rustbeskyttelse valg
Fra : Koger

Dato : 13-08-05 13:07

Hejsa

Min Peugeot 306 fra '98 skal have en gang rustbeskyttelse (tror jeg da). Den
er så vidt jeg ved halvgalvaniseret, så hvad er bedst til den?
-Dinitrol
-TekTrol
-Pava
eller noget helt 4.?

På forhånd tak for gode råd!

Fra : Ulrich

Dato : 13-08-05 13:37

"Koger" <kogerspam_spam_skal_med@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Den
> er så vidt jeg ved halvgalvaniseret, så hvad er bedst til den?

Pava i Farum!

--
Hygge Ulrich

Fra : Thomas

Dato : 13-08-05 16:43

> Pava i Farum!

.... kan bestemt ikke anbefales! Havde en 100% rustfri importbil, som 2 år
efter behandlingen hos Pava i Farum bl.a. skulle have skiftet vanger -
arbejdet var ikke ordentlig udført.

Dinitrol kan klart anbefales frem for Pava.

--
Mvh/TK

Fra : Andreas Andersen

Dato : 13-08-05 21:40

redex er også godt

Fra : Peter

Dato : 13-08-05 21:50

Min Primera 1996 skal have Dinitrol i næste uge. En garvet mekaniker-hund
fortalte mig, at Dinitrol er tyndere end Pava, og den trænger bedre ind i de
skidt og rust-kager der altid sætter sig på bilen. Mange steder er man ikke
omhyggelig nok med at rense undervognen af, før der bliver sjasket med Pava.
Så ligger der bare en "hud" udenpå skidtet. Det tørrer hurtigt og skaller
af.

Fra : ena

Dato : 13-08-05 21:55

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke omhyggelig nok med at rense undervognen af, før der bliver sjasket
> med Pava. Så ligger der bare en "hud" udenpå skidtet. Det tørrer hurtigt

Mon ikke det lige så ofte forekommer at Dinitrol folkene er sjuskede med at
afrense før påførsel - det er vel ikke produktrelateret men relateret til
hvem der påfører produktet.

Jeg har for øvrigt præcis modsat erfaring - Dinitrol er et voksprodukt der
hærder op - PAVA er et olieprodukt der simpelthen ikke kan hærde op

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 17:02

> [...]
> arbejdet var ikke ordentlig udført.
>
> Dinitrol kan klart anbefales frem for Pava.

Helt enig!!

En PAVA-behandling klares på én dag, hvor en Dinitrol tager 3 dage - hvorfor
mon?

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 17:27

> En PAVA-behandling klares på én dag, hvor en Dinitrol tager 3 dage -
> hvorfor mon?

Du mener 3 dage er = garanti for godt arbejde ?

Sådan arbejder vi ikke i Jylland.

Fra : Brian

Dato : 15-08-05 17:31

Henrik B. wrote:

> En PAVA-behandling klares på én dag, hvor en Dinitrol tager 3 dage -
> hvorfor mon?

Her i byen (Horsens) tager Dinitrol nu "kun" 2 dage. Hvad skulle man
bruge den 3. dag til ?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 18:08

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Her i byen (Horsens) tager Dinitrol nu "kun" 2 dage. Hvad skulle man
> bruge den 3. dag til ?

1. Dag - Adskillelse og damprensning. Tørring natten over i varmeovn.
2. Dag - Behandling. Først med tynd penetrerende olie. Dernæst med det
tykkere slidlag. Drypper af natten over.
3. Dag - Samling og rengøring.

Fra : Brian

Dato : 15-08-05 18:14

Henrik B. wrote:

> 1. Dag - Adskillelse og damprensning. Tørring natten over i varmeovn.
> 2. Dag - Behandling. Først med tynd penetrerende olie. Dernæst med det
> tykkere slidlag. Drypper af natten over.
> 3. Dag - Samling og rengøring.

Ahh... min dryppede så af i min varetægt istedet
Det er egentligt fint nok med mig, at undvære den en dag ekstra og skal
bruge offentlige transportmidler, er sgu for meget af det gode.

/Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-08-05 07:32

Koger wrote:
> [...]
>
> Min Peugeot 306 fra '98 skal have en gang rustbeskyttelse (tror jeg da). Den
> er så vidt jeg ved halvgalvaniseret, så hvad er bedst til den?

Jeg er af den overbevisning at det er fløjtende ligegyldigt hvilket af
produkterne du vælger. ALT afhænger af den omhyggelihed der er lagt i
behandlingen.

Mvh
Søren