Operation-X i aften - Om politi og fart :o~
Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 07:51

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=379834

....det sjoveste kunne være, at installere en måler i en tilfældig bilists
bil, som mener at han/hun altid overholder fartgrænserne, og så se en uge
efter hvor mange millioner han/hun ville skylde hvis der var konstant
overvågning! - De kunne starte med alle medarbejdere i Rådet for større
færdselssikkerhed, og derefter alle politikernes privatbiler.

Fra : Basil

Dato : 09-08-05 08:04

Thomas H. wrote:
> [...]
> overvågning! - De kunne starte med alle medarbejdere i Rådet for større
> færdselssikkerhed, og derefter alle politikernes privatbiler.

»Det er jo vanskeligt at påstå, at vi har en stor præventiv effekt, når vi
år efter år øger antallet af afgifter. Så ser det ud, som om der er et eller
andet, der er gået galt. Det kan være os, der ikke informerer
tilstrækkeligt, eller der er måske visse områder i visse tidsperioder, hvor
der ikke er nok pladser. Det kan også være, at folk bare er ligeglade og
tager chancen,« mener direktør Anders Møller.

Av, den er svær.
Kunne det være at der i KBH mangler ca 10-20000 parkeringspladser ?
Nej, det er for nemt, det må være noget andet
Kai

Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 08:18

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> Av, den er svær.
> Kunne det være at der i KBH mangler ca 10-20000 parkeringspladser ?
> Nej, det er for nemt, det må være noget andet

Ja det er lidt chokerende.... Sidst jeg skulle i Tivoli i min ferie brugte
jeg 30 min. på at finde en plads, ALLE parkeringshuse var fulde, og jeg
drønede rundt i deres gader for at finde en plads i 30 min., 5 min. mere var
jeg kørt hjem, og det eneste de havde fået ud af mit besøg var 35 minutters
forurening.

Fra : Jan

Dato : 09-08-05 08:32

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
, det må være noget andet

> [...]
var
> jeg kørt hjem, og det eneste de havde fået ud af mit besøg var 35

Lidt det samme her på Frederiksberg. Her har de også fjernet en del
P-pladser og samtidigt indsvævrer de vejene så bilerne holder i kø konstant
og samtidigt brokker de sig over forurening.
Den bedste FRB kommune har lavet var da de lavede Nordre Fasanvej om ved
Solbjerg St.. Den blev så smal at der ikke var plads til busserne. Det
kostede lige 5-7 mill. at lave vejen bredere igen.

Men Operation X, den skal jeg da lige se.

Fra : Mikael L

Dato : 09-08-05 08:47

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var
> jeg kørt hjem, og det eneste de havde fået ud af mit besøg var 35

Jep og det husker du så til næste gang hvor du så tager toget ind til
Tivoli, det går lige til døren og så kan du samtidig få dig en kold fadøl i
Tivoli.
På den måde har du så støttet den offentlige transport og du har ikke
forurenet så meget med din privatbil

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 09:01

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tivoli.
> På den måde har du så støttet den offentlige transport og du har ikke

SKRID! Jeg nægter at følges med Søren Pilmark, desuden skulle vi også 4
andre steder den dag, og havde bilen fyldt med varer.

Fra : Mikael L

Dato : 09-08-05 09:18

> "Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> SKRID! Jeg nægter at følges med Søren Pilmark, desuden skulle vi også 4
> andre steder den dag, og havde bilen fyldt med varer.

Jeg tror nu ellers at Søren Pilmark er flink nok, og hvis I var 4 andre der
skulle afsted har I jo været 5 i alt og så havde I da siddet meget bedre i
et tog, så kunne I også kigge på hinanden mens I talte sammen.
I har formentlig heller ikke haft varer nok til at 5 mennesker ikke har
kunne bære dem, eller de kunne have ligget i en bagagebox på hovedbanegården
mens I var i Tivoli.

Mikael

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-05 09:24

Mikael L wrote:
> [...]
> kunne bære dem, eller de kunne have ligget i en bagagebox på hovedbanegården

Hvis og hvis, min r*v er spids...
Mon ikke udgifterne til billetter til bus og S-tog for 4-5 mennesker,
plus leje af skab på hovedbanen, snildt kunne dække P-afgiften?
Offentlig transport er noget man tager af nød, ikke af lyst.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-08-05 09:41

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42f86830$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> P-afgiften?
> Offentlig transport er noget man tager af nød, ikke af lyst.

