Aeroflot - nye tider ??
Fra : JMN

Dato : 09-08-05 17:46

Hej

Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.

Nu har jeg så set på AltRejsers hjemmeside at det
åbenbart er nye tider for Aeroflot (skriver).

Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.

Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?

vh.
JMN

Fra : Ole

Dato : 09-08-05 19:42

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?

Der skulle efter sigende have kommet nye boller på suppen, men det er efter
sigende. Jeg har ikke selv fløjet med Aeroflot.

Ole

Fra : Aksel

Dato : 09-08-05 19:56

> [...]
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?

Jeg har ofte fløjet med Aeroflot, både før og nu.
Tidligere tiders Tupolev fly var ikke særlig komfortable, men der var ikke
noget i vejen med sikkerheden.

Nu flyver de Airbus, og serviceniveauet er meget højere end hos SAS.
Sidste gang jeg fløj en 4 timers tur med SAS serverede de en slatten
sandwich, Aeroflot serverer rigtig mad mellem CPH og Moskva.

Hilsen Aksel

Fra : Jette

Dato : 09-08-05 20:58

Aksel <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:
[snip]
> Nu flyver de Airbus, og serviceniveauet er meget højere end hos SAS.
> Sidste gang jeg fløj en 4 timers tur med SAS serverede de en slatten
> sandwich, Aeroflot serverer rigtig mad mellem CPH og Moskva.

Jeg har også fløjet med Aeroflot til og fra Moska og sjældnet har jeg set et
flottere fly. Der var f.eks. masser af benplads og komfortable sæder og det
var vel at mærke på turistklasse. Derimod var den maskine der fløj os videre
til Kathmandu i Nepal var et lille bitte fly hvor vi allesammen var stuvet
sammen som sild i en tønde. Men det skal understreges at sikkerheden var i
top på hele rejsen.

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Mads

Dato : 10-08-05 07:11

Jette wrote:
> [...]
> sammen som sild i en tønde. Men det skal understreges at sikkerheden var i

Dumt spørgsmål, men hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden
så godt?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Carl Dragert

Dato : 10-08-05 09:45

"Mads" <mads@iname.com> wrote in message

> Dumt spørgsmål, men hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden så
> godt?

Ingen huller i skroget, og kabinepersonalet så ikke nervøse ud

Fra : Aksel

Dato : 10-08-05 19:51

> Dumt spørgsmål, men hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden så
> godt?
>
> Venlig hilsen
> Mads

Jeg har fløjet med Balkan (før 1989) og Afrika selskaber, så jeg ved hvordan
"usikre" fly ser ud.

Hilsen Aksel

Fra : Carl Dragert

Dato : 10-08-05 20:55

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Jeg har fløjet med Balkan (før 1989) og Afrika selskaber, så jeg ved
> hvordan "usikre" fly ser ud.

Vil du dele din viden om hvad man skal se efter i sin vurdering af
sikkerheden?

mvh Carl

Fra : Aksel

Dato : 11-08-05 21:02

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> skrev i en meddelelse
> "Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Vil du dele din viden om hvad man skal se efter i sin vurdering af
> sikkerheden?
>
> mvh Carl

Jeg har ikke nogle specifikke "regler", men flyenes generelle
vedligeholdesesstandard ligger højt på min liste sammen med følelsen af om
besætningen virker kompetent, jeg lægger også mærke til om start og landing
foretages professionelt. ( jeg ved selvfølgelig at de ældre russiskbyggede
fly ofte har højere landingshastighed end vestlige typer som har bedre
flapsystemer).

Hilsen Aksel

Fra : Steen Johansen

Dato : 11-08-05 23:54

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> landing foretages professionelt. ( jeg ved selvfølgelig at de ældre
> russiskbyggede fly ofte har højere landingshastighed end vestlige typer

Forskellen på international flyvning er makaten uden på flyveren
Al international flyvning er under streng kontrol
Alt andet snak, bør foretages på div ammestuer
MvH Steen

Fra : Trent Stensnes

Dato : 12-08-05 02:45

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> jeg lægger også mærke til om start og landing foretages professionelt.
> Hilsen Aksel

Ingen som sitter bak i flyet kan si om en landing er "professionell" eller
ikke.

