven
trådte i kraft i 1998. For at brugen er lovlig, skal telefonen anbringes i
en holder. "Der kan bruges fastmonteret mikrofon og højtaler, øresnegl
elller headsæt."
Hilsen Matthias

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-08-05 10:48

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trådte i kraft i 1998. For at brugen er lovlig, skal telefonen anbringes i
> en holder. "Der kan bruges fastmonteret mikrofon og højtaler, øresnegl

Samme regler gælder cykel og rullestol, så vidt jeg husker fra et kort kig i
naboens Motor.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan Vennike

Dato : 14-08-05 10:45

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Iflg hvad? Har trafikministeren fastsat nogen nye regler?
>
> /Vibeke

Næææh

Men politiet siger selv i artiklen i FDM at det er IKKE dem med øresnegl og
telefon i lommen de jagter mest ihærdigt - det er mere de klovner, som
aboslut skal køre med telefonen op til øret de jagter

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me