Fiberkikkert
Fra : Anders Vedelsbøl

Dato : 10-08-05 21:57

Er der nogen af jer der er bekendt med en flexibel lyslederagtig kikkert,
som kan bruges til at kikke ind i dybet af motordele, uden at skulle skille
hele motoren ad. Jeg synes at have set det på et tidspunkt, men husker ikke
hvor. Hvor kan det købes og kan det betales for penge?

Med venlig hilsen Anders

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:15

"Anders Vedelsbøl" <anders@sofiegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skille hele motoren ad. Jeg synes at have set det på et tidspunkt, men
> husker ikke hvor. Hvor kan det købes og kan det betales for penge?

Jeg har en
Den kan sagtens ryge gennem tændrørshullet og ind til stemplerne hvis det
skulle være. Er ca. 1 m lang og med indbygget lys.
Den er IKKE til at betale for penge

Hedder Testo 318

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-08-05 22:19

> [...]

ikke
> hvor. Hvor kan det købes og kan det betales for penge?

Et fiberskop står højt på min liste over værktøj jeg ikke har råd til.

Sidst jeg undersøgte det kunne man få et udemærket et for 3500kr.

Min læge har et fantastisk styrbart et, hvis pris jeg slet ikke tør gætte
på. Det er nærmest som en tynd regnorm der er i stand til at slynge sig
rundt i de mindste kroge.

Fiberskopet er øvrigt opfundet af Holger Møller Hansen i 1951, men han fik
desværre afvist patentansøgningen dengang.

Mvh. Uffe Ravn