Peugeot Partner 1,9 D, tætning ved drivaks~
Fra : aksel_k

Dato : 10-08-05 06:39

Da jeg havde fjederben adskilt for at skifte toplejer, glemte jeg at
sikre drivakslen mod at den dlider ud af gearkassen.
Nu er tætningen imidlertid blevet utæt så der drypper gearolie ud.
Er der en der har en beskrivelse af hvordan man udskifter denne
tætning?

Fra : bilr

Dato : 10-08-05 12:22

aksel_k skrev:

> [...]
> Nu er tætningen imidlertid blevet utæt så der drypper gearolie ud.
> Er der en der har en beskrivelse af hvordan man udskifter denne

Der er tale om en simpel simmerring, -i daglig tale en pakdåse.
De koster i omegnen af 25 kr. f.eks. hos

http://www.skovgaard-schmidt.dk/

Tap olien af. (Ellers løber det alligevel ud)
Hiv drivakslen ud. (Kræver afmontering af bærekugle)
Vip den gamle pakdåse ud med en skruetrækker.
Slå forsigtigt den nye på plads. Brug en cylinderformet ting, der
passer i diameter.
Giv "læben" i pakdåsen lidt olie, og monter forsigtigt (!) drivakslen
igen.

Husk til slut at fylde olie på gearkassen.

bilr

Fra : aksel_k

Dato : 10-08-05 20:16

Tak for hjælpen, det lyder overkommeligt.

mvh
Aksel