Mondeo årgang 2000 , holdbarhed, rust osv.
Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 08:19

Nogen der har erfaring med de sidste modeller af den gamle Mondeo, altså ca.
årgang 2000?

1. Æder de bærearme som Escorterne,
2. er der rustfælder
3. er 2,0'eren fornuftig (1,8 er nok for langsom),
4. er mange kilometer et stort problem
5. Den der hedder "Trend" ser ud til at have andre sæder, er der bedre
sidestøtte i dem?

Nogen der vil købe en 10/1997 Ford Escort 1,8 Monaco med 170.000 km på
klokken?
Masser af billeder her: www.thhe.dk/Ford_Escort.htm , hehe..

--
Thomas H. - der overvejer at skifte bil ...måske

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 08:51

Hej!

Thomas H. wrote:
> 1. Æder de bærearme som Escorterne,

Er det så slemt? Det koster da kun to bøsninger á 75,- hvis de skal laves :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 08:53

> Er det så slemt? Det koster da kun to bøsninger á 75,- hvis de skal laves
:)

....nej man skifter hele armen.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 08:56

Hej!

Thomas H. wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> ...nej man skifter hele armen.

Så har værkstedet da tørret dig Min har kørt 242kkm og kun fået skiftet
bøsningerne 2-3 gange. Og hvis man kan lave det selv er det absolut
overkommeligt. Bærekuglerne fejler stadig intet.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 09:07

> Så har værkstedet da tørret dig Min har kørt 242kkm og kun fået
skiftet
> bøsningerne 2-3 gange. Og hvis man kan lave det selv er det absolut
> overkommeligt. Bærekuglerne fejler stadig intet.

muligt men alle værksteder skifter armen, og jeg gider/kan ikke selv lave
sådan noget...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 09:22

Hej!

Thomas H. wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> muligt men alle værksteder skifter armen, og jeg gider/kan ikke selv lave
> sådan noget...

Det kan da godt ske på dovne værksteder, men jeg kender da til mindst eet (aut.
Ford) hvor de kun laver fejlen og ikke giver kunden større regning end unødvendigt.

Og nej, det ligger ikke i storkøbenhavn...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 09:24

> [...]
unødvendigt.

> Og nej, det ligger ikke i storkøbenhavn...

Det er også lige meget, det er noget billigt pis! Og spørgsmålet er om
Mondeoen er lige så spinkel

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 09:29

Hej!

Thomas H. wrote:

> Det er også lige meget, det er noget billigt pis! Og spørgsmålet er om
> Mondeoen er lige så spinkel

Vi har vist en forskellig opfattelse af 'spinkel' - og min bil er ikke noget
'billigt pis' - tak :)

På f.eks. Mitsubishi Carisma (modellen fra midt halvfemserne) sidder der 4
bærearme og de koster 1000,- pr. stk. Hvad vil du helst skifte? :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 09:36

> Vi har vist en forskellig opfattelse af 'spinkel' - og min bil er ikke
noget
> 'billigt pis' - tak :)

Det er da ikke i orden, at en bærearm til 8-900 kroner holder ca. et år!
Og slet ikke i orden at man ikke udbedrer svagheden, men bare sætter det
samme lort på igen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 09:39

Hej!

Thomas H. wrote:
> Det er da ikke i orden, at en bærearm til 8-900 kroner holder ca. et år!
> Og slet ikke i orden at man ikke udbedrer svagheden, men bare sætter det
> samme lort på igen

Hmm, underligt. Jeg tror de bøsninger er skiftet 2 (max. 3 - kan ikke helt huske
det) gange på de 6 år jeg har haft den.

Og to skiftede bøsninger på autoriseret værksted koster 900,- at skifte. Kan
godt forstå du er sur hvis du har fået skiftet begge bærearme hver eneste gang.

PS: Kan du ikke gemme dem næste gang så jeg har nogen med gode bærekugler til
fremtiden? De holder vel ikke evigt, selvom man næsten skulle tro det

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 10:19

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke i orden, at en bærearm til 8-900 kroner holder ca. et år!
> Og slet ikke i orden at man ikke udbedrer svagheden, men bare sætter det
> samme lort på igen

Det er vel et spørgsmål om at få dem til at montere Powerflex-bøsninger,
istedet for de originale i gummi.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 10:22

Hej!

