Ophæng til tagboks
Fra : Thomas \(Århus\)

Dato : 11-08-05 20:59

Hej,
jeg vil hænge min tagboks op i garagen mellem to spær.

Til det formål forestiller jeg mig to eksemplarer af denne konstruktion:
http://www.geocities.com/nogettilsalg/ophaeng.jpg

På tegningen er (d) afstanden mellem spærene,
(a) og (b) er målene på tværsnit af spærfoden (H x B).
På (d) på det ene eksemplar af konstruktionen skal tagboksens forende hvile,
og på (d) på det andet eksemplar skal tagboksens bagende hvile. Så måske
skal de to eksemplarer placeres med f.eks. en meters mellemrum.

Således kan tagboksen komme til at hænge mellem to spær

Foretrækker ophænget i rustfri (metal?). Belastningen er minimum 20 kg.

Een der kan konstruere sådan to? Eller komme med forslag til anden løsning?
(Det ene eksemplar kan fastgøres, men det andet skal være flytbar)

Mvh
Thomas

Fra : Max

Dato : 11-08-05 21:12

Hej Thomas

> Een der kan konstruere sådan to? Eller komme med forslag til anden
løsning?

Jeg ville bruge et par gummistropper af god kvalitet til opgaven.

Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 11-08-05 21:09

"Thomas \(Århus\)" <denergodnok@hotmail.com> wrote:

>Til det formål forestiller jeg mig to eksemplarer af denne konstruktion:

Hvorfor gøre det så indviklet?
Jeg har en tagboks hængende i 2 stykker snor, der holdes af 4 søm.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Erik Andersen

Dato : 11-08-05 21:19

"Thomas (Århus)" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsning?
> (Det ene eksemplar kan fastgøres, men det andet skal være flytbar)

Ligner det ikke to sæt af de kraftige altankassebøjler fra Silvan monteret
med et brædt eller et metalprofil imellem. Det må da være den billigste og
nemmeste løsning.
Mvh Erik

Fra : Michael Appel

Dato : 11-08-05 22:47

"Thomas (Århus)" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
> jeg vil hænge min tagboks op i garagen mellem to spær.

God idé men hvor en 'fast' konstruktion? Jeg har har brugt 2 stykker
reb, nogle skruer og 4 hjul (sp?).

Snorene fastgøres på de ene spær, går ned under boksen, op til det andet
spær hvor de løber gennem et hjul, så langs med loftet ud til væggen hvor
der sidder endnu et hjul, så snoren nu løber lodret ned til en skrue hvor
det kan sættes fast (med en fast løkke der svarer til 'hævet op'-tilstand.

Nu kan jeg køre bilen ind og sænke boksen lige ned på bærerne. Og når den
skal op og hænge igen : ind med bilen, ned under boksen med snorene, træk i
snorene og vupti.

Jeg kan tage et par billeder i morgen og maile dig hvis det ønskes..

mvh Michael

Fra : Thomas \(Århus\)

Dato : 12-08-05 07:54

Hej,
tak for alle rådene. Selvfølgelig skal jeg bruge snor istedet .
Michael, du behøver ikke sende billede, ellers tak. Din løsning
ligner 700-kr-løsningen fra Thule (Boxlift 571).
Jeg må til byggemarkedet og købe noget stærk snor.
Mvh
Thomas

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-08-05 09:16

[...]

>Jeg kan tage et par billeder i morgen og maile dig hvis det ønskes..

jeg vil faktisk meget gerne se det, eftersom jeg muligvis får brug for
samme løsning om et par måneder, når carporten er færdig..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal