BMW E90 325i spørgsmål
Fra : Frederik C

Dato : 11-08-05 20:36

Hvorfor kører den amerikanske 325i med en 3,0 liter med fuldstændig samme
ydelse 218/250 som den europæiske 2,5 liters?

Er det fordi man ikke kan overbevise amerikanerne om, at en motor kan være
under 3 liter?

http://www.bmwusa.com/vehicles/3/2006325isedan/techdata.htm

Mvh.

Frederik

Fra : Michael

Dato : 11-08-05 21:13

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> ydelse 218/250 som den europæiske 2,5 liters?
>
> Er det fordi man ikke kan overbevise amerikanerne om, at en motor kan være

Kan ikke lige huske forklaringen, men det er faktisk ikke noget nyt. E36
generationen, havde i M3 udgaven også en anden motor i USA, mener dog at
ydelsen var ca. den samme.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-05 21:30

Michael wrote:
> Kan ikke lige huske forklaringen, men det er faktisk ikke noget nyt. E36
> generationen, havde i M3 udgaven også en anden motor i USA, mener dog at
> ydelsen var ca. den samme.

Ved det ikke konkret. Men kunne tænke mig at det har noget at gøre med
højere krav til miljøet. (Der er jo noget der hedder Californien)

En størrere motor forurener, logisk set, mindre når den skal yde det
samme som en mindre. Den bliver jo ikke så presset.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-05 06:58

> [...]
>
> En størrere motor forurener, logisk set, mindre når den skal yde det
> samme som en mindre. Den bliver jo ikke så presset.

Men alligevel lidt sært da de nye 2,5 og 3,0 fra BMW er noget af det reneste
og mest benzinøkonomiske der nogensinde er set, i forhold til motorvolumen
altså....

Fra : Frederik C

Dato : 11-08-05 21:37

"Michael" <MM@iMM.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan ikke lige huske forklaringen, men det er faktisk ikke noget nyt. E36
> generationen, havde i M3 udgaven også en anden motor i USA, mener dog at

E36 M3 ydede,så hudt jeg hvisker, kun 225 med en 3,0 liters motor mod 286 og
senere (3,2)321 i Europa. Havde besøg af en i dag i en 321 hk version. Der
var desværre ikke tid til en tur.

Mvh.
Frederik

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-08-05 11:47

> [...]
> ydelse 218/250 som den europæiske 2,5 liters?
>
> Er det fordi man ikke kan overbevise amerikanerne om, at en motor kan være

De går vanvittig meget op i displacement....

-M
2005 BMW 325i E90