Der er jeg i princippet helt enig (men her i Jylland er der jo
som oftest også god plads til at parkere ...)

Mine forældre bor derimod i Roskilde og når jeg er på besøg
der tager vi (relativt) ofte i Tivoli og spiser (det synes de er
vældig smart) og så tager vi toget for nemhedens skyld. Det
tager omtrent den samme tid og man slipper for at ræse rundt i
halve timer for at finde en p-plads (og diskutere hvem der skal
køre hjem igen). Økonomisk kan det dog næppe svare sig for
4 mand at tage toget.
Det hjælper selvfølgelig også at man kan gå til stationen i Roskilde
på ~7 minutter.

/Jakob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-05 10:05

Jakob Jeppesen wrote:

> Det hjælper selvfølgelig også at man kan gå til stationen i Roskilde
> på ~7 minutter.

Og at man kan gå fra Hovedbanegården til Tivoli på 2 min. :)
Det havde nok været noget andet hvis man skulle fra Svogerslev til en
eller anden adresse i indre Vanløse.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-08-05 10:19

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42f871ab$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...

> Og at man kan gå fra Hovedbanegården til Tivoli på 2 min. :)
> Det havde nok været noget andet hvis man skulle fra Svogerslev til en eller anden adresse i indre Vanløse.

Ganske givet, men i indre Vanløse er parkeringsproblemerne
vel også knap så udbredte som omkring Tivoli og indre by.

/Jakob

Fra : Tøsen

Dato : 09-08-05 14:39

> [...]
> leje af skab på hovedbanen, snildt kunne dække P-afgiften?
> Offentlig transport er noget man tager af nød, ikke af lyst.

Kan fortælle at når turen går fra Vorbasse til tivoli så er det ved 3
personer billigere at jumpe toget frem og tilbage

Noget andet er så at det er endnu billigere at race i sierraen til
Heidepark hvis man tager prisen med indgang og turpas til Tivoli/Heidepark
med beregning

OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 09-08-05 16:41

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> Noget andet er så at det er endnu billigere at race i sierraen til
> Heidepark hvis man tager prisen med indgang og turpas til Tivoli/Heidepark
> med beregning

Og sjovere at tage i Heidepark.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 10:24

> [...]

> I har formentlig heller ikke haft varer nok til at 5 mennesker ikke har
> kunne bære dem, eller de kunne have ligget i en bagagebox på

Du stopper!!
....jeg betaler 50.000 om året for at ha' en bil, så er det en dårlig
forretning ikke at bruge den!!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-08-05 15:59

Thomas H. wrote:

> Du stopper!!
> ...jeg betaler 50.000 om året for at ha' en bil, så er det en dårlig
> forretning ikke at bruge den!!

50000,- om året ?
Hvad inkluderer det ?
Jeg betaler selv langt under det halve og undrer mig lidt, hvordan du kommer
så højt op.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 20:40

> 50000,- om året ?
> Hvad inkluderer det ?
> Jeg betaler selv langt under det halve og undrer mig lidt, hvordan du
> kommer så højt op.

....det bruger jeg nok heller ikke lige for tiden, men jeg regnede mig da
frem til noget lign. engang med 10-12.000 i afskrivning, 15-20.000 i benzin,
10-15.000 i forsikring og så dæk, andre reservedele og service...
Så ja, det er nok lidt billigere i dag, men slet ikke urealistisk for nogle
år tlbage

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-08-05 07:49

Thomas H. wrote:

> [...]
> i benzin, 10-15.000 i forsikring og så dæk, andre reservedele og
> service... Så ja, det er nok lidt billigere i dag, men slet ikke

Næh, det kan jeg godt se.
Det løber hurtigt op
For mit eget vedkommende, så "kender" jeg ikke ordet afskrivning
Benzin bruger jeg vel ca. 10000 kr. på pr. år (det er højt sat), forsikring
koster 2100 pr. år, vægtafgift koster ca. 2600 årligt og reservedelene får
jeg til en rigtig god pris
Den eneste "dyre" rep. jeg nogensinde har haft, var her i sommerferien, hvor
jeg måtte på værksted i Tyskland og det blev 550,- euro (ærgerlige penge når
man selv kunne have lavet det for langt under det halve derhjemme )
Den store forskel er jo nok, at jeg altid har kørt rundt i nogle gamle
æsker, hvor afskrivning stort set ikke eksisterer, og så at jeg er blevet
født med sorte fingre
Og så ellers leve efter mottoet "Køb billigt, sælg dyrt"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-08-05 09:03

> På den måde har du så støttet den offentlige transport og du har ikke
> forurenet så meget med din privatbil

Det er jo netop det, der er så latterligt, og som de grønne ekstremister
ikke forstår:

Hvis du piller bilen ud af vores samfund, vil du nedsætte den økonomiske
vækt i så høj grad, at nedsættelsen af forureningen vil blive drastik
forsinket - og måske vil forureningen ligefrem stige.