Henrik B. wrote:

> Det er vel et spørgsmål om at få dem til at montere Powerflex-bøsninger,
> istedet for de originale i gummi.

Link til producent?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:00

> Hej!

> Link til producent?

http://www.powerflex.co.uk/

Forhandles billigst af Bruno Hansen Motorsport i Årslev, på Fyn.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 11:11

Hej!

Henrik B. wrote:
> http://www.powerflex.co.uk/

Tak. Powerflex.com var ihvertfald ikke rigtig

> Forhandles billigst af Bruno Hansen Motorsport i Årslev, på Fyn.

Sender de også? Kører ikke til Fyn for så lidt

Det lader til, at stumperne findes til Escorten:

<
http://www.powerflex.co.uk/products.asp?cat=0010&catalog=0610&submit1.x=17&submit1.y=12

"Front Wishbone Rear Bush".

Kunne være man skulle overveje det næste gang de går istykker...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 11:26

> Sender de også? Kører ikke til Fyn for så lidt

Jep.

> [...]
> >

> "Front Wishbone Rear Bush".
>
> Kunne være man skulle overveje det næste gang de går istykker...

De kan helt klart anbefales. De holder 3 - 5 gange længere end
gummibøsninger. Plus at de giver bedre køreegenskaber.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 15:05

Hej!

Henrik B. wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> De kan helt klart anbefales. De holder 3 - 5 gange længere end
> gummibøsninger. Plus at de giver bedre køreegenskaber.

Ok, så er det jo vejen frem :)

Tak!

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-05 17:16

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>De kan helt klart anbefales. De holder 3 - 5 gange længere end
>gummibøsninger. Plus at de giver bedre køreegenskaber.

deri har du ganske ret, men - når det så er sagt, bliver bilen nok
også en kende mere støjende. De isolerer ikke vejstøj fra på samme
måde, men så må man jo vælge selv

(Fik powerflex på den gamle Sierra, og *det* hjalp da på
sidevindsfølsomhed, og vejhold, men gav dælme støj)

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 17:27

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> deri har du ganske ret, men - når det så er sagt, bliver bilen nok
> også en kende mere støjende. De isolerer ikke vejstøj fra på samme
> måde, men så må man jo vælge selv

Tja, nu er Escorten ikke verdens mest støjsvage bil i forvejen, så det overlever
jeg såmend nok.

> (Fik powerflex på den gamle Sierra, og *det* hjalp da på
> sidevindsfølsomhed, og vejhold, men gav dælme støj)

Hmmm, det bekymrer mig dog lidt at man kan høre forskel i sådan een. Var det
markant?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-05 18:04

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Hmmm, det bekymrer mig dog lidt at man kan høre forskel i sådan een. Var det
>markant?

det synes jeg - men på den anden side, brokker jeg mig jo også over
larmen fra digitaluret i Scorpioen ;)

(Man bliver vist lidt sippet med alderen ???)
--
jan@stevns.net

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 18:07

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> det synes jeg - men på den anden side, brokker jeg mig jo også over
> larmen fra digitaluret i Scorpioen ;)

Jeg vil have lavstøjsluft i alle 4 dæk næste gang..:)

> (Man bliver vist lidt sippet med alderen ???)

Det er der nogen, der mener.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-05 18:34

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Jeg vil have lavstøjsluft i alle 4 dæk næste gang..:)

Så skal du holde dig fra den dersens superluft, med ekstra store
molekyler - de må da larme helt vildt ;)

>Det er der nogen, der mener.

*jeg* er da blevet nedstemt på hjemmefronten ....
kaffen er aldrig stærk nok, med mindre jeg selv letter rumpeteren, og
fylder bønner på

--
jan@stevns.net

Fra : BJ

Dato : 11-08-05 18:51

KLIP

> Så skal du holde dig fra den dersens superluft, med ekstra store
> molekyler - de må da larme helt vildt ;)

Så er det sku det, der larmer fra bagagerummet.

