Skærme
Fijala 3554
S-IPS-paneler på fladskærme
Fra : Pico

Dato : 12-08-05 15:07

Jeg overvejer at købe en 19 fladskærm i stedet for den ældgamle CRT 17
Trinitron jeg har nu, men det skal selvfølgelig være en der er ligeså
god som den nuværende og ved at læse i gruppen finder man ud af at
S-IPS-paneler er ret afgørende ved billedbehandling.
Det skal så selvfølgelig være en skærm med S-IPS-paneler, men hvordan
finder man ud af om skærmede har dette panel ?
Der er ikke mange oplysninger i specifikationerne på de forskellige
skærme.
Pico

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-08-05 16:36

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
>finder man ud af om skærmede har dette panel ?
>Der er ikke mange oplysninger i specifikationerne på de forskellige

Jeg er selv ret ny i LCD skærme, men jeg vil prøve at guide lidt på vej.

På den tyske hjemmeside Prad kan man finde en masse svært tilgængelige
oplysninger om alt der har med LCD skærme at gøre, og der er nu kommet en
engelsk sproget afdeling: http://www.prad.de/en/

Og på denne underside kan man søge på fabrikanter, skærmstørrelser osv.:
http://www.prad.de/en/guide/ausstattung_auswahl.html

Der er også en dansk side der forklarer en masse om LCD'er:
http://flatpanels.dk/ og her er der der hjælp til paneltypevalg i afsnittet
"->Hvilken ->Efter Paneltype" og "->Hvilken ->Efter Behov"

Og så er der lige et fif til at sortere TN paneler fra - de er "kun" opgivet til
16.2 millioner farver mod VA og IPS har fulde 16.78 millioner farver.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-08-05 16:47

Ove Kjeldgaard <ReadMyEmail@The.Signature> wrote:

> [...]
>http://flatpanels.dk/ og her er der der hjælp til paneltypevalg i afsnittet
>"->Hvilken ->Efter Paneltype" og "->Hvilken ->Efter Behov"

Har lige den tilføjelse at man skal holde tungen meget lige i munden.

Jeg har selv købt LG Flatron L1930B med S-IPS panel til bl.a. billedbehandling.
LG laver så også en Flatron L1930BQ som er med TN panel - sikkert fin til spil!

Og her giver giver flatpanels.dk opså de rigtige oplysninger:

LG L1930B har et 19 tommer 25 ms S-IPS (LG.Philips LM190E01-C4 også kaldt
LM190E02) panel.

LG L1930BQ har et 19 tommer 12 ms TN (LG.Philips LM190E03) panel.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-08-05 17:29

Prøv 'Panelsøgning' hos http://www.flatpanels.dk/

Fra : Pico

Dato : 12-08-05 21:44

Thomas Jespersen wrote:

> Prøv 'Panelsøgning' hos http://www.flatpanels.dk/

Tak for det til Ole og Thomas, det vil jeg kigge nærmere på.
Pico