De grønne ekstremister tror, at penge er noget, som man trykker i
Nationalbanken, og at de grimme og onde mennesker, der kører bil (og ofte
har et arbejde, der ikke er finansieret af skattekroner), faktisk skaber
grundlaget for øget velstand, forskning og bedre miljø.

I øvrigt forurener en bil stort set ikke i dag - bortset fra CO2, og CO2
kommer langt overvejende fra industri mm.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-05 09:06

Jan W Nielsen wrote:

> I øvrigt forurener en bil stort set ikke i dag - bortset fra CO2, og CO2
> kommer langt overvejende fra industri mm.

Nej sjovt nok læste jeg også noget om forurening med sodpartikler:

Ca. 20% af DK's forurening fra sodpartikler stammer fra
transportsektoren. 50% (halvdelen!!!) stammer fra "de grønne" der fyrer
med naturens egne materialer i deres kakkelovne! Det er ved at blive et
reelt problem.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-05 09:16

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> transportsektoren. 50% (halvdelen!!!) stammer fra "de grønne" der fyrer
> med naturens egne materialer i deres kakkelovne! Det er ved at blive et

Og så lige for at lægge lidt vægt bag mine påstande:
<http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=219679>
<http://www.dmu.dk/Udgivelser/DMUNyt+%28nyhedsbrev%29/DMUNyt+19/br%C3%A6ndefyring.htm>

Så hvis du sidder i fodformet rundkreds derhjemme, og afbrænder
økologiske røgelsespinde og biodynamisk pindebrænde, så kan du godt
flette næbbet!

Fra : Basil

Dato : 09-08-05 09:34

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
>
> Så hvis du sidder i fodformet rundkreds derhjemme, og afbrænder
> økologiske røgelsespinde og biodynamisk pindebrænde, så kan du godt

ROFL ROFL ROFL

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-08-05 09:15

> Det er jo netop det, der er så latterligt, og som de grønne ekstremister
> ikke forstår:

Men rent bortset fra det - synes du det er sjovt at skulle bruge en halv
times tid på at finde en parkeringsplads, alt imens adrenalinniveauet
stiger ? - og argumentet med råderum til x antal fadøl synes jeg er meget
overbevisende
Boede jeg i umiddelbar nærhed af hovedstaden (gud forbyde at dette skulle
ske!), ville jeg til enhver tid tage toget når jeg skulle ind i midtbyen.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-08-05 09:17

Andreas M. Hansen wrote:

> Boede jeg i umiddelbar nærhed af hovedstaden (gud forbyde at dette skulle
> ske!), ville jeg til enhver tid tage toget når jeg skulle ind i midtbyen.

Nej du ville ikke...

Fra : Jan

Dato : 09-08-05 09:18

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ske!), ville jeg til enhver tid tage toget når jeg skulle ind i midtbyen.

Hvis altså toget kører !!!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-08-05 09:20

> Men rent bortset fra det - synes du det er sjovt at skulle bruge en halv
> times tid på at finde en parkeringsplads, alt imens adrenalinniveauet
> stiger ?

Nej, og jeg synes også, det er åndssvagt, at Københavns Kommune decideret
programmerer røde bølger ind i lyskrydsene, så folk skal bremse og sætte
igang konstant. Dette ødelægger både bilerne, den rene luft, den behaglige
stilhed og trafikanternes humør.

> Boede jeg i umiddelbar nærhed af hovedstaden (gud forbyde at dette skulle
> ske!), ville jeg til enhver tid tage toget når jeg skulle ind i midtbyen.

Ja, såfremt du også måtte bo i nærheden af en station....det sørgelige er jo
i øvrigt, at der er folk, der BOR i København, og som kommunen
tilsyneladende prøver at smide ud......så kan de naturligvis også få nogle
flere ind til byerne med lave indtægter, så de igen får problemer med
skattegrundlaget. Netop byens procentvise mange
lavindkomster/overførselsindkomster er jo et problem for
hovedstaden....ligesom man er ked af, at mange butikker vælger placeringen i
storcentrene fremfor i gaderne...