Værkstedet sagde sidste gang at nu var reservehjulet bare super igen.

> *jeg* er da blevet nedstemt på hjemmefronten ....
> kaffen er aldrig stærk nok, med mindre jeg selv letter rumpeteren, og
> fylder bønner på

*Jeg* føler med dig.

Det er ikke nemt at få ordentlige folk på plejehjemmet mere.

--
Bjørn J.
~~let's misbehave~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-08-05 12:32

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> *jeg* er da blevet nedstemt på hjemmefronten ....
> kaffen er aldrig stærk nok, med mindre jeg selv letter rumpeteren, og
> fylder bønner på

Hvor mange skiver kaffe får du da dagligt?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-08-05 12:34

> Jeg vil have lavstøjsluft i alle 4 dæk næste gang..:)

Så skal du til at importere færøsk bjergluft.
Den banken mod klipperne, har gjort molekylerne afrundede.
Det nedsætter støjen betydeligt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-05 11:54

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> det synes jeg - men på den anden side, brokker jeg mig jo også over
> larmen fra digitaluret i Scorpioen ;)
>
> (Man bliver vist lidt sippet med alderen ???)

Hehe, så vi er ovre i "bilen kører bedre efter vask"-princippet

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-05 19:13

> Hmmm, det bekymrer mig dog lidt at man kan høre forskel i sådan een. Var
> det markant?

Jeg kan ikke høre en skid forskel i min. Og jeg har fået skiftet samtlige
bøsninger i undervognen til PowerFlex. En PowerFlex-bøsning kan godt knirke
lidt - specielt hvis man ikke bruger det medfølgende fedt, ved montering.
*hint*

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-08-05 20:11

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg kan ikke høre en skid forskel i min. Og jeg har fået skiftet samtlige
>bøsninger i undervognen til PowerFlex. ...
<snip>

Det burde du efter min mening kunne, specielt da de i sagens natur er
hårdere end gummiditto'er

>....En PowerFlex-bøsning kan godt knirke lidt - specielt hvis man ikke
>bruger det medfølgende fedt, ved montering.
>*hint*

givetvis ;)

Og nu skal jeg dælme ud og adskille fortøjet på den gamle Opel, og
give tårnlejerne en byge - de knirker vanvittigt ;(

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-05 11:55

Hej!

Henrik B. wrote:

> [...]
> lidt - specielt hvis man ikke bruger det medfølgende fedt, ved montering.

Ok. Jamen, så vil jeg da vente med glæde på at mine bøsninger går istykker, så
jeg kan smide et sæt Powerflex do. i istedet :)

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-05 15:52

> Ok. Jamen, så vil jeg da vente med glæde på at mine bøsninger går
> istykker, så jeg kan smide et sæt Powerflex do. i istedet :)

Husk at lade OS vide, hvordan resultatet bliver.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-08-05 00:20

Hej!

Henrik B. wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at lade OS vide, hvordan resultatet bliver.

Sæføli

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-08-05 12:36

> [...]
> bøsninger i undervognen til PowerFlex. En PowerFlex-bøsning kan godt
> knirke lidt - specielt hvis man ikke bruger det medfølgende fedt, ved

Det fortæller vist mere om din hørelse, end så meget andet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 09:57

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det fortæller vist mere om din hørelse, end så meget andet

Nej, det fortæller at der er brugt bare et minimum af lyddæmpning på min
bil - ab fabrik.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 21:02

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.powerflex.co.uk/

Ok..man bør nok læse hele tråden inden
man reflekterer.

Fra : Lars

Dato : 11-08-05 11:02

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel et spørgsmål om at få dem til at montere Powerflex-bøsninger,
> istedet for de originale i gummi.

subscribe!

http://www.powerflex.co.uk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 16:12

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel et spørgsmål om at få dem til at montere Powerflex-bøsninger,
> istedet for de originale i gummi.

