Når mails ikke frem til bcc-modtagere?
Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-08-05 01:09

Jeg har postet nogle mails til mig selv med andre folks e-mailadresser i
"bcc"-feltet, men jeg har ikke modtaget helt så mange responser som
forventet.

Er der evt. problemer med, at danske ISP'er eller folks mailopsætninger
sorterer mails fra, fordi modtagerens mailadresse ikke er angivet i
"til"-feltet? Svar gerne med angivelse af procentsatser eller ISP'er.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 10-08-05 10:27

Kasper Jensen <kasperjensen@post.tele.dk> wrote:
> Jeg har postet nogle mails til mig selv med andre folks e-mailadresser i
> "bcc"-feltet, men jeg har ikke modtaget helt så mange responser som
> forventet.

Så er dine modtagere mere sløve end du har forventet

> Er der evt. problemer med, at danske ISP'er eller folks mailopsætninger
> sorterer mails fra, fordi modtagerens mailadresse ikke er angivet i
> "til"-feltet? Svar gerne med angivelse af procentsatser eller ISP'er.

Nej, ikke som den eneste betingelse. Så var der ingen mail-lister der
fungerede.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-08-05 10:47

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> writes:

> Jeg har postet nogle mails til mig selv med andre folks e-mailadresser
> i "bcc"-feltet, men jeg har ikke modtaget helt så mange responser som
> forventet.

Har du prøvet at snakke med dem du sender til?

Hvis jeg modtager en mail og jeg ikke er i til-feltet, så er det ikke
en mail jeg skal svare på og hvis jeg ikke kan se hvorfor mailen er
landet i min mailboks trækker det hen imod spam eller en
fejlleverance.

Hvis jeg forventer svar fra folk skriver jeg dem i til-feltet eller
også vidersender jeg den oprindelige mail sammen med en kommentar
efterfølgende. Bcc er slet ikke nogeet jeg bruger.

Det er meget uspecificeret hvordan Bcc skal opføre sig. Det er vist
eksplicit tilladt at fjerne det, at sende hele Bcc-feltet til dem der
står i bcc-feltet og at sende et bcc-felt med den enkelte
bcc-modtager i. (Det er lang tid siden jeg har nærlæst det afsnit af
RFC'erne, det kan være helt tilbage fra før rfc2822 og jeg kan huske
en smule forkert)

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 10-08-05 11:37

On Wed, 10 Aug 2005 02:09:08 +0200, Kasper Jensen wrote:

> Svar gerne med angivelse af procentsatser eller ISP'er.

Ja, klart, jeg laver lige en rapport med en fin tabel til dig -
skal du have piecharts eller noget andet grafik på også?

Det mest sandsynlige er, at dine mails bare er blevet fanget af
diverse spam-filtre, så folk ikke har set dem.

--
Stig