/Jan W Nielsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-08-05 20:28

Operation-X er nu veloverstået. En god kritisk reportage af den udøvende
magt som burde være forbilleder for os andre.

Men irriterende at journalisten ikke kunne lektien 100%. I en klip følger de
fotovognen som kører omkring 60 km/t i en max. 40 km/t zone som er skiltet
ved en blå firkantet skilt med børn og lignende påtegnet. Netop den
firkantede blå skilt er blot vejledende og ikke et fartbegrænsing som de
traditionelle runde røde/hvide fartskilte.

En anden detalje, journalisten anklager fotovognen for at køre 100 km/t hvor
der er 80 kmt/t begrænsning. Men journalisten har nok ikke taget højde for
speedometerfejlvisningen på sin egen bil. Fotovognen har givetvis kørt for
hurtigt, men ikke 100 km/t, snarere 90 km/t. Det lugter lidt af
BT/Ekstrablad...

Operation-X skulle måske også udsættes for en par kritiske øjne

Mvh

Emil

Fra : Brian

Dato : 09-08-05 20:33

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> taget højde for speedometerfejlvisningen på sin egen bil. Fotovognen
> har givetvis kørt for hurtigt, men ikke 100 km/t, snarere 90 km/t.

Lige netop de to ting bed jeg også mærke i - men de fleste lægger nok ikke
mærke til det, hvilket gør det til en god "historie"

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 09-08-05 20:37

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Lige netop de to ting bed jeg også mærke i - men de fleste lægger nok ikke
> mærke til det, hvilket gør det til en god "historie"

Det kan ikke være det gode eksempel - som en tjenestemand skal udvise - at
køre markant stærkere, end tavlen viser:
Område med fartdæmpning
Tavlen angiver et område, hvor kørebanen er indrettet således, at den ikke
er egnet til kørsel med højere hastighed end den angivne.

Fra : Deaster

Dato : 10-08-05 08:19

Brian wrote:

> Lige netop de to ting bed jeg også mærke i - men de fleste lægger nok
> ikke mærke til det, hvilket gør det til en god "historie"

Høhø, jeg syntes det var sjovere da de interviewede en politimester fra
Sønderborg tror jeg det var, om de københavnske parkeringsvagter som eks.
standsede i Store Kongensgade for at dele afgifter ud selv om der var
standsningsfordbud på det tidspunkt de gjorde det. Så siger politimesteren
søreme, frit efter hukommelsen: "Nu er de jo to personer i bilen hvorfor
standser de ikke bare og sætter den ene af mens den anden parkerer et andet
sted." Øhhh, var det ikke lige standsningsforbud de sad og snakkede om ?

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-08-05 08:22

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
andet
> sted." Øhhh, var det ikke lige standsningsforbud de sad og snakkede om ?

Ja det udløste også en "Doooh" herfra
....i øvrigt synes jeg også at indslaget med Carsten Nonbo var kanon, fedt at
han ikke prøvede at snakke uden om, men indrømmede straks at det var galt.

Fra : Deaster

Dato : 10-08-05 08:48

Thomas H. wrote:
> [...]
> ...i øvrigt synes jeg også at indslaget med Carsten Nonbo var kanon,
> fedt at han ikke prøvede at snakke uden om, men indrømmede straks at

Jep, og han er åbenbart også tidligere færdselsbetjent og når han ikke
fatter en meter af det, sååå. De to af dem kunne jeg dog godt fatte, men den
inde i Dronninge gården med KN undtaget osv. har jeg aldrig forstået en brik
af selvom jeg arbejder næsten lige ved siden af.

Mvh
Deaster

Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 20:37

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt af BT/Ekstrablad...
>
> Operation-X skulle måske også udsættes for en par kritiske øjne

Ja de små ting så jeg også, men ellers et ok udført program synes jeg!
Men jeg synes da det er rart at se, at selv betjente kører 70-80 på den vej
jeg kører det samme på hver dag, så mangler vi bare at alle dem uden
jordforbindelse indser at det ER en pengemaskine, når man fra den ene dag
til den anden, begynder at kriminalisere helt almindelige borgere fordi de
de 5-10 km/t hurtigere en den generelle grænse .....eller i det mindste
stopper med at undre sig over, at SÅ mange flere er blevet kriminelle, efter
de satte sig for at dele bøder ud i flueknepper-størrelsen.