Høyer Autodeles er nu ellers ganske fine

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 21:01

> Så har værkstedet da tørret dig Min har kørt 242kkm og kun fået
> skiftet bøsningerne 2-3 gange. Og hvis man kan lave det selv er det
> absolut overkommeligt. Bærekuglerne fejler stadig intet.

Hvis jeg siger POWERFLEX, så bør
der ringe en klokke hos nogen, som kan
forklare hvad forskellen er på disse og
originale bøsninger.

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-05 21:17

Olesen wrote:
> Hvis jeg siger POWERFLEX, så bør
> der ringe en klokke hos nogen, som kan
> forklare hvad forskellen er på disse og
> originale bøsninger.

Originale = Gummi
Powerflex er så vidt jeg husker i polyurethan = hårdere materiale

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 09:58

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Originale = Gummi
> Powerflex er så vidt jeg husker i polyurethan = hårdere materiale

Hvis nu Olesen GAD følge med i tråden, så ville han allerede vide slige
sager....

Fra : Lars

Dato : 11-08-05 09:17

> Hej!

> Er det så slemt? Det koster da kun to bøsninger á 75,- hvis de skal laves
> :)

Er det ikke nødvendigt med adgang til en presse for at trykke dem i?

Lars

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-08-05 09:23

Hej!

Lars wrote:

> Er det ikke nødvendigt med adgang til en presse for at trykke dem i?

Jo, det er det. Men de kan skæres _ud_

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : ChipMIK

Dato : 11-08-05 10:31

Thomas H. wrote:
> [...]
> Masser af billeder her: www.thhe.dk/Ford_Escort.htm , hehe..
>
> --
> Thomas H. - der overvejer at skifte bil ...måske

Vi havde indtil for 1 måned siden en ´99 TD med 235 KKM på klokken

1. ja..men skift kun bøsninger..ellers koster de 434 ved thansen

2. Generelt var jeg ikke imponeret over vores...men den havde også været
skadet op til flere gange så svært at sige om der er ford eller
pladeværksted der var skyld i det.

3. 1.8 TD er ihverttilfælde SLØV

4. Det syntes jeg ikke det var, så´n generelt

5. No clue

(6) nej tak lige fået ny Fiesta 1.6 tdci

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 16:10

> Nogen der har erfaring med de sidste modeller af den gamle Mondeo, altså
> ca.
> årgang 2000?

Ja, da den stort set er identisk med den der kom frem i okt. 96

> 1. Æder de bærearme som Escorterne,

Nej.
Min har gået 300.000 Km og jeg har kun skiftet dem en gang. Den er lige
blevet synet igen uden slør i nogle af de Uoriginale dele der har gået ca.
140.000 Km

> 2. er der rustfælder

Fælder er så meget sagt, men der har flere steder hvor den er svag i
lakoverfladen. Det er især skærmkanter og ved cromhåndtaget på bagklappen.

> 3. er 2,0'eren fornuftig (1,8 er nok for langsom),

Må du selv afgøre med en prøvetur

> 4. er mange kilometer et stort problem

Ved ikke, min har ikke kørt så meget endnu

> 5. Den der hedder "Trend" ser ud til at have andre sæder, er der bedre
> sidestøtte i dem?

Mener kun der er stofændringer, ellers er der koskinds-stue eller
recaro-sæder som er en blanding af begge dele.

> Nogen der vil købe en 10/1997 Ford Escort 1,8 Monaco med 170.000 km på
> klokken?
> Masser af billeder her: www.thhe.dk/Ford_Escort.htm , hehe..

Var du ikke mest til de bayriske Brædt Med Worter ?

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 11-08-05 21:15

> [...]
> blevet synet igen uden slør i nogle af de Uoriginale dele der har gået ca.

Ok....

> Fælder er så meget sagt, men der har flere steder hvor den er svag i
> lakoverfladen. Det er især skærmkanter og ved cromhåndtaget på bagklappen.

Ok altså ikke så vanvittigt som den nye, hvor døre og det hele rådner op

> Må du selv afgøre med en prøvetur

Ingen tvivl om at 2,0 er fedest, men er den kendt for at være
dårligere/mindre holdbar end 1,8?

