Bore huller i badevæg?
Fra : Kate

Dato : 11-08-05 17:30

Jeg skal opsætte en brusevæg, men er ikke klar over hvor i mine vægge
vandrørene løber.
Nogen der har en idé til hvordan jeg finder ud af det så jeg slipper
for at lave ravage og bore i et vandrør?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 18:55

> Jeg skal opsætte en brusevæg, men er ikke klar over hvor i mine vægge
> vandrørene løber.
> Nogen der har en idé til hvordan jeg finder ud af det så jeg slipper
> for at lave ravage og bore i et vandrør?

Man kan købe nogen "målere" i byggemarkeder som er beregnet til det.
Kan ikke huske hvad hedder men de koster ikke en bondegård.

Mvh. Allan

Fra : Max

Dato : 11-08-05 18:59

Hej Kate

> Nogen der har en idé til hvordan jeg finder ud af det så jeg slipper
> for at lave ravage og bore i et vandrør?

I et byggemarkede kan du få en metaldetektor til at finde dine
rør med, ja du kan sågar købe en boremaskine med sådan
en dims indbygget.

Mvh Max

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 12-08-05 02:54

Max skrev:

> Hej Kate

> I et byggemarkede kan du få en metaldetektor til at finde dine
> rør med, ja du kan sågar købe en boremaskine med sådan
> en dims indbygget.

Man skal bare være sikker på at det er metalrør. Det kunne jo være pex-rør.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Kate

Dato : 12-08-05 09:14

Niels Elgaard Larsen <elgaard@agol.dk> wrote in

> Man skal bare være sikker på at det er metalrør. Det kunne jo være
> pex-rør.

Øhh. det ved jeg jo ikke engang om det er. Hvad gør jeg så?

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-08-05 09:58

On 12 Aug 2005 08:13:44 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Niels Elgaard Larsen <elgaard@agol.dk> wrote in

>Øhh. det ved jeg jo ikke engang om det er. Hvad gør jeg så?
Pex rør er plastik rør, så med mindre du ved det er metalrør kan du
godt se bort fra alle de gode råd om en 'søger'.
Nye vandinstallationer laves idag ofte i pexrør, og specielt den del
af installationen, hvor der lige skal trækkes til armaturer et nyt
sted.
--
Mvh Benny Andersen

Fra : Max

Dato : 12-08-05 14:11

Hej Benny

> Pex rør er plastik rør, så med mindre du ved det er metalrør kan du
> godt se bort fra alle de gode råd om en 'søger'.

Lidt afhængig af hvordan søgeren er bygget burde den faktisk
godt kunne finde et vandfyldt pexrør.

Mvh Max

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 12-08-05 14:24

>Pex rør er plastik rør, så med mindre du ved det er metalrør kan du
>godt se bort fra alle de gode råd om en 'søger'.

Det passer ikke. Man kan godt få rørsøgere, der kan "se" plastikrør i
væggen - bl.a. Bosch D-Tect 100, der dog er så dyr, at det bedst kan
betale sig at leje den.

Fra : Kate

Dato : 12-08-05 14:50

Benny Andersen <dont@mail.me> wrote in

> Nye vandinstallationer laves idag ofte i pexrør,

Hvor gamle er "nye" så? Mit hus er bygget i 1988

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 13-08-05 01:38

Kate skrev:

> Benny Andersen <dont@mail.me> wrote in

> Hvor gamle er "nye" så? Mit hus er bygget i 1988

Hvad er væggen lavet af og hvordan havde du tænkt at sætte brusenichen fast?

Hvis det er gipsvægge, kan du måske bore forsigtigt med et håndbor.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Kate

Dato : 14-08-05 08:57

> Hvad er væggen lavet af og hvordan havde du tænkt at sætte
> brusenichen fast?

Jeg mener at vide at det er gasbeton, men er ikke 100% sikker.

Nu har jeg købt sådan en metaldetektor, men jeg synes bare ikke jeg
bliver klogere. Det virker som om den kan identificere alt det
udvendige metal, men ligegyldigt hvor på væggene jeg afsøger så finder
den ikke noget, eller den giver ikke signal. Der må da for hulen være
vandrør til min brusekabine.
Kan det betyde at det så er pexrør som der er blevet foreslået
tidligere?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 11-08-05 19:04

On 11 Aug 2005 16:29:56 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Jeg skal opsætte en brusevæg, men er ikke klar over hvor i mine vægge
>vandrørene løber.
>Nogen der har en idé til hvordan jeg finder ud af det så jeg slipper
>for at lave ravage og bore i et vandrør?

køber en "rør-detektor" i byggemarkedet

Fra : Kate

Dato : 11-08-05 19:17

jubija@yahoo.dk wrote in

> køber en "rør-detektor" i byggemarkedet

Tak for svarene til jer alle. Koster sådan en "dims" en bomdegård, ved
i det?

Fra : Max

Dato : 11-08-05 19:56

Hej Kate

> Tak for svarene til jer alle. Koster sådan en "dims" en bomdegård, ved
> i det?

Du burde kunne finde en til omkring en 100 kr. seddel.

Mvh Max

Fra : Kate

Dato : 11-08-05 21:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Hej Kate

> Du burde kunne finde en til omkring en 100 kr. seddel.
>
> Mvh Max

Tak, Max. Det kan budgettet heldigvis godt bære og sådan en vil nok
ikke være dum at eje

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 16-08-05 19:42

Hej Kate
Hvis du får en vvser til at opsætte den koster det dig ca. 1000 kr. incl.
moms. Han er forsikret, så hvis han rammer et rør skal han udbedre skaden.
Det vil jeg anbefale.

Venlig hilsen

Altech vvs V/ Allan Lubke Rasmussen
_________________________________

Fra : Kate

Dato : 17-08-05 10:55

"Allan Rasmussen" <altech@adslhome.dk> wrote in

> Hej Kate
> Hvis du får en vvser til at opsætte den koster det dig ca. 1000
> kr. incl. moms. Han er forsikret, så hvis han rammer et rør skal
> han udbedre skaden. Det vil jeg anbefale.

Hej Allan

Jeg købte en rørsøger, men syntes nu ikke den hjalp mig meget. Måske
jeg bare ikke forstod at bruge den. Nå, men enden på komikken blev at
jeg "tog chancen", dvs, der var et par centimeter fra hvor jeg ville
bore, lavet et ret dybt hul, dybere end jeg var nød til at bore, og her
var jo såvidt jeg kunne bedømme ikke sket nogen skade. Ergo, fat i
boremaskinen og igang, så nu sidder min brusevæg hvor den skal