Incest
Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-08-05 20:53

Faktisk forekommer det mig at al sex mellem ligesindede mennesker hvor der
ingen form for tvang er og hvor der ikke forefindes et afhængighedsforhold
eller hvor den ene har en autoritetsstiling i forhold til den anden er helt
ok.
Dette udelukker ting dom pædofili men vel ikke et seksuelt forhold f.eks.
mellem to søskende over 18 ?
Jeg kan se de genetiske problemer hvis forholdet medfører børn, med med
dagens præventionsmidler er børn jo noget man tilvælger og ikke noget der
opstår ved et uheld. Så alle argumenter for at fastholde det ulovlige i
incest mellem søskende synes for mig ikke at være i pagt med tiden /
udviklingen ?!

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-08-05 21:23

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så alle argumenter for at fastholde
> det ulovlige i incest mellem søskende synes for mig ikke at være i
> pagt med tiden / udviklingen ?!

Du har ret. Fortsæt du bare med at kneppe din lillesøster og din mor. Tiden
arbejder for dig.

--
-Jens B.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-08-05 21:39

Spørgsmålet er stillet fordi jeg har svært ved at se det amoralske i det.
Ikke at jeg selv har lyst til at dyrke det...mest fordi jeg finder mine
familiemedlemmer mindre seksuelt tiltrækkende..men jeg kan ikke se det
amoralske i at andre dyrker denne specielle form for sex....
og så fordi jeg generelt finder en del af straffelovens paragraffer
forældede....

Fra : Benni

Dato : 11-08-05 21:52

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> amoralske i at andre dyrker denne specielle form for sex....
> og så fordi jeg generelt finder en del af straffelovens paragraffer

hvilke §§?

Så du mener f ex at det er forkert at stjæle og så må du godt kneppe din
søster eller din lillebror

--

Benni

Fra : preben nielsen

Dato : 13-08-05 18:16

> og så fordi jeg generelt finder en del af straffelovens
> paragraffer
> forældede....

Lovgivningen forældes som sådan ikke. Der er en grund til
lovene....

Men der kommer hele tiden fattesvage individer til uden indsigt.
..... Og de har heldigvis sjældent mulighed for at ændre
lovgivningen.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Benni

Dato : 11-08-05 21:49

Jens Bruun wrote:
> "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ret. Fortsæt du bare med at kneppe din lillesøster og din mor. Tiden
> arbejder for dig.

om et par år kan han gå ud i stalden og kneppe grisene - ohhhh det
bliver tider!!!

--

Benni

Fra : Jens. B.

Dato : 12-08-05 08:41

Benni wrote:

> om et par år kan han gå ud i stalden og kneppe grisene - ohhhh det
> bliver tider!!!

Hvis han kan komme til for jens bruun.

Fra : Benni

Dato : 12-08-05 16:16

Jens. B. wrote:

> Hvis han kan komme til for jens bruun.

en sodomisk trekant måske??

--

Benni

Fra : JL

Dato : 13-08-05 10:39

"Benni" <b@en.ni> wrote in message

> om et par år kan han gå ud i stalden og kneppe grisene - ohhhh det bliver
> tider!!!

Det kan han da gøre allerede. Det er ikke ulovligt....

Fra : Benni

Dato : 13-08-05 17:25

JL wrote:
> "Benni" <b@en.ni> wrote in message

> Det kan han da gøre allerede. Det er ikke ulovligt....

vi snakker moral, ikke jura

--

Benni

Fra : Nana

Dato : 15-08-05 00:09

"JL" <news@net.dk> skrev i en meddelelse

> "Benni" <b@en.ni> wrote in message

> Det kan han da gøre allerede. Det er ikke ulovligt....

Hvis grisen ikke kan lide det, så er det faktisk ulovligt.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 15-08-05 13:59

"Nana" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "JL" <news@net.dk> skrev i en meddelelse

> bliver

> Hvis grisen ikke kan lide det, så er det faktisk ulovligt.

Men det er jo det han kan. : o )))

Boni

Fra : Benni

Dato : 11-08-05 21:48

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> eller hvor den ene har en autoritetsstiling i forhold til den anden er helt

så er det slut med fisse til dørmåttemændene

men de fik vel heller ikke for meget i forvejen, så......

--

Benni

Fra : Bare mig

Dato : 13-08-05 12:39

> [...]
> opstår ved et uheld. Så alle argumenter for at fastholde det ulovlige i
> incest mellem søskende synes for mig ikke at være i pagt med tiden /

Hvordan kan du da overhovedet retfærdiggøre incest ???

Jeg er en af dem, der har været udsat for incest hele mit liv. Både af far
og bror. Ja, incest er bedst, når det bliver i familien, er det måske en
joke du synes er sjov så ???