> Mener kun der er stofændringer, ellers er der koskinds-stue eller
> recaro-sæder som er en blanding af begge dele.

Ok jeg er bare SÅ glad for de sæder i Escorten, så jeg ville virkelig gerne
have nogle med god sidestøtte næste gang også ..

> Var du ikke mest til de bayriske Brædt Med Worter ?

Jo da, men det er pengepungen ikke - så simpelt er det ...hov glemte lige,
at der også er fuld servicebog på Escorten!

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 21:34

> Ok altså ikke så vanvittigt som den nye, hvor døre og det hele rådner op

Nej SÅ grelt er det ikke, men nogle små prikker kan der nu sagtens komme.

> Ingen tvivl om at 2,0 er fedest, men er den kendt for at være
> dårligere/mindre holdbar end 1,8?

Det er samme motor bare med lidt større slaglængde (eller også større
boring) og så lidt større ventiler. Den skal nok holde ca. lige så godt som
en 1.8, som bestemt ikke er nogen dårlig motor.....den sidder bare i for
tung en bil

> Ok jeg er bare SÅ glad for de sæder i Escorten, så jeg ville virkelig
> gerne have nogle med god sidestøtte næste gang også ..

Så skal du have en ST200 med Recaro sæder

> Jo da, men det er pengepungen ikke - så simpelt er det ...hov glemte lige,
> at der også er fuld servicebog på Escorten!

Du bude da nok kunne finde en brugt grønthandlervogn a la 320 til samme
penge som en mondeo.....bare lidt ældre.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-05 07:03

> Nej SÅ grelt er det ikke, men nogle små prikker kan der nu sagtens komme.

ok..

> [...]
som
> en 1.8, som bestemt ikke er nogen dårlig motor.....den sidder bare i for

Ja den skulle være ret holdbar, men den MÅ være for sløv i en Mondeo, så det
bliver nok en 2,0 - med mindre forsikringsselskabet altså betragter den som
en specialbil pga. den voldsomme motor

> Så skal du have en ST200 med Recaro sæder

Ok, så alle andre har altså morfarsæder man falder ud af i svingene?
...ok man vænner sig sikker til det, men lige når man skifter er det altså
ubehageligt

> Du bude da nok kunne finde en brugt grønthandlervogn a la 320 til samme
> penge som en mondeo.....bare lidt ældre.

"ældre" er præcis problemet, en 2000 Mondeo er allerede ved at være for
gammel, men hvis jeg skal have en Mondeo skal det helt sikkert ikke være de
første årgange af den nye

Fra : ChipMIK

Dato : 12-08-05 11:05

> "ældre" er præcis problemet, en 2000 Mondeo er allerede ved at være for
> gammel, men hvis jeg skal have en Mondeo skal det helt sikkert ikke være de
> første årgange af den nye

Problemet er jo nok også at Mondeo II næsten er en Mondeo I som stammer
helt tilbage fra 90-91 stykker (var det ikke ´91?) så det i bund og
grund er en gammel svend man har med & gøre ?

Kontra japanske som vel nærmest starter forfra ved hver model, og så
kører eks. en corollaproduktion vel kun 3-4 år. (dermed BESTEMT ikke
udtrykt at det gør bilerne bedre HAHA)

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 16:05

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Problemet er jo nok også at Mondeo II næsten er en Mondeo I som stammer
> helt tilbage fra 90-91 stykker (var det ikke ´91?) så det i bund og grund
> er en gammel svend man har med & gøre ?