....i øvrigt synes jeg at alle programmer der udstiller de svin til private
parkeringsselskaber, er fede

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-08-05 21:04

"Thomas H." skriver:

> Ja de små ting så jeg også, men ellers et ok udført program synes jeg!

Helt ærligt. Camilla OTtesen på Bornholm på DR1 var sku mere
spændende...

> Men jeg synes da det er rart at se, at selv betjente kører 70-80 på den vej

De er ganske almindelig mennesker som du og jeg.

www.kinagrill.dk ?

> ...i øvrigt synes jeg at alle programmer der udstiller de svin til private
> parkeringsselskaber, er fede

Flyt dog herud på landet. Der huserer ikke vagtværn...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-08-05 22:29

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev

> Operation-X er nu veloverstået. En god kritisk reportage af den udøvende
> magt som burde være forbilleder for os andre.

Og resultatet så jeg idag.

På vej fra Slagelse kom jeg til at køre bag en nyere bil, der til min undren
kørte i underkanten af 80km/t.
Jeg har for et par uger siden kontroleret mit speedometer med GPS, så jeg
kender den reelle fart med min nuværende dækmontering.

Jeg valgte at blive bag ham, selv om jeg helst kører 80-85 for ikke at sinke
trafikken.

Men ikke så længe efter samlede vi en mindre kø, så jeg besluttede at
overhale, og ganske rigtigt, det var en uniformeret betjent i en civil bil.

Altså fra nu af og ind i den nærmeste fremtid, vil alle betjente formentlig
køre 80Km/t på landevej, ifølge _speedometervisningen_

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-08-05 00:10

> Altså fra nu af og ind i den nærmeste fremtid, vil alle betjente
> formentlig
> køre 80Km/t på landevej, ifølge _speedometervisningen_

Jubiiii... Men det er altså med de forkerte hensigter betjente kører efter
bogen... De kører kun efter bogen, fordi de har fået kritik, og holder lav
profil nu. Om en uge er det hele glemt, og betjentene glemmer alt om at de
burde være forbilleder for øvrigheden... :(

Mvh

Emil

Fra : Anonym

Dato : 10-08-05 02:17

On Tue, 09 Aug 2005 08:50:46 +0200, Thomas H. wrote:

> [...]
> var konstant overvågning! - De kunne starte med alle medarbejdere i
> Rådet for større færdselssikkerhed, og derefter alle politikernes
For ikke saa laenge siden koerte jeg over storebaeltsbroen med lidt over
tilladt hastighed. Da jeg saa to politibiler koerte jeg ind bagved dem. De
koerte lige over 100. Det viste sig saa at vaerer en civil bil der koerte
foran dem med en trailer. Det undrede mig en del at han turde ligge der at
koerer 100 - det koster jo koererkortet ved smaa 100 (96, 40%) saa vidt
jeg husker). Anyway. jeg overhalede dem og personen i den civile bil var
et pansersvin i uniform!.Ifoelge reglerne er det lige til at klippe
koererkortet, ny koererproeve og hele baduljen. Og her sidder en
politimand med to efterfoelgende politibiler og koerer langt over tilladt
hastighed, staerkt nok til at faa frakendt kortet paa stedet.

Jeg tog mit koererkort frem, rullede vinduet ned og viste saksesymbolet
med haanden sammen med koererkortet!. Han bremsede straks ned!. Jeg syntes
det er ufatteligt provokerende af politiet selv helt overlagt at ligge og
koerer meget for staerkt. De er jo saa vilde med at belaere en om den
livsfarlige koersel det naermest bliver til hvis man bliver stoppet og
koerer 6km for staerkt. Naar det saa er sagt syntes jeg ikke det var
uansvarligt at koerer 100 med trailer over storebaeltsbroen - i Tyskland
havde det vaeret helt lovligt saa vidt jeg husker. Men blot fordi det var
ansvarligt aendrer jo ikke paa reglerne.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-08-05 07:55

"Anonym" <Anonym@none.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde det vaeret helt lovligt saa vidt jeg husker. Men blot fordi det var
> ansvarligt aendrer jo ikke paa reglerne.

