Aprillia Rally renoveringsprojekt (problem~
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-08-05 12:08

Hej i gruppen,

Har en gammel (1996) Aprillia Rally, som har kørt sommer og vinter (til
job)
men de sidste par år stort set ikke være brugt.

Har nu skiftet en masse slidte og defekte dele ud. Og den kører for så
vidt
fint nok. Men der er problem.

Den vil ikke starte på elstarter, den snurre fint og er lige ved at
starte,
men gør det ikke.

Hvis jeg jogger maks 2 gange på kickstart starter motor.

Ting der er skiftet eller har været prøvet (godt vi har Thansen)

Tændrør + hætte
Tændspole
CDI boks
Spændingsregulator
Luftfilter + hus
Cylinder + stempel (har dog nu kørt ca 1000km)
Nyt Batteri (fuldt opladet)

Udstødning er den helt billige fra Thansen (har dog kørt flere år med
dette)

Kan ikke finde på mere, har i et bud på hvad der kan være galt

mvh Johnny Haugaard

Fra : Highserver

Dato : 09-08-05 20:32

Hej Johnny

Det kan være du skulle tjekke om dit nye batt. har samme Ampere som det
orig.
og evt. en ny starter.
Du kan også prøve at lave en extra stelledning fra batt. til motor nær
starteren

Dit starterrelæ skal også være ok.

Hilsen Jakob.

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-08-05 20:58

Hej igen.

Det jeg har konstateret i mellemtiden er at gnist på tændrør ikke er særlig
kraftig. Men alligevel nok til at slå motor igang på kickstarter. Men
åbenbart for lidt når elstart bruges.

Jeg har jo haft skiftet næsten alt i tændnings systemet, så jeg er lidt
overrasket over den "svage" gnist.

Kan det være "stator" i svinghjulet der laver for lidt spænding til tændings
systemet. ????

Hvordan kan jeg evt. checke det. Det er det eneste jeg ikke har haft fat i
endnu. Da jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved det.

Gode ideer ????

mvh Johnny Haugaard

Fra : NoShyGuy

Dato : 10-08-05 07:56

Din elektrode på tændrøret skal nok tættere sammen.
Jeg skiftede CDIen på en Zip jeg skulle lave og det ændrede ingenting.
Tjek dit svinghjul og se om det rustet.
Se også efter på din tændspole ( sidder mellem CDI og tændrør ) om der
er gode forbindelser.
Den Rally jeg havde ( samme årgang ca. ) der var ledninger rustet
indeni.

Elektroderne skal være 0.6mm imellem og tjek dit ledningsnet for rustne
ledninger. Normalt er en ledning blød
men finder du en ledningen som er stiv et sted på ledningen og ikke
andre steder på ledningen så er den rustet på det stive sted. Den skal
så skiftes. Som en anden tidligere sagde så sørg for en god
stelforbindelse.
Se på din startermotor om kablerne og stikkene er rustet.

http://www.kandu.dk/