Dykning i Thailand
Fra : Laskedyret

Dato : 09-08-05 23:34

Nogen som kan anbefale nogle gode dykkercentre på ko samui?

eller fraråde nogen

takker

Fra : Sjak

Dato : 10-08-05 11:42

"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen som kan anbefale nogle gode dykkercentre på ko samui?
>
> eller fraråde nogen
>
> takker

Kære Takker!

Jeg var der i foråret, efter at havde dykket på Ko Tao, men var ikke ude at
dykke fra Ko Samui. Jeg bemærkede bare alle skiltene reklamerede for turer
der gik til de samme sites, som jeg havde dykket på ved Ko Tao. Jeg tror
ikke der er ret meget at dykke efter omkring Ko Samui. Tag i stedet færgen
til Ko Tao nogle dage, der er rigtig skønt, og så dykke der fra.

Mvh
Søren Jakobsen

Fra : Thomas VJ

Dato : 10-08-05 14:09

"Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke der er ret meget at dykke efter omkring Ko Samui. Tag i stedet færgen
> til Ko Tao nogle dage, der er rigtig skønt, og så dykke der fra.

Det er nemlig helt korrekt. Der er kun et par få halvdårlige divesites ved
Koh Samui. Når dykkercentrene fra Koh Samui tager ud på gode dyk ligger de
enten ved nationalparken (ovre mod fastlandet), hvor der næsten altid er
rimelig hård strøm og dårlig sigt, til Sail Rock som ligger på den nordlige
side af Koh Phangan eller Koh Tao.
Så jeg er helt enig med Søren. Hvis du skal til Koh Samui og dykke så lad
være. Tag i stedet færgen (eller en speedbåd) til Koh Tao og bo der mens du
dykker.

--
Mvh, Thomas VJ
http://www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Peter Braun

Dato : 10-08-05 21:49

Som de andre siger, så er det Koh Tao tingene sker på. Jeg boede selv på
Samui sidste år, men alle mine ture gik til sites ved Koh Tao. 1½ time i
speedbåd eller 6 timer med en dårlig langsom båd (noget værre skrammel -
brød sammen flere gange. Kan ikke anbefales)

Af dykkersteder foretrak jeg klart Chumpon Pinnacle . Fedt dyk - så bl.a. 3
stk. black tipped reef sharks på ca. 2½ meters længde

Sig til hvis du har brug for yderligere info, så graver jeg min logbog frem

Hygge

Peter

Fra : Laskedyret

Dato : 11-08-05 08:43