Fra : Aksel

Dato : 12-08-05 20:20

"Trent Stensnes" <some@one.org> skrev i en meddelelse

> "Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Ingen som sitter bak i flyet kan si om en landing er "professionell" eller
> ikke.

Det er muligt at man ikke kan sige om en landing er professionel, men hvis
maskinen hopper hen ad banen som en kænguru vil jeg ikke betegne det som
professionelt.

Hilsen Aksel

Fra : Trent Stensnes

Dato : 13-08-05 03:38

> [...]

> maskinen hopper hen ad banen som en kænguru vil jeg ikke betegne det som

Mener ikke å starte en krangel her, men du prater tull. En "kenguru" landing
har ikke noe med pilotens ferdigheter å gjøre, men skyldes vindforhold.
Mulig det er enklere vindforhold i Danmark, men ta deg noen flyturer i Norge
på vinterstid. Litt hopp og sprett under landing er ikke helt uvanlig. Hvis
du mener det er et tegn på dårlig ferdigheter for et helt flyselskap bør du
holde deg langt unna SAS. Jeg har hatt noen kenguru landinger med de.

Et par eksempler på landing under vanskelig vindforhold:
http://flightlevel350.com/viewer.php?id=116&rating=yes

http://flightlevel350.com/viewer.php?id=1569&rating=yes

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-08-05 22:11

Mads <mads@iname.com> skrev....

> hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden
> så godt?

Arbejder med flyhandling i CPH.

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-08-05 21:04

> [...]
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?

Østen med dem!
Lang ventetid i Moskva ellers super!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-08-05 22:15

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev....

> Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.

Sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssigt er Aeroflot fuldt på højde med
de store europæiske selskaber.

Førhen havde de selv visse reservedele med når de fløj på CPH(for at
spare vedligeholdelsesomkostninger), selvom det skulle være en skrøne
at den vigtigste kvalifikation for en chef purser hos Aeroflot, var
en uddannelse som lastvognsmekaniker

Som andre har nævnt flyver de med en nyere Airbus på CPH, og generelt
har hele flyselskabet fået et gevaldigt løft siden tiden som
statsligt flyselskab.

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-08-05 10:33

"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?

Vi fløj til Kuala Lumpur med dem for nogle år siden. Selve flyturen var
fuldt på højde med andre selskaber, men Moskva lufthavn er den kedeligste
jeg nogen sinde har tilbragt 8 timer i. Og alle restauranter og butikker
lukkede tilmed kl. 20. Ærgerligt når man skal flyve kl. 00.30

Men prisen taget i betragtning er det jo en ganske udmærket timeløn for at
sidde på sine flade

Keller

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-08-05 10:35

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message

> Men prisen taget i betragtning er det jo en ganske udmærket timeløn for at
> sidde på sine flade

Faldt faktisk lige over 2 returbilletter til BKK i går til 8000 i alt fra
medio januar til medio februar. Man skal ikke tjekke den slags med mindre
man ved man skal afsted, nu trækker det helt vildt

Keller

Fra : Steen Johansen

Dato : 10-08-05 15:20

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medio januar til medio februar. Man skal ikke tjekke den slags med mindre
> man ved man skal afsted, nu trækker det helt vildt

13 timer i Moskva er en ren gyser
Mvh Steen

Fra : Jette

Dato : 10-08-05 21:54

Steen Johansen <steenbelle@galnet.dk> wrote:
> 13 timer i Moskva er en ren gyser

Jeg synes de 9 timer jeg tilbragte der var rigeligt. Større hul i jorden
skal man lede længe efter.

Med venlig hilsen
Jette

Fra : John

Dato : 11-08-05 14:59

Jette skrev:

> Jeg synes de 9 timer jeg tilbragte der var rigeligt. Større hul i jorden
> skal man lede længe efter.

Det skulle da lige være lufthavnen ved Venedig.

Aldrig har jeg oplevet en så kedelig lufthavn (jeg har også været i den
i Moskva) og en så ringe service.

Mvh

John