Nej den kom frem i 1993. Ved faceliftet har man ændret en del andre
ting....noget til det bedre og andet har ingen effekt haft.
Men mondeo har lige fra starten været total nydesignet så den ikke som
tidligere Fords har arvet en masse fra tidligere modeller.
Konstruktionen er fuldt på højde med andre rigtig gode i den klasse. Men
rustbeskyttelsen kunne være MEGET bedre. Alt andet på bilen er vel OK, og
man kan jo ikke give andre end sig selv skylden for en morfar-motor, man kan
jo bare købe en med større motor.
Om en motor er 10 eller 2 år gammel gør ikke nogen forskel, det gør det til
gengæld med noget som holdbarhed, tilgængelighed, reservedelspriser,
benzinforbrug, motorstøj m.m. og her kan Zetec sagtens være med ....også i
dag.
Min går i gennemsnit 13-14 Km/t og jeg kører for det meste kun korte ture.
Tandrem holder 120 eller 150.000 Km og tændrør 60.000 Km, ellers er der ikke
meget andet der skal skiftes ved den motor ud over en rem til servo-ac.
Min har gået 300.000 Km og bruger INGEN kølervand, men er dog begyndt at
bruge lidt olie, hvilket den ikke gjorde før.

> Kontra japanske som vel nærmest starter forfra ved hver model, og så kører
> eks. en corollaproduktion vel kun 3-4 år. (dermed BESTEMT ikke udtrykt at
> det gør bilerne bedre HAHA)

Det nægter jeg ganske simpelthen at tro. Det er muligt at det for
forbrugeren ser ud som om der er tale om en helt anden bil hvert 3-4 år, men
når det koster adskillige milliarder af Kr at udvikle en ny bil, så vil der
være utrolig meget genbrug de steder hvor funktion, pris og holdbarhed har
været ok.
Det er desuden et ABSOLUT MINUS at få den første bilmodel lige når den er
kommet frem. Der er ALTID mange sygdomme ved modeller der er lavet MEGET om.
Det viser alt erfaring når man læser om hjemkaldelser som også japanske
bilmærker har.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-08-05 22:37

Også skrev Vollert

> Ok jeg er bare SÅ glad for de sæder i Escorten, så jeg ville virkelig
> gerne have nogle med god sidestøtte næste gang også ..

Hej igen Thomas du kan også få sæder i en Mondeo med god side støtte her er
et link til en Mondeo på bilgalleriet godt nok fra 95.
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/127265.jpg?14-08-2005%2011:02:26 jeg
ved ikke præcis hvilke modeller der fik disse sæder men jeg har også set et
Mondeo (optima) fra 97 til salg den havde de samme sæder men der er vist
flest pre 96 modeler der har disse sæder.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=143802421&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=143000985&page=1
Dette er godt nok 2,5 V6er alle sammen.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-05 21:46

On Mon, 15 Aug 2005 23:37:12 +0200, "Martin Vollert" <sæt martin foran
@ @plakaten.dk> wrote:

>Dette er godt nok 2,5 V6er alle sammen.

Nu vi snakker den V6... Det er noget af det mest velkørende maskineri
jeg endnu har prøvet.

Er der nogle særlige forhold/svagheder man skal være opmærksom på i
forbindelse med den motor?
--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-08-05 22:40

Også skrev Vollert

> Nu vi snakker den V6... Det er noget af det mest velkørende maskineri
> jeg endnu har prøvet.
>
> Er der nogle særlige forhold/svagheder man skal være opmærksom på i
> forbindelse med den motor?

I det år jeg nu har haft min har jeg ikke erfaret nogle, min har kørt
180,000km så en små 20,000km har jeg kørt i den nu. Jeg skifter olie+filter
for hver 10,000km og tandrem er der ingen af så den skal man ikke spekulere
på (har knastkæder=vedligeholdelsefri) og tændrør skal kun skiftes for hver
90,000km. Jeg skal ikke sige at den ikke kan gå i stykker (det kan alt jo
men jeg har ikke oplevet noget overhovedet.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-08-05 17:40

On Tue, 16 Aug 2005 23:39:36 +0200, "Martin Vollert" <sæt martin foran
@ @plakaten.dk> wrote:

>men jeg har ikke oplevet noget overhovedet.

Fint! Hvad kører din i snit pr. liter?

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-08-05 21:51

Også skrev Vollert

> Fint! Hvad kører din i snit pr. liter?

Nå vi snakker bykørsel er det vel omkring 8-9 km/l, landevej og motorvej kan
den godt komme op på 11-12 km/l sååå det er jo ikke så meget .