Helt ærlig. Det er strafbart. Man skal sgu ikke gå i seng med familie.
Hvordan kan man blive forelsket i sin bror/søster/mor what ever ???

Sex mellem familie internt skal på ingen måde finde sted. Da slet ikke når
det i nogle tilfælde medfører børn !!!

Fra : Benni

Dato : 13-08-05 17:29

> Sex mellem familie internt

hvad så externt?

--

Benni

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-05 15:37

> [...]
> opstår ved et uheld. Så alle argumenter for at fastholde det ulovlige i
> incest mellem søskende synes for mig ikke at være i pagt med tiden /

Det er meget almindeligt at søskende-børn har sexlege sammen.

At det så for nogle fortsætter udover børnealderen, ser jeg egentlig heller
ikke noget problem i - hvis det er det folk har lyst til.

Og så længe ingen gør noget mod sin vilje, så er der slet ingen problemer.
Det bliver dog ret problematisk hvis det ikke er nogelunde jævnaldrende.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-05 16:00

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Det er meget almindeligt at søskende-børn har sexlege sammen.

Er det? Jeg har f.eks. aldrig haft sexlege med mine to søstre, men du har
måske med dine eventuelle søskende? Har du nogle tal, der understøtter din
påstand, eller er den - som sædvanlig - grebet ud af luften?

--
-Jens B.

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-05 17:05

> Er det?

Ja.

> Jeg har f.eks. aldrig haft sexlege med mine to søstre, men du har måske
> med dine eventuelle søskende?

Nej.

> Har du nogle tal, der understøtter din påstand, eller er den - som
> sædvanlig - grebet ud af luften?

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=650
"Amerikanske undersøgelser anslår, at op mod 80 pct. af de seksuelle lege
udleves med en ven og i 10-20 pct. af tilfældene et familiemedlem (oftest
søskende eller fætre/kusiner). Det lader til, at seksuelle lege med søskende
sker i en tidligere alder og sjældnere gentages end seksuelle lege med
venner."

http://66.249.93.104/search?q=cache:Sc0HnH8lWj4J:www.sexlinien.dk/brevkasse/vissvar.asp%3Fsid%3D4982+s%C3%B8skende+sexlege&hl=da
"Det er meget almindeligt, at søskende leger sexlege, når de er børn."

Er det nok?

Du kan vel ikke dokumentere din "eller er den - som sædvanelig - grebet ud
af luften"-kommentar?

Mvh Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-05 17:16

> [...]
> lege udleves med en ven og i 10-20 pct. af tilfældene et
> familiemedlem (oftest søskende eller fætre/kusiner).

Så 10-20%, hvoraf en ikke nærmere specificeret andel omhandler sexlege med
fætre/kusiner, er i din verden noget, der er "meget almindeligt"! Ja, vi har
så forskellig opfattelse af begrebet "almindeligt". Jeg vil endda gå så
lang, at jeg på baggrund af din egen dokumentation vil kalde det ganske
ualmindeligt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-05 17:17

> [...]

har så forskellig opfattelse af begrebet "almindeligt". Jeg vil endda gå så
langt, at jeg på baggrund af din egen dokumentation vil kalde det ganske
ualmindeligt af lege sexlege med sine søskende.

--
-Jens B.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-08-05 01:25

Jens Bruun wrote:

> Så 10-20%, hvoraf en ikke nærmere specificeret andel omhandler sexlege med

Man kan nok godt antage, at ud af de nævnte incestlege så forekommer
80%-95% mellem fætre-kusiner og dermed kun 5-20% mellem søskende.

En helt anden ting er så søskende som er vokset op adskilt, uden at
kende hinanden. Der var engang en udsendelse på TV om nogle tilfælde
hvor sådanne adskilte søskende senere mødtes, og fandt hinanden meget
tiltrækkende (muligvis på grund af feromoner?), men jeg så ikke udsendelsen.

> [...]
> langt, at jeg på baggrund af din egen dokumentation vil kalde det ganske
> ualmindeligt af lege sexlege med sine søskende.

Min erfaring er at de fleste mennesker har en skrup-åndsvag grænse for
hvornår noget er sjældent.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ThomasB

Dato : 15-08-05 09:04

> [...]
> så langt, at jeg på baggrund af din egen dokumentation vil kalde det
> ganske ualmindeligt af lege sexlege med sine søskende.

Er det bare det det handler om; definition af "almindeligt"?

Jamen, så lad min høre hvor mange procent, du mener der skal til før det er
almindeligt?

Er det almindeligt at det sneer i Danmark, selvom vi har under 5%
snevejrsdage?

Er mord almindeligt i Danmark, selvom det kun er ca. 20 stk mord ud af 5
millioner mennesker om året?

