havetraktor.. det lort
Fra : henrik

Dato : 13-08-05 18:38

så sidder man her, lørdag eftermiddag, kileremmen fra motor til klipper er
brændt af (igen igen) det koster 500 kr hver gang.... godt nok ved at være
en dyr spøg.... jeg gloede lidt på nettet og falt over en side,
http://www.agroline.dk/product.asp?product=3108&page=4

men hvordan finder man ud af om den passer, jeg har målt længden den er
2140mm, men hvodan finder man ud af de andre ting.. der er jo profiler og
alt muligt....
men den koster 62 kr og jeg betaler 500 ved min plæneklipper service! det er
godt nok en stor prisforskel.
/Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 13-08-05 18:54

"henrik" <no@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt muligt....
> men den koster 62 kr og jeg betaler 500 ved min plæneklipper service! det

Det er jeg slet ikke et øjeblik i tvivl om, at du sagtens kan! Og der er jo
både e-mail adresse og telefonnummer på firmaet. Så ring til dem og sig
præcic hvad det er du skal bruge, så har de det garanteret, og de elsker
sådan noget..
I går købte jeg et leje til svinghjulet på en bil jeg skiftede gearkasse på.
Aut. forhandler skulle have omkring 700 kr.. Den lokale elektromotor/leje
pusher ku se, at det var et standardleje til 40 kr...
Nu kører bilen :)

Martin

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-05 19:16

Hej,

On Sat, 13 Aug 2005 19:37:30 +0200, "henrik" <no@email.com> wrote:

>så sidder man her, lørdag eftermiddag, kileremmen fra motor til klipper er
>brændt af (igen igen) det koster 500 kr hver gang.... godt nok ved at være

Hvor tit går den? Min Husqvarna kører da med samme rem på andet år
nu...

> [...]
>alt muligt....
>men den koster 62 kr og jeg betaler 500 ved min plæneklipper service! det er

Ring til dem - eller send dem et billede af den du har+ mål af den -
så kan de nok finde den rigtige. Men der kan være meget stor forskel,
jeg har en Husqvarna Rider 11: En sæt (2 stk) bio-klip klinger til den
kostede 1000 dkk i Danmark. Jeg kunne i Helsingborg købe nøjagtig
samme sæt klinger (original Husqvarna) til 400 dkk.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 22:09

> [...]
> være
> en dyr spøg.... jeg gloede lidt på nettet og falt over en side,

Sikker på der ikke er andet galt? Starter du klipperen med fuld gas?
(hvilket den selvfølgelig ikke kan holde til i længden)

Der findes også www.p-lindberg.dk

> men hvordan finder man ud af om den passer, jeg har målt længden den er
> 2140mm, men hvodan finder man ud af de andre ting.. der er jo profiler
> og
> alt muligt....

Står der ikke noget på "ryggen" af remmen? Vil gætte på det er en så
kaldt "A-rem", men dem findes der en del af

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Bent Løkke

Dato : 13-08-05 23:03

Ja det har jeg så prøvet 2 gange her i sommer. Nok min egen skyld fordi jeg
har skruet op for klipperens effekt. Jeg har købt en rem som er lidt bredere
og med tandprofil. Det ser ud til at den holder. Du kan købe en sådan af mig
for 350 kr

Fra : Heinrich Dysterdich

Dato : 14-08-05 06:27

> [...]
> alt muligt....
> men den koster 62 kr og jeg betaler 500 ved min plæneklipper service! det

Hej
Hvis remmens bredde er 13mm og den indvendige længde er 2140 er det en A84
Du kan finde kileremsdimentioner her
http://www.brd-klee.dk/index.php?/Frontpage/show_news.php?newsid=40
Find varekatalog-åbne transmissioner-kileremme- jeg vil tro at en rem til
din
traktor er under A B C- eller SPA SPB SPC-
mvh Heinrich

Fra : Bent Løkke

Dato : 14-08-05 11:00

Der er en masse gode forslag til hvilken type rem man skal vælge. Jeg tror
ikke på at nogle af de foreslåede remme kan holde. Den rem som sidder på
original er helt speciel med et profil som ikke findes i danmark. Remmen
skal også kunne holde til at køre med bagspænderulle og det kan en standard
almindelig rem ikke. Muligheden er dog at man monterer en XPB rem som er
beregnet for bagspænderulle. Den er heller ikke helt billig, men kan
formodentlig holde.