Regler køb kraftige luftgevær (4.5 og 5.5)
Fra : Jorgen [DK/2400]

Dato : 11-08-05 17:02

Hej,

jeg overvejer at bestille hhv. en Gamo Shadow 640 og 1000 combo. Men er lidt
usikker på om jeg skal have tilladelse til det ?

Jeg har i forvejen jagttegn og våbentilladelser.

Nogen der kender reglerne ?

mvh
jørgen

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 12-08-05 10:27

Det kræver ikke tilladelse for at købe luftvåben

se http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040091829-REGL under §1 stk. 2

Med venlig hilsen
Nikolaj

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 12-08-05 12:26

"Nikolaj Larsen" <nl@-a-d.sletdette.dk> wrote in
news:42fc6af5$0$1159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net in dk.fritid.jagt:

> Det kræver ikke tilladelse for at købe luftvåben
>
> se http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040091829-REGL under §1
> stk. 2

Men vil du bruge det til jagt skal det være cal. 5.5, ellers er det ikke
tilladt.

/Søren Hjelholt

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 13-08-05 00:22

og med en udgangs hastighed (V0) på mindst 150 m/sek.