Hvad er almindeligt Jens? Er du bare på tværs igen?

Du klippede sexliniens svar væk. Sexlinien skriver:

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-08-05 11:49

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Jamen, så lad min høre hvor mange procent, du mener der skal til før det
> er almindeligt?
>
> Er det almindeligt at det sneer i Danmark, selvom vi har under 5%
> snevejrsdage?

Det er interessant med tal. I denne tråd er 15-20% en bagatel. Når det
gælder indvandrere, er 3% en invasion ...

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-08-05 22:27

> [...]
> måske med dine eventuelle søskende? Har du nogle tal, der understøtter din
> påstand, eller er den - som sædvanlig - grebet ud af luften?

Principielt må jeg nu give Thomas ret: Hvad voksne mennesker frivilligt
foretager sig med hinanden uanset slægtsskabsforhold rager ingen.

Per v.

Fra : Bare mig

Dato : 13-08-05 23:11

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Principielt må jeg nu give Thomas ret: Hvad voksne mennesker frivilligt
> foretager sig med hinanden uanset slægtsskabsforhold rager ingen.

Men nu er det sådan, at incest er strafbart. Også selvom det er frivilligt.
Den ældste vil altid have ansvaret, og dermed også få skylden, hvis det
skulle blive meldt...

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-08-05 01:26

Bare mig wrote:
> [...]
> Den ældste vil altid have ansvaret, og dermed også få skylden, hvis det

Pladder med dig! Hvis en mand på 31 år har sex med sin søster på 30 år,
så vil enhver rimelig lovgivning, såfremt begge er normalt begavede
eller derover, dele skylden ligeligt mellem de to.

Alt andet ville være sindsygt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bare mig

Dato : 18-08-05 22:28

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Pladder med dig! Hvis en mand på 31 år har sex med sin søster på 30 år, så
> vil enhver rimelig lovgivning, såfremt begge er normalt begavede eller
> derover, dele skylden ligeligt mellem de to.

Det jeg ligesom mener, er når de er UNDER 18 år gamle.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-08-05 23:21

"Bare mig" <lillemy60@post.cybercity.(FJERN)dk> wrote in message

> "Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

>>> meldt...

Nej, det skrev jeg faktisk ikke. Bare for en ordens skyld.

Per V.

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-08-05 13:05

Hej
> Men nu er det sådan, at incest er strafbart. Også selvom det er
> frivilligt. Den ældste vil altid have ansvaret, og dermed også få skylden,
> hvis det skulle blive meldt...

Hvad så med tvillinger? lol

Mvh. Brian

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-08-05 01:29

Per Vadmand wrote:
> Principielt må jeg nu give Thomas ret: Hvad voksne mennesker frivilligt
> foretager sig med hinanden uanset slægtsskabsforhold rager ingen.

Også hvis de sætter børn i verden, som har stærkt forøget risiko for
genetiske defekter, hvilket jo både er til gene for barnet og for det
omgivende velfærdssamfund?

Personligt går jeg ind for at fætter-kusine ægteskaber skal forblive
lovlige, undtagen i de tilfælde hvor det er systematisk. Sandsynligheden
for genetiske defekter ved spontan/tiltrækningsbaseret fætter-kusine avl
er meget lille. Det er kun når det praktiseres generation efter
generation at defekterne hober sig op.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-05 14:13

> Principielt må jeg nu give Thomas ret: Hvad voksne mennesker
> frivilligt foretager sig med hinanden uanset slægtsskabsforhold rager
> ingen.

Muligvis, men det var sådan set ikke dén diskussion, jeg gik ind i. For god
ordens skyld skal jeg da gerne støtte op om, at det ikke rager nogen, hvad
to voksne mennesker frivilligt foretager sig med hinanden uanset
slægtskabsforhold. Jeg har givet mange svage sider, men moral er ikke én af
dem.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-08-05 22:29

> [...]
> hvad to voksne mennesker frivilligt foretager sig med hinanden uanset
> slægtskabsforhold. Jeg har givet mange svage sider, men moral er ikke én

Det anede mig nok, vi var enige om det. Men faktisk var det det, han, der
startede tråden, skrev om, nemlig forhold mellem beslægtede voksne.

At det så lynhurtigt udartede til dyresex er egentlig ikke overraskende i
denne gruppe. Det er noget af det, der gør den så underholdende

Per V.

Fra : Benni

Dato : 15-08-05 20:45

Per Vadmand wrote:
> [...]
>
> At det så lynhurtigt udartede til dyresex er egentlig ikke overraskende i
> denne gruppe. Det er noget af det, der gør den så underholdende

vel det sige at jens b kun må kneppe udvoksede grise??

--

Benni

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-05 14:19