//fixregnow.com m.fl. ?
Fra : ab©

Dato : 10-08-05 14:11

Ved opstart af min datters PC (Windows2000) fremkommer flere fejl, hvor der
henvises til, at man skal gå på følgende adr. for at løse problemet:

www.pcregistryfix.com
www.ms-fix.com
www//fixregnow.com

- og jeg har på fornemmelsen, at der kommer flere af samme slags, hvis jeg
fortsætter.

Der må være tale om en art spy-programmer ?

ab (-c:)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-08-05 14:26

On Wed, 10 Aug 2005 15:11:00 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Ved opstart af min datters PC (Windows2000) fremkommer flere fejl, hvor der
>henvises til, at man skal gå på følgende adr. for at løse problemet:

> [...]

Jeg har også set dem. Det så ud som om det er noget der er sendt med tjenesten
Messenger, og efter den er deaktiveret har der ikke været flere.

Hvis det er Messenger beskeder, så er det noget der er lavet for at det skal
ligne advarsler for at få os til at klikke på linket.

Kurt Brixen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 10-08-05 19:15

Kurt Brixen wrote:

> [...]
>
> Hvis det er Messenger beskeder, så er det noget der er lavet for at det skal
> ligne advarsler for at få os til at klikke på linket.

Det er rigtigt nok beskeder til Messenger-servicen som i hvert fald
findes i Windows XP. Jeg opdagede nogle pudsige pakker, da jeg
tilfældigvis sniffede den trafik, der ankom til min router, og da jeg
kiggede nærmere på dem, var der også nogle af de omtalte URL's, og jeg
fandt ud af det var beskeder til Messenger-servicen. Så det er bare den
du skal lukke.

Fra : jakob

Dato : 11-08-05 14:44

Michael Kristensen wrote:

> [...]
> kiggede nærmere på dem, var der også nogle af de omtalte URL's, og jeg
> fandt ud af det var beskeder til Messenger-servicen. Så det er bare den

Messenger-servicen. Har den KUN (eller overhovedet) noget at gøre med
MSN Messenger? Dvs at hvis man ikke bruger MSN så kan man roligt
deaktivere den?

Det der med at sniffe trafik/pakker. Har set det foreslået og nævnt
flere gange. Det lyder spændende og ikke mindst meget brugbart f.eks. i
dit tilfælde. Hvilke forudsætninger kræver det? Hvilke programmer bruger
man? Hvor kan man læse om hvordan man gør?

/Jakob

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-05 15:11

Den Thu, 11 Aug 2005 15:43:39 +0200 skrev jakob:

> Messenger-servicen. Har den KUN (eller overhovedet) noget at gøre med
> MSN Messenger? Dvs at hvis man ikke bruger MSN så kan man roligt
> deaktivere den?

Den har IKKE noget at gøre med MSN Messenger, det er kun til at
man kan sende beskeder til andre computere vha NET SEND. Hvis du
ikke bruger NET SEND, eller ikke aner hvad det er, så kan du roligt
deaktivere tjenesten messenger.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : jakob

Dato : 11-08-05 15:51

Kent Friis wrote:

> [...]
> man kan sende beskeder til andre computere vha NET SEND. Hvis du
> ikke bruger NET SEND, eller ikke aner hvad det er, så kan du roligt

Oki. Hermed gjort Tak for svaret.

/Jakob

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-08-05 20:31

jakob wrote:
> Messenger-servicen. Har den KUN (eller overhovedet) noget at gøre med
> MSN Messenger? Dvs at hvis man ikke bruger MSN så kan man roligt
> deaktivere den?

Som Kent Friis skrev, har Messenger-servicen intet med MSN Messenger at
gøre.

> [...]
> dit tilfælde. Hvilke forudsætninger kræver det? Hvilke programmer bruger
> man? Hvor kan man læse om hvordan man gør?

Mht. pakkesnifning, så skal du simpelthen bare anskaffe dig et program
som kan gøre det. Der findes flere gratis, heriblandt Packetyzer og
Ethereal. Du skal være opmærksom på den lovmæssige del af det, hvis du
modtager trafik, som ikke er til din maskine (fx hvis du bruger en hub).

--
Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-08-05 14:36

Den 10-08-05 15.11 skrev ab© følgende:
> Ved opstart af min datters PC (Windows2000) fremkommer flere fejl, hvor der
> henvises til, at man skal gå på følgende adr. for at løse problemet:

> Der må være tale om en art spy-programmer ?

En eller anden form for malware er det jo nok. Microsoft står i hvert
fald ikke bag henvisningerne til de pågældende sider.

Ignorer teksten i advarslerne, se dem i stedet for som advarsler om at
computeren trænger stærkt til at blive afluset. Gennemgå computeren med
antivirusprogram og antispywareprogram (se evt. nedennævnte sider), og
hjælper det ikke på problemet, så overvej kraftigt en geninstallation af
Windows.

Gratis antivirus:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg.html

Råd til fjernelse af spyware:
http://kimludvigsen.dk/tips-sikkerhed-spyware.html

Gratis programmer til fjernelse af spyware:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-spyware.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : ab©

Dato : 10-08-05 18:16

> [...]
> antivirusprogram og antispywareprogram (se evt. nedennævnte sider), og
> hjælper det ikke på problemet, så overvej kraftigt en geninstallation af

Ja, det var også min første tanke (bortset fra at geninstallere), for der er
tale om en nyinstallering, med Antivir som antivirus, Spy-Sweeper
(trial-ver), Adaware og Spy-Bot - hjemme hos os selv var der ingen problemer
(vi har forbindelsen gennem 2 routere, firewall m.v.), men da hun kom hjem
til sig selv med sin PC og sluttede forbindelsen til via et ADSL-modem
dukkede problemet op og fik faktisk W2K til at gå ned / blokere - tager hun
ADSL-forbindelsen fra igen kører systemet igen

ab (-c:)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-08-05 19:45

Den 10-08-05 19.15 skrev ab© følgende:

> Ja, det var også min første tanke (bortset fra at geninstallere), for der er
> tale om en nyinstallering

Hvis det er tjenesten Messenger - som andre har gættet - kan hun slå den
fra:

> Klik på Start => Højreklik på Denne computer => Administrer =>
> Tjenester og programmer => Tjenester => dobbeltklik på Messenger
> => vælg Deaktiveret ud for Starttype.

Hvis det er tjenesten Messenger, bør det fremgå af titelbjælken på
vinduet med den pågældende advarsel. Bemærk, at tjenesten Messenger ikke
er det samme som Windows Messenger eller MSN Messenger. Hun har
sandsynligvis ikke noget at bruge tjenesten Messenger til, så hun kan
roligt slå den fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at