Mon ikke bare at mange menige betjente synes at reglerne er ligeså tåbelige,
som mange af os andre synes?
Det synes jeg også udsendelsen i går viste, jeg synes det er 10000 gange
værre, når folk som Buksti og Rene Duracell får bøder!
....meeen fotovognen i går synes jeg var tarvelig, en pensioneret betjent der
sidder hele dagen og skovler penge ind for 5-10 km/t overskridelser, burde
kraftedeme køre mere efter reglerne når han skal hjem, de betjente der kørte
ned mod politigården knalder trods alt ikke folk for at køre 6 km/t for
hurtigt ...tro mig, man ligger tit med 80-90 sammen med politibilerne der.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-08-05 10:01

Anonym wrote:
> [...]
> politimand med to efterfoelgende politibiler og koerer langt over tilladt
> hastighed, staerkt nok til at faa frakendt kortet paa stedet.

Hvor hurtig er det lige en personbil må køre med en trailer på
Storebælt, når der ikke er særlige forhold?

Ja, rigtig 80 km/t. Så 100 er slet ikke oppe i den dyre afdeling.

> [...]
> havde det vaeret helt lovligt saa vidt jeg husker. Men blot fordi det var
> ansvarligt aendrer jo ikke paa reglerne.

Havde det været en almindelig bilist havde du blot fået fingeren.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Anonym

Dato : 10-08-05 20:52

> Hvor hurtig er det lige en personbil må køre med en trailer på
> Storebælt, når der ikke er særlige forhold?
>
> Ja, rigtig 80 km/t. Så 100 er slet ikke oppe i den dyre afdeling.

Ok. Jeg goer det ikke i trailere. Sidst jeg hoerte om det var fartgraensen
70, og graensen var 40% for meget foer de klippede kortet.. altsaa 98!.

Fra : Leonard

Dato : 10-08-05 20:57

Anonym <Anonym@none.se> wrote:

>Ok. Jeg goer det ikke i trailere. Sidst jeg hoerte om det var fartgraensen
>70,

Så lad være med at lege dommer over nogle regler du ikke kender!

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Anonym

Dato : 11-08-05 02:22

On Wed, 10 Aug 2005 21:57:04 +0200, Leonard wrote:

> Så lad være med at lege dommer over nogle regler du ikke kender!
Det korte og lange er at han stadig koerte mindst 25% for staerkt. Jeg
koerte over 100 da jeg koerte paa siden af ham og mit spedometer viser kun
ganske lidt for meget ved den hastighed. Jeg behoevede ikke kende hver en
procent og km. sats for at vide at fjolset koerte alt for staerkt.

Om det er 25 eller 40% er ikke afgoerende for mig. Men hvis jeg koerte
100 med trailer var jeg blevet stoppet og faaet en stoerre boede + en
moral praedken om min livsfarlige koersel. Ligeledes hvis jeg havde koert
25% for staerkt paa motorvejen uden trailer (162) havde jeg faet en boede
+ frakendt koererkortet. Jeg mener ikke at politiet er haevet over loven,
og fordi det er politiet saa kan de tillade sig lidt mere end os andre.
Hvis de skal staa og belaerer andre om deres koersel, saa maa de ogsaa
selv holde reglerne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-05 00:15

Anonym wrote:
> Ok. Jeg goer det ikke i trailere. Sidst jeg hoerte om det var fartgraensen
> 70, og graensen var 40% for meget foer de klippede kortet.. altsaa 98!.

Så har du måske heller ikke opdaget at du må køre 130 km/t på
motorvejene?

Fra : Non-Desperado

Dato : 10-08-05 10:46

Anonym <Anonym@none.se> skrev:

>Jeg tog mit koererkort frem, rullede vinduet ned og viste saksesymbolet
>med haanden sammen med koererkortet!.

Hvem holdt rattet i mens ?

Og burde din koncentration ikke være fokuseret på trafikken
fremfor at lave fagter til polisen ?

Du er sandelig den rette til at diskutere moral....

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-08-05 11:37

Non-Desperado wrote:
> Hvem holdt rattet i mens ?
> Og burde din koncentration ikke være fokuseret på trafikken
> fremfor at lave fagter til polisen ?
> Du er sandelig den rette til at diskutere moral....

Hvordan kører du egentlig bil?

Når du, tilsyneladende, mener at man skal sidde med begge hænder på
rattet 100% af den tid man kører bil, hvordan får du så skiftet gear?

Er du en af dem der, stadig, sidder og holder krampagtig fast i rattet
når du kører, kan du så ikke sætte et eller andet skilt på den bil du
kører i, så vi andre kan se at her er der fare på færde?