Fra : Brian

Dato : 17-08-05 18:24

Martin Vollert wrote:

> [...]
> skal kun skiftes for hver 90,000km. Jeg skal ikke sige at den ikke
> kan gå i stykker (det kan alt jo men jeg har ikke oplevet noget

Har du prøvet at smide din på et rullefelt ?

Jeg var ude at prøve sådan en for et ½ års tid siden, og jeg var noget
skuffet
over motoren. Jeg havde lige prøvet en Vectra A V6 inden ( som jeg så også
endte med at købe) og Mondeo'en var ganske død i sammenligning.
De er begge opgivet til de der 170Hk, så det er da muligt at Mondeo'en var
defekt på én eller anden led...

At interiøret i Mondeo'en så er noget kønnere end i en Vectra A, valgte jeg
at
se igennem fingre med - man køber jo ikke V6 for at føle på plastik'et

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-08-05 22:01

Også skrev Vollert

> Har du prøvet at smide din på et rullefelt ?

Jep var på en rullefelt med Ford klub Danmark i Padborg og den blev målt til
165 hk og 231nm, men jeg tror ikke helt på de tal de en med en Sierra
Cosworth lige pludselig fik 50hk mere end den sidste måling han havde fået
lavet, og en anden Sierra fik målt for lidt ifh. til en måling han fik lavet
senere(uden at ha rørt ved bilen), men jeg er ikke i tvivl om at den har de
hk den skal ha for den følger da fint med i trafikken .

> [...]
> De er begge opgivet til de der 170Hk, så det er da muligt at
> Mondeo'en var defekt på én eller anden led...

Det skal jeg ikke kunne sige har aldrig prøvet en Vectra V6, men er de ikke
meget ens i 0-100km/t tider jeg mener at det kun er 0,2 sec der er forskel
(iflg. fabriksoplysninger). Så skal jeg jo også nævne at min gamle Escort
også nogle gange føltes hurtigere end Mondeoen men kun fordi den larmede
mere

Den er ikke kun kønnere indvendig doo.

Fra : Brian

Dato : 17-08-05 22:36

Martin Vollert wrote:

> [...]
> en måling han fik lavet senere(uden at ha rørt ved bilen), men jeg er
> ikke i tvivl om at den har de hk den skal ha for den følger da fint

Joo... måske jeg bare havde sat forventningerne for højt så.

> Det skal jeg ikke kunne sige har aldrig prøvet en Vectra V6, men er
> de ikke meget ens i 0-100km/t tider jeg mener at det kun er 0,2 sec
> der er forskel (iflg. fabriksoplysninger).

Lidt over det dobbelte 7.8 Vs. 8.3
Nu lå jeg heller ikke og kørte 0-100 tider, jeg synes bare ikke der skete så
meget når man gav den lidt gas, som der gør i en Vectra.

> Så skal jeg jo også nævne
> at min gamle Escort også nogle gange føltes hurtigere end Mondeoen
> men kun fordi den larmede mere

Haha - det er muligt det er sådan noget

> Den er ikke kun kønnere indvendig doo.

Smag og behag - der findes jo folk der ligefrem betaler for den nye Megane
Scenic

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-08-05 23:40

Også skrev Vollert

> [...]

> Nu lå jeg heller ikke og kørte 0-100 tider, jeg synes bare ikke der
> skete så meget når man gav den lidt gas, som der gør i en Vectra.

Måske Måske ikke, Vectraen lader til at levere kræfterne på en anden måde
end Mondeoen og så er det jo nemt at blive forført.

> Haha - det er muligt det er sådan noget

Jamen det er helt sikkert, jo mere en bil larmer jo hurtigere er den

> Smag og behag - der findes jo folk der ligefrem betaler for den nye
> Megane Scenic

Jaa eller Audi GYYYSS.

Fra : TDN

Dato : 13-08-05 09:42

> [...]
> Masser af billeder her: www.thhe.dk/Ford_Escort.htm , hehe..
>
> --
> Thomas H. - der overvejer at skifte bil ...måske

Her er brugtbiltesten fra FDM:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